recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål: Lille hjemmebio?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål: Lille hjemmebio?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
dantox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dantox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål: Lille hjemmebio?
    Sendt: 16-April-2017 kl. 21:15
Jeg står med overvejelser om at lave et mindre værelse i huset til en mini bio. vi snakker ikke kæmpe anlæg eller mange højtalere, blot simpel surround 5.1 eller 7.1 (til en start)

Værelset måler 3,5m * 2,3m altså småt. 

Er der nogen af jer som har haft lign. eller har p.t. noget i samme størrelse. i må gerne med link til hvor jeg kan se indretning osv. vil være taknemmelig.

Alt bliver købt brugt.
jeg tænker en projektor der kan blæse et billede op på ca. 2m fra max afstand af 3.5m evt. mod en "screenwall" af en slags.

2 primære sæder til mig og fruen, behagelige stole og så bagved klassiske biografstole, til gæster.

Er jeg helt ude i hampen?
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 09:45
Det er godt nok et lille rum til formålet. Jeg tror det bliver for meget med 2 rækker stole gør det ikke?

Men du kan sagtens lave en hjemmebio der spiller på den lange led. Du kommer jo til at sidde ganske tæt på billedet, og det var lige før du kunne overveje om du ikke blot skal have et stort TV istedet for projektor?


Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 10:20
Så tit har man heller ikke gæster i forhold til hvad man selv bruger det. Så når rummet ikke er større, så overvej da nogle sækkestole til hvis i får gæster.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 10:24
Se iøvrigt også denne bio som heller ikke er helt stor:

http://forum.recordere.dk/garage-til-biograf_topic150232.html
Til top
dantox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dantox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 12:03
Ja efter mit indslag har jeg gået og tænkt, og er kommet frem til at en række til mig og fruen må være nok, og skal flere se film må det ske i stuen :)

#bphhm Ja det er en lille hjemmebio der, den havde jeg ikke set. men den er bestemt brugbar i forhold til indholdet :)

Jeg tror jeg vil gå efter den som primær inspiration.
Og jeg må indrømme at et 2m bredt billede er lige i overkanten, men må gå lidt ned i størrelsen :)

Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 06:57
Det er da et spændende projekt. Hvad har du tænkt dig med højttalere? Min tanke var at det nok ikke skal være de helt store gulvhøjttalere i front, du kan nok få meget ud af lidt i sådan et rum. 
Til top
dantox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dantox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 08:25
#Antilles
Umiddelbart vil jeg kigge på nogen mindre højtalere, men intet er besluttet endnu. Jeg har måske en mulighed for at lave indbygningshøjtalere i væggen, det skal jeg lige undersøge nærmere.
 
/Daniel
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 09:52
Har du overvejet en soundbar var en mulighed, i stedet for et surround anlæg?
Den Ben
Til top
dantox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dantox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 10:55
#Benu
Syntes ikke helt at en soundbar kan levere samme lyd og lydindtryk, derfor vil jeg gerne køre som anvist
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af dantox dantox skrev:

#Antilles
Umiddelbart vil jeg kigge på nogen mindre højtalere, men intet er besluttet endnu. Jeg har måske en mulighed for at lave indbygningshøjtalere i væggen, det skal jeg lige undersøge nærmere.
 
/Daniel

Hvis du går efter indbygningshøjttalere så kan du formentlig finde lidt inspiration i mit setup. Dybden af mine højttalere er ca. 10 cm så det behøver ikke tage meget plads, men der er noget arbejde ved at etablere en ekstra væg hvis det er nødvendigt.
Til top
dantox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dantox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 15:25
#bphhm
Jeg har haft kigget på din installation, den er overdrevet gennemført til en stue, havde faktisk lidt glemt denne løsning som du har, måske jeg skulle foreslå denne for fruen :D

Men ja hvis jeg skal få problemer med dybden af højtalere, så laver jeg en lidt dybere væg.


/Daniel
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 17:11
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu