recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket nyt udstyr ? Tilbud fra hifi-freaks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket nyt udstyr ? Tilbud fra hifi-freaks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SaikoManSP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SaikoManSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket nyt udstyr ? Tilbud fra hifi-freaks
    Sendt: 05-April-2017 kl. 11:18
Hej alle!!
(Har i en anden tråd i "surround", omkring billig forstærker nærmere Denon X520.Men fik den prøvet og magen til dårlig lyd)
 
Jeg ønsker nu råd til ORDENTLIGT udstyr, jeg skal have købt. Både højtalere og forstærker.
 
FORSTÆRKER
Leder efter en god surround forstærker. Krav 5.1 og ellers bare med bedste lyd til max 6.000kr cirka +-  Har ikke lyst til at købe brugt.
 
Har haft kigge på en Denon AVR-X3300W til 6.000,-
 
Og havde en besluttet mig for at det skulle være den. Men nu har Hifi-freaks.dk en masse tilbud!
Kan liste dem op her.
 
  • Marantz SR6010       -  5.400.-
  • Marantz PM8005       -  5.700,-

Eller Denon AVR-X3300W  ???

 

HØJTALERE

Hifi-freaks, har dette sæt på tilbud.
 
Wharfedale Crystal 4 surround set til 3.000,-  (normal pris 6.000kr)
 
Eller hvad med disse højtalere ? Wharfedale Diamond 220 ?
 
 
Mvh
Ronni 


Redigeret af SaikoManSP - 05-April-2017 kl. 11:19
Til top
bode Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-April-2007
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bode Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 13:45
Med alt respekt
 
Med at skrive med STORE bogstaver at du ønsker ordenligt udstyr ,og budgettere 3000,- for 5 højtallere er bare ikke realistisk.
 
Kender ikke de højtalere du linker til men tvivler på at de kan meget til 600kr stk.
 
Min anbefaling er start med at tage i nogle butikker og lyt og find ud af hvad der skal til før du er tilfreds.
 
Opgrader evt i etaper
 
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 14:31
Du går ikke gallt af Wharfedale, jeg har haft Diamond serien lige nu har jeg kun en subwoofer D10 fra Wharfedale og den gør det bedre end min Dali sw12 gjorde, Wharfedale er undervurderet, du får meget for pengene og hos HIFI-FREAKS har du retur ret hvis sættet ikke falder I din smag.
 
personligt ville jeg vælge Wharfedale Diamond 220 5.0 System og en D10 sub.
 
og så kikke efter en Yamaha RX-V681 Netværks surround receiver
 
 


Redigeret af jugglerq - 05-April-2017 kl. 14:38
Til top
rwolf159 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Juni-2016
Sted: Aarhus, DK
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rwolf159 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 15:28
Forstærker:
Her er valget mellem Denon og Marantz mest en smagssag, da det næsten er samme produkt (samme ejer), dog er Marantz 60xx serie typisk en prisklasse over X3x00 serien fra Denon.
Denon X3300 er nyeste model.
Marantz SR6010 er sidste års model, dog uden store ændringer til SR6011.
Generelt har Denon lidt flere features, hvor Marantz ofte er beskrevet som lidt mere musikalsk bl.a. grundet diskrete op-amps (og forskellig lydprofil mellem de to brands)
Personligt ville jeg vælge Marantz af de to. Og ellers laver Yamaha som jugglerq nævner også rigtigt fine receivere.

Marantz PM8005 som du nævner er til info en (rigtig fin) Stereo forstærker, ikke surround.

Højttaler:
Kender ikke den specifikke model du nævner som sæt, men generelt laver Wharfedale fine højttalere, og Diamond serien som du nævner er ganske gode højttalere til prisen (især til HIFI-freaks tilbudspriser:).
Hvis du vælger at køre rent 220 (evt. 220c til center) vil jeg helt klart også anbefale en subwoofer til at supplere til surround brug. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 23:42
Marantz PM8005 er en stereo receiver. Så den skal de i hvert fald ikke være, når dit krav er 5.1

Men af de nævnte modeller, så skal du tage Marantz SR6010. Det er et fund til pengene.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2017 kl. 10:03
Det er ikke godt at begrænse dig til hvad der er på tilbud.


Nu ved jeg ikke om du bor et sted hvor du har mulighed for at se forskellige produkter i butikker.

Mit råd er at du finder ud af hvad du bedst kan lide, og derefter venter på det kommer til en acceptabel pris. Ting kommer på tilbud hele tiden og ikke kun hos hifi-freaks

Jeg synes dit budget er vægtet lidt forkert. Det klart vigtigste for lyden er højttalerne, så du skal bruge en større andel af dine penge her. Køb dine kabler i harald nyborg, du får mere god lyd ved at bruge pengene andre steder i kæden. Du skal dog ikke spare på subkabel, da du nemt kan risikere brum, hvis kablet ikke er ordentligt skærmet. Hermed ment at du ikke skal købe de billigste subkabel.

Er det også noget der skal benyttes til musik?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu