recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S: Helt ny 12TB NAS (WD EX2100)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

S: Helt ny 12TB NAS (WD EX2100)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xenius Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-December-2014
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xenius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: S: Helt ny 12TB NAS (WD EX2100)
    Sendt: 15-April-2017 kl. 21:58
Baggrund:
28/2  '17 købte jeg denne NAS gennnem et dagtilbud til ca. 3.900 kr. Planen var, at jeg skulle have hele mit Steam spil library på den. Det har dog vist sig, at latency giver udfordringer ifm. at afvikle spil fra den. Har derfor valgt at købe en WD My Book Duo USB 3.0 løsning i stedet, hvorfor jeg sælger NASen.

Fakta:
Model WD EX2100 12TB (2x6 TB WD Red diske, https://www.wdc.com/en-ie/products/wd-outlet/my-cloud-ex2100.html)
Købt til ca. 3.900 kr. gennem tysk netbutik 28/2 '17 som dagtilbud. Pris nu ca. 4.500 kr., https://www.notebooksbilliger.de/netzwerk/nas+storage+netzwerk/wd+my+cloud+ex2100+2+bay+nas+12tb

NASen er i mint condition, og der følger original emballage + kvittering med. Der er 3 års producent garanti på NASen.


Sælges for HBO 3.700 kr. (NASen kan hentes i København, vil ikke ud i at skulle sende).

Byd glad Smile
Til top
xenius Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-December-2014
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xenius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 16:56
HBO pris justeret til 3.500. Hvis ingen interesse til nyt prispunkt, beholder jeg den Smile
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 18:28
det virker mærkeligt at du synes det går for langsomt. Er det fordi du har trådløs forbindelse et sted. For kabel giver ca. 120 MB i sekundet og en enkelt disk vil jo levere ca. 160 MB uanset om den er på SATA eller USB3.
Du kunne jo også køre iSCSI tyndt provisioneret, så vil Steam tro at det er en lokal disk og data vil kun optage den nødvendige plads.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
xenius Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-December-2014
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xenius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 19:08
@Cyberguyen: NASen er forbundet med kabel (1Gbs) til min Asus RT-AC88U routers LAN port. Min PC kører trådløst til routeren (over 5Ghz). 

Når jeg blot flytter filer mellem NASen og min PC, opnår jeg de forventelige hastigheder. Men når jeg kører Steam (Steam applikationen installeret på mit SSD C: drev), giver det bare nogle mærkelige ventetider/forsinkelser ved launch af spillene, og ved cutscenes etc. Det tager også mærkbart længere tid, når der installeres opdateringer til spillene (selve downloadsene går hurtigt, men selve installationen tager altså mærkbart lang tid). Har googlet emnet, og den generelle anbefaling er, at man ikke har sit steam library på sin NAS grundet den latency det kan give. I øvrigt meget få der har tænkt tanken, lader det til. Det skulle dog prøves uanset, tænkte jeg Smile

Jeg skal ikke udelukke, at jeg ved at være mere kompetent på området, og eksperimentere mere, kunne få det til at lykkes, men har ikke følt den fornødne lyst til at eksperimentere videre, hvorfor jeg har valgt USB3 løsningen i stedet med en My book Duo på 16 TB, der til gengæld fungerer upåklageligt out-of-the-box.

Så på trods af, at jeg har slået alle unødvendige tjenester fra på NASen som mediaserver etc., er der muligvis noget der influerer på perfromance ved spil afvikling. Måske bare der foregår for meget på en NAS i "baggrunden" til, at sådan en løsning er optimal Smile


Redigeret af xenius - 19-April-2017 kl. 19:21
Til top
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 00:20
Er det ikke også en lidt mærkelig løsning at ville have dem sådan? Kunne du ikke bare smide en 4-6 TB disk i computeren til dem, det burde være nok til et kæmpe library.

Men derudover synes jeg det virker som en god pris for det.
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top
xenius Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-December-2014
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xenius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 18:38
Har et Steam library på +2.000 spil, så 4-6 TB ville ikke gøre det, da jeg også bruger den ekstra plads som backup til diverse Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu