recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAD T787 til 10K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAD T787 til 10K

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAD T787 til 10K
    Sendt: 05-April-2017 kl. 12:09
HFK har en demo-model til 10K
Det er fristende... har aldrig haft en NAD og er nysgerrig
Men den er bare så dælens tung: 25 kilo uden emballage
Det er meget, når man ikke lige har bil og skal slæbe rundt på den (især hvis den skal på værksted)
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 12:35
Den ville jeg holde mig laaangt fra!

En 5 år gammel maskine uden Atmos til 10000,-
Du skal heller ikke lade dig friste af de mange "ægte NAD-WATT". Hverken i stereo eller i surround med træk på alle kanaler, er ydelsen noget og råbe hurra for, i forhold til Onkyo's og Pioneers klasse D modeller.
Her kan du se de sørgelige tal:

Måling i testbænk

Redigeret af armani-thomas - 05-April-2017 kl. 13:01
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 13:08
Tag og nap den her istedet:
Onkyo hos KT Radio

Så får du Dolby Atmos & DTS/X, væsentlig mere power især ved ~4 ohms belastninger, klasse D design = lavere strømforbrug, mindre varmeudvikling og længere levetid. Win win 😎
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 19:03
At konkludere, at blot fordi, der bruges klasse D, som giver mindre varmeudvikling, så har man automatisk et produkt, der har længere levetid, det er vist meget søgt!
Personligt har jeg ikke haft problemer med levetiden på én eneste af de receivere, jeg har købt de sidste 30 år.
Jeg ved, at de alle (Yamaha, Onkyo, Marantz, Denon og Pioneer) stadig spiller den dag i dag, og min nuværende Sony DA5400ES, har spillet de sidste 8 år, uden nogen problemer.
Fælles for dem alle er, at de har tilhørt den bedre ende af skalaen, så måske derfor, har der ikke været noget at klage over mht. holdbarheden og kvaliteten.

De eneste modeller, jeg ved, har haft problemer, er netop Onkyo, som i en årrække havde problemer med deres HDMI-boards, og det ry tror jeg stadig, de kan mærke på bundlinjen, men personligt ville jeg nok ikke være bange for, at købe en af deres nyere modeller, hvis et skifte var aktuelt.


Redigeret af Supergris - 05-April-2017 kl. 19:06
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 22:02
De der 30 år gamle receivere som kører upåklageligt den dag i dag, hvor varme blev de på top pladen? Dengang var der masser af luft og mere plads til køleprofiler osv.

De nyere generationer af receivere med 9 forstærker trin og spækfyldt med elektronik bliver ofte så varme du knap kan røre ved top pladen. Og nej det er ikke sundt til elektronik. I dag er der også blevet regnet på hvilken levetid der bedst kan betale sig for producenten. Tjek rundt omkring med alle, de eksempelvis Denon ejere, der i den senere tid monterer ekstra køling. De gør det jo ikke fordi det ser fedt ud. Men fordi når der kan steges spejlæg ovenpå, så kan de jo godt ligge 2 & 2 sammen. Selvfølgelig forkorter det levetiden!
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 22:09
Men indrømmer da gerne at, andre faktorer end lige temperatur kan betyde kort levetid. Men høj temperatur er og bliver aldrig en god ting sammen med elektronik af den slags.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 22:13
Jeg ville springe både NAD og Onkyo over, med mindre du gider bøvle med at skulle indlevere den på et tidspunkt for at få skiftet HDMI board. Begge producenter har i snart 10 år bøvlet med, at deres HDMI board brænder af. Og vi snakker en ekstrem høj fejlrate.

Kig hellere på mærker som Yamaha, Marantz eller Pioneer i samme prisklasse.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2017 kl. 22:48
Glad nad ejer her på flere modeller og har aldrig haft et problem med hdmi board på nogen af modellerne:) Men ift hvad der er på markedet idag, sprang jeg også selv t787 hvis jeg skulle have ny.
Jeg har t777 selv og er bestemt flad for lyden, men ville gerne liiiidt flere features på den:)
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2017 kl. 09:27
Jeg købte en NAD C275BEE effektforstærker i sidste uge på tilbud i HFK.
Den blev så varm under brug, at det var ligesom at have en radiator stående.
Heldigvis accepterede de at tage den retur og give mig pengene igen, men altså, jeg ville absolut ikke vælge NAD, hvis det pgl. produkt udvikler megen varme.

NB. Lyden fejlede ikke noget, den lød rigtig godt faktisk. Men hvor fedt er det lige at have en lille "hifi radiator" stående i stuen?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu