recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til overførsel!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til overførsel!

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Mellowinkxx Mellowinkxx skrev:

Det er desværre en bærbar jeg har med Vista :-(

Jeg prøver at skaffe et FireWire stik imorgen. Så må jeg se om det bliver til Mac, eller om jeg kan finde et der kan passe i min stationære Windows (10) eller bærbare (Vista) :-)
Der er vel ikke rigtig så meget andet at gøre?
Hvis den kører Vista, har den vist nogle år på bagen ? Big smile

Så er der en god chance for at den har en PCCard indgang og derfor kan bruge f.eks. dette kort: http://www.dba.dk/adapter-firewire-dual-port/id-1032890751/

Hvis du skriver det præcise modelnr på din bærbare, kan jeg tjekke det for dig.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2017 kl. 10:01
Du kan også købe en Pinnacle Moviebox.
Den har Firewire, Composite Video, S-Video og Audio indgange og tilsluttes til en PC via USB
Til top
Mellowinkxx Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-April-2017
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mellowinkxx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 17:56
Mange tak for svarene alle sammen! 

Nu har jeg fået fat på et FireWire kabel. Min gamle bærbare har en indgang der passer, så det er perfekt! Efter lige søgning på google, har jeg også fundet ud af præcist hvordan jeg får materialet over på computeren, så nu står det egentlig bare og passer sig selv.

Dog har jeg lige et spørgsmål: Ved I evt. hvor mange minutters optagelse der kan være på sådan et almindeligt Mini DV bånd? - Og hvor meget plads et fuldt bånd vil fylde?
- Indtil videre har den overført 8,5 minut, og det fylder 1,60 GB. 
Jeg skal have købt en harddisk til det hele, og tænker jeg næsten må investere i en 2 TB for at få alle de 35 bånd til at kunne være der? 

Hilsen Fie
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 18:16

Hvor meget der kan være på båndet, kommer an på hvilket det er, om det er et DV 60, DV80 eller andet, og om det er optaget i SP eller LP.
Hvor meget det vil fylde kommer an på den bitrate der er valgt til overførsel. Til SD skal den ikke være så høj, 6 Mbits er fint til det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Mellowinkxx Mellowinkxx skrev:

Jeg skal have købt en harddisk til det hele, og tænker jeg næsten må investere i en 2 TB for at få alle de 35 bånd til at kunne være der? 

Hej.

Jeg tror at en 2TB vil være rigligt stor. Men det kan du bedre se når du har overspillet de første par bånd.
Men har du overvejet at allerede nu at købe en ekstre harddisk til Backup. Således at du har en til udlån
og en anden du altid beholder selv.

Hilsen Carsten.  


Redigeret af csell - 19-April-2017 kl. 19:13
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Mellowinkxx Mellowinkxx skrev:

Ved I evt. hvor mange minutters optagelse der kan være på sådan et almindeligt Mini DV bånd? - Og hvor meget plads et fuldt bånd vil fylde?
- Indtil videre har den overført 8,5 minut, og det fylder 1,60 GB. 


Begge dele må du kunne se når du har kørt det første bånd igennem. Og hvis alle båndene er ens er det bare med at finde lommeregneren frem og beregne hvor stor en harddisk der er behov for.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
larschris Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larschris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 23:22
Og så husk lige, at du skal bruge mindst 3 diske. En som original, en til en kopi og en til en kopi, som opbevares fysisk væk fra de andre (sommerhus?)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu