recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beoplay A2 eller Libratone Zipp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beoplay A2 eller Libratone Zipp

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ManU_4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beoplay A2 eller Libratone Zipp
    Sendt: 13-April-2017 kl. 00:00
Er på udkig efter en trådløs speaker med god lydkvalitet.

Umiddelbart er valget mellem A2 eller Zipp mk2.

Hvilken ville du vælge og hvorfor?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 09:35
Begge var med i morgenTV den anden dag. Begge ligger i den gode ende hvad angår lyd og batteritid, men B&O vinder på en bedre lyd i et mindre kabinet.
Til top
ManU_4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 17:28
Ja jeg så godt de begge var i MorgenTV.

Men tænker at man får det bedste fra to verdener i Libratonen?

Mit første valg stof egentlig mellem Sonos og B&O A2, men kan se at man får alt det Sonos kan i Libratone, og så er den bærbar/bluetooth venlig.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 17:33
Hvad får du i Libratone som B&O ikke har?
Til top
ManU_4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 17:47
Mulighed for netværksafspilning, multirumsfunktion, mulighed for at sætte to højtalere op som stereo afspilning.

Som jeg læser det, så er det det gode fra Sonos koblet sammen med at den har batteri og kan tages med i haven.

https://www.libratone.com/dk/products/zipp-speakers/zipp
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 18:14
Okay!
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2017 kl. 22:37
Jeg byttede min Libratone Zip ud med B&O A1 og har ikke set mig tilbage siden. Den mangler dog airplay, men ellers er den bedre, fylder mindre og alt i alt en super højtaler. A2 er næppe ringere tænker jeg.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2017 kl. 07:56
A1 lyder langt mere sammenhængende end A2. A2 lyder anstrengt, selv ved 60-65% lydstyrke - den drukner simpelthen i sløset bas.

A1 vil klart være min fortrukne.

Libratone Zip er jeg ikke fan af. Der findes bedre alternativer til prisen.

Du bør tjekke "Clavinetjunkie" ud på YouTube. Han tester en hel del Bluetooth speakers, og han gør det grundigt.

Han har også en hjemmeside: http://www.oluvsgadgets.net
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2017 kl. 08:06
Jeg ville vælge 2 stk. Beoplay A1 i stedet for 1stk. A2/Libratone

Jeg har sat mine 2 BeoPlay A1 ovenpå mine 2 Dali Mentor 6.

Når jeg spiller stereo på de 2 BeoPlay A1 lyder det skræmmende godt. Super dynamik og bas i forhold til pris/størrelse.

Når jeg skifter mellem anlægget med de 2 Dali og de 2 A1'ere er der naturligvis forskel.

Men gæster lægger ikke mærke til at det var de 2 A1'ere, der spiller.
De synes, mit "anlæg" lyder supergodt :-) og vi har altid en fin snak om god lyd, når jeg skifter mellem A1'erne og anlægget.

Det er tankevækkende, at man for 3000 kr. kan få så god lyd i et par A1'ere.

Derudover bruger jeg dem naturligvis overalt i hjemmet - især, når jeg vil lytte til stereo i soveværelset.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2017 kl. 10:01
Iflg pricerunner er A1 dyrere end A2
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2017 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Iflg pricerunner er A1 dyrere end A2

Det er forbløffende - som sagt gav jeg 1500 pr. stk. hos Humac til  jul.

I øjeblikket kan A1 købes for 1699:


Man 2 A1'ere er jo under alle omstændigheder dyrere end 1 A2 - men stereomuligheden og den ekstra fleksibilitet er dog alle pengene værd - synes jeg...



Redigeret af ClausBP - 14-April-2017 kl. 10:30
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2017 kl. 10:20
Ja det er vildt!

[ url ]link[/ url ]

Skrives uden afstandstegn
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu