recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - POE fan/blæser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

POE fan/blæser

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
steffzler Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-April-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steffzler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: POE fan/blæser
    Sendt: 15-April-2017 kl. 13:54
Hej, 
Jeg har en router som er begyndt at blive ustabil pga varme, der er plads nok inde i routeren til at installere en ventilator af en art, eneste problem er at jeg ikke har noget brugbart strøm i nærheden, udover de 2 Power-over-ethernet porte som sidder i den, hvilke levere 48vdc.
Er der en snedig måde man kan konvertere de 48v til 12v på, så jeg kan installere en standart blæser?
Kan det evt gøres med nogle modstande?

Vh Steffen
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2017 kl. 15:48
Hej.

Du skriver ikke hvilken Router du har. Men den har vel ikke en USB port?
Den vil være velegnet til en 5 Volt Ventilator. Ellers ville jeg kigge efter en 48 Volt Ventalator.
Her er nogle forslag:


Dem med 2 polet stik kan køre direkte fra de 48 Volt. Dem med 3 og 4 polede stik kræver oftest en eller anden for for styring.

Hilsen Carsten.

Til top
beatmore Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2014
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beatmore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2017 kl. 16:25
48v Poe vil du sandsynligvis ikke bare kunne bruge direkte da det kræver noget kommunikation før det virker. Derudover skal du være ops på watt forbrug
Til top
beatmore Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2014
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beatmore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2017 kl. 16:30
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2017 kl. 20:14
Som Carsten foreslår - tilslut en 5 volt blæser til USB-stikket på routeren. Evt. en stor 12 volt blæser, og lade den køre på den 5 volt.

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2017 kl. 21:29
Steffen.

Det er fint nok med en blæser, men har den ingen åbninger, hvor luften kan komme ud, gør blæseren det kun værre, idet den måske fordeler luften rundt inde i kabinettet, men også selv tilføjer varme.

Er din router i et lukket plastkabinet, er der næsten intet at gøre. Er den i et metalkabinet, kan du såmænd placere blæseren udvendigt, så den køler kabinettet (og dermed kan der afsættes mere varme indefra), drevet af en ekstern strømforsyning.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2017 kl. 09:35
Hvilken router er det?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af steffzler steffzler skrev:

Hej, 
Jeg har en router som er begyndt at blive ustabil pga varme, 

Begyndt at blive....?? Det lyder ikke som en router jeg ville pille ret meget mere ved, medmindre du bevidst har gjort noget for, at den er "begyndt at blive...".
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu