recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Multifjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Multifjernbetjening

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Pil-babz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2008
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pil-babz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 16:02
Jeg har en Harmony Touch til billige penge hvis du vil prøve det af.. :-) 
Du kan evt. smide en besked hvis det har interesse.. 

Andreas
             Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Ingen af dem. Jeg ville tage Companion. Remoten til dén bruger knapcelle-batteri og kører via RF, så dem kan holde i flere år.
http://www.logitech.com/da-dk/product/harmony-companion?crid=60

Jeg har testet den ældre version af den her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1378151965

Ok. Jeg må lige tjekke dine links ud.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2017 kl. 09:28
Ud fra din anmeldelse ligger det op til at det er tlf eller tablet der skal bruges som remote hvis ikke der skal bruges kort og langt tryk på remoten. Jeg tror ikke mit barn og kæreste kan huske hvad kort tryk starter og langt tryk starter. 
Er det rigtigt forstået?

Hvordan fungerer Lintronic og B&O når mine ting står i et Unnu-møbel med stofløger, men træplader imellem rummene?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2017 kl. 09:44
Jag har mit i et lukket skab.

Ud fra Lintronic boksen kan der trækkes små sendere der klistres på fronten af hver enhed.
Det eneste der behøves at være udenfor skabet er B&O modtageren.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2017 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jag har mit i et lukket skab.

Ud fra Lintronic boksen kan der trækkes små sendere der klistres på fronten af hver enhed.
Det eneste der behøves at være udenfor skabet er B&O modtageren.

Klaus
Kan jeg have modtageren i mit skab da det er med stoflåger?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2017 kl. 12:38
Muligvis, men det vil nedsætte følsomheden. Jeg har både modtager og selve Lintronic boksen til at stå fremme, da boksen sender til ATV og fjernsyn "gennem luften".
DVD, DVB-T modtager, CD og forstærker står i skabet og har sendere klistret på fronten.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2017 kl. 13:44
Jeg har modtageren og senderen stående fremme, men trukket dioder ned i mit møbel, som sidder på de enheder de skal styre. Da du jo skal have noget der kan skyde IR på dit TV, så skal du ikke blænde boksen helt af. Men hvis du kan skyde IR gennem lågerne udefra, så kan du jo placere Lintronic et helt andet sted i rummet. Mine forældre har den stående på et skab 5 m fra TV'et, så den slet ikke kan ses og så skyder den bare IR ud i rummet. B&O remoten spreder IR med ret høj effekt, og IR-øjet til Lintronic kan jo trækkes hen et sted, som ikke nødvendigvis er samme sted som senderen.

Redigeret af Torben Rasmussen - 06-April-2017 kl. 13:46
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2017 kl. 14:19
Kan ikke andet end anbefale Harmony. 

Har selv brugt det i mange år. Siden den første touch skærm kom ud til den. Og har Harmony Elite nu.

Og den virker til alt mit udstyr.
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MfedeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2017 kl. 16:55
Neeo skulle efterhånden være kommet så langt at man kan forvente, at den kommer i år. Den glæder jeg mig personligt til at læse de første anmeldelser af.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2017 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Neeo skulle efterhånden være kommet så langt at man kan forvente, at den kommer i år. Den glæder jeg mig personligt til at læse de første anmeldelser af.
Den ser rimelig interessant ud.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2017 kl. 00:03
Desværre har mange brugere haft negative oplevelser med tvivlsomme multi remotes, - hvor det ender ud med,at man alligevel har halvdelen af de originale remotes i spil . Sådan er det altså IKKE med de rigtige valg . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2017 kl. 03:16
Jeg kan på det kraftigste anbefale en Harmony med hub. Jeg kan godt se problemet med den Companion der, med at især børn, nok har svært ved at huske, hvilken funktion der var til langt tryk og hvilken er til kort tryk. Men så må du bare have en af dem med touch.

Jeg har selv Harmony Ultimate (udgået model, men minder 100% om Ultimate One med en hub til).
Selve fjernbetjeningen kører ret RF til hubben (den kan dog også køre IR). Så selve fjernbetjeningen skal på ingen måder pege. Den får signal igennem uanset hvor mange sofapuder den ligger under :)
Jeg har så platet hubben ovenpå min venstre baghøjttaler, så den på den måde har udsyn over hele stuen. Derfor skal jeg ikke bruge nogle af de to extendere der følger med. Den når fint TV'et, som er på modsatte væg og alt udstyr (receiver, CD-afspiller, BD-afspiller, Nvidia Shield), som står i et lukket skab med stoflåge på højre væg.
Mit eneste problem med den, er at den kun holder strøm i en uges tid. Min gamle Harmony One, kunne holde i månedsvis. Måske det også er bedre med en af de nyere modeller med touch skærm?

Der er ingen tvivl om, at Linktronic er mere lækkert i feel og især look. Men det er også bare en skide dyr løsning. Og som om Harmony ikke var dyr nok i forvejen.
Og så er det altså også bagude på en del punkter. Det kan ikke fjernstyre BT og WIFI enheder, som hubben til Harmony kan. Og så er det altså også noget mere langhåret at sætte op. Ikke at det påvirker daglig brug på nogen måder dog.
Men overvejer man Linktronik, skal man i hvert fald have i tankerne, hvilke enheder man ønsker at styre. Kan de alle styres med IR, så er der ingen is på koen. Men skal der nu indgå en B&O enhed i opsætningen, så skal det være Linktronik. Der kommer Harmony til kort.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu