recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Multifjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Multifjernbetjening

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Multifjernbetjening
    Sendt: 04-April-2017 kl. 15:36
Hej 

Jeg er begyndt at kigge lidt efter en multifjernbetjening. 

Jeg har især kigget på Logitech Harmony Ultimate, men er også støt på Savant.
Den får ikke så gode anmeldelser på deres hjemmeside. Er der nogle af jer der kender den?

Er der nogle herinde der har andre fjernbetjeninger jeg burde kigge efter?

Har i pros og cons ved Logitechen?

På forhånd tak.


Redigeret af Basknudsen - 05-April-2017 kl. 09:11
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 15:57
Først så virker dit link ikke..

Men harmony virker bare

Har brug harmony smart control i flere år .   Ikke noget negativt at sige.   Men man kunne altid ønske mere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 16:17
Jeg har en Beo4 fjernbetjening og en Lintronic converter boks.
Den løsning er jeg svært glad for. B&O laver bare lækre fjernbetjeninger....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg har en Beo4 fjernbetjening og en Lintronic converter boks.
Den løsning er jeg svært glad for. B&O laver bare lækre fjernbetjeninger....


Klaus


Flere har rost denne B&O løsning, som jeg dog har indtrykket af er noget dyrere og lidt mere nørdet (?) end Harmony .Men uden tvivl også mere lækker Wink

Har selv en ældre Harmony One, - og jeg har altså ALDRIG nogle af de originale remotes fremme .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 20:57
Har brugt Harmony 650 et halvt års tid ell. lign.
Den vil jeg ikke undvære i dag.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2017 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Flere har rost denne B&O løsning, som jeg dog har indtrykket af er noget dyrere og lidt mere nørdet (?) end Harmony .Men uden tvivl også mere lækker Wink


Nørdet - yes
Mere lækker - yes (synes jeg i hvert fald).

Var forbi Philips Pronto og Logitech Harmony, inden jeg spenderede pengene på en Beo4/Lintronic løsning. Det er nu 6 år siden og jeg har i mellemtiden skiftet fjernsyn en gang, modtagerboks to gange, surroundforstærker to gange, lavet understøttelse af multiroom og fået føjet en AppleTV til.

Konen og knægten har dybest set ikke oplevet ændringer i den daglige drift, der er klippestabil!

Og så er der bare noget over en fjernbetjening i metal.......... :-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 07:13
Har selv brugt Logitech Harmony i forskellige afskygninger de sidste 10 år, så det ved man virker og kan købes forskellige steder.

Savant'en  bliver præsenteret flot på hjemmesiden og ser smart ud, men når noget skal pakkes så godt ind uden stort set nogen reelle oplysninger bliver jeg altid lidt mistænksom. Bemærk udfra de meget sparsomme data at Host'en kører på 120V.

Men jeg hører da gerne selv om erfaringer med denne.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 08:20
Jeg bruger samme løsning som Klaus med Lintronic og er også meget tilfreds. Jeg har testet Harmony i flere omgange og deres model med Hub fungerer på samme måde som Lintronic, dog via Bluetooth, så du ikke skal kunne se hub'en. Logitechs lille smart-remote, som kører på knapcellebatteri er helt klart værd at se på.

Lintronic fik jeg ikke til at spille med den nye BeoRemote One hvis den ikke kørte i Beo4-mode, da jeg testede det for lidt over et år siden, så det måtte jeg opgive. Jeg ved ikke om det er løst nu, da det er lidt svært at gennemskue af hjemmesiden. BeoRemote One kan fungere som både den nye version, med mere avancerede menuer og ekstra knapper, eller også kan den simulere Beo4, som har noget mindre funktionalitet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 09:23
Hej

Jeg kan umiddelbart se at jeg rammer små 4000,- ved B&O/Lintronic-løsningen.

Torben: Jeg kan umiddelbart ikke se hvilken smart-remote du mener. Du mener at hvis det skal være Logitech, at det skal være Elite eller Ultimate med Hub?


Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 10:18
Ingen af dem. Jeg ville tage Companion. Remoten til dén bruger knapcelle-batteri og kører via RF, så dem kan holde i flere år.
http://www.logitech.com/da-dk/product/harmony-companion?crid=60

Jeg har testet den ældre version af den her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1378151965

Redigeret af Torben Rasmussen - 05-April-2017 kl. 10:19
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 10:43
harmony smart/HUB fungerer fint og er til at betale. 800 kr.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 13:56
Logitech løsning kan bruges med Google Home, så en del af det kan styres med stemmen. Det virker rigtig godt, og der er lige kommet endnu bedre understøttelse, som jeg ikke har nået at lege med endnu.

Mht. til hvilken Logitech, så er smart hub et must. Om du skal vælge companion afhænger af hvor mange aktiviteter du skal bruge. Touch skærm har nogle fordele, men også ulempe da man kan ramme dem ved et uheld. Men det er smart med brugerdefinerede knapper, fx. så skal jeg selv skrue ned for fjernsynet når jeg bruger anlægget (hvilket jeg ikke altid gør). Så er det rart lige at have en volume down for TV.
Mvh dan.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu