recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Multifjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Multifjernbetjening

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2017 kl. 08:56
"Lintronic" - som i Michael Lindegaard

Så vidt jeg kan se, så holder Harmony Elite kun to (2!!) dage på en opladning, hvilket jo er latterligt lidt. Jeg ville simpelthen ende med at kyle den i en skuffe hvis den skulle i opladeren så ofte. Hvis ikke behovet kan stilles med Companion, så ser jeg alternativet som lidt af et kompromis på anvendelighed. Hvor mange aktiviteter har du i øvrigt brug for? Der er tre faste og det må da være tilstrækkeligt til at kunne tilfredsstille ungernes behov? Så kan de mere komplekse være gemt på long-pres til dig og konen.

Redigeret af Torben Rasmussen - 07-April-2017 kl. 09:18
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2017 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Desværre har mange brugere haft negative oplevelser med tvivlsomme multi remotes, - hvor det ender ud med,at man alligevel har halvdelen af de originale remotes i spil . Sådan er det altså IKKE med de rigtige valg . .

Enig! Når jeg lige skal skifte lyd eller undertekster på BD afspilleren, er det på original remoten. Faktisk har jeg vænnet mig til kun at anvende original remotes efter mit TV er skiftet ud med et med indbygget tuner. Alle remotes ligger nu i en skuffe ved siden af mig, så "rodet" er til at overse.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2017 kl. 19:54
Selv nu jeg lige har kalibreret hjemkeanlægget op, var der ingen af opriginalfjernbetjeningerne fremme. Det jeg ikke har programmeret på Lintronic/Beo4, klarede app'en på iPad.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2017 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:


Så vidt jeg kan se, så holder Harmony Elite kun to (2!!) dage på en opladning, hvilket jo er latterligt lidt.


Shit mand, jeg tror snart jeg skal have skiftet på min Beo4. Der holder batterierne i 2 år....



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2017 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Ud fra din anmeldelse ligger det op til at det er tlf eller tablet der skal bruges som remote hvis ikke der skal bruges kort og langt tryk på remoten. Jeg tror ikke mit barn og kæreste kan huske hvad kort tryk starter og langt tryk starter. 
Er det rigtigt forstået?

Hvordan fungerer Lintronic og B&O når mine ting står i et Unnu-møbel med stofløger, men træplader imellem rummene?

Jeg tror altså du undervurderer dit barn og din kone her.

Da jeg købte vores Harmony Smart remote blev den fra første uge benyttet af Kone og døtre på 4 og 10 år! Den mindste skulle da lige have de forskellige at vide et par gange, men de regner den lynhurtigt ud.
(alternativt ligger man dem de små børn bruger som almindeligt kort tryk)

Alle i familien er vide med den remote - det er den eneste remote vi har haft fremme de sidste 2 år nu.
Ingen telefon, touch screen eller andet lir - fysiske knapper vinder hver gang for mig.
(kan se den nyere nu hedder Harmony Companion - når den gamle her ryger, så opgraderer jeg med det samme)
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2017 kl. 08:33
Helt enig i ovenstående. Har både en smart control og companion. Har en søn på 4 år og hvis funktionalitet er i højsædet så er det denne løsning. Har haft en Logitech one og de nye her er bare langt bedre. Et af de bedre køb jeg har gjort.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2017 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Ud fra din anmeldelse ligger det op til at det er tlf eller tablet der skal bruges som remote hvis ikke der skal bruges kort og langt tryk på remoten. Jeg tror ikke mit barn og kæreste kan huske hvad kort tryk starter og langt tryk starter. 
Er det rigtigt forstået?

Hvordan fungerer Lintronic og B&O når mine ting står i et Unnu-møbel med stofløger, men træplader imellem rummene?

Jeg tror altså du undervurderer dit barn og din kone her.

Da jeg købte vores Harmony Smart remote blev den fra første uge benyttet af Kone og døtre på 4 og 10 år! Den mindste skulle da lige have de forskellige at vide et par gange, men de regner den lynhurtigt ud.
(alternativt ligger man dem de små børn bruger som almindeligt kort tryk)

Alle i familien er vide med den remote - det er den eneste remote vi har haft fremme de sidste 2 år nu.
Ingen telefon, touch screen eller andet lir - fysiske knapper vinder hver gang for mig.
(kan se den nyere nu hedder Harmony Companion - når den gamle her ryger, så opgraderer jeg med det samme)
Hvordan har du valgt at sætte aktiviteterne op?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2017 kl. 17:50
Beoplay S8 connection Hub kan ikke registre input fra min -238 når jeg vil lære den IR volumen. 
Nogen der kender til noget lingende? 
Det virker fint med at lære den IR direkte fra fjernbetjningen (har prøvet flere forskellige) Men så snart signalet kommer fra lintronic registre den det ikke.

Nogle forslag?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu