recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony KD55XD9305 - forkerte farver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony KD55XD9305 - forkerte farver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony KD55XD9305 - forkerte farver
    Sendt: 21-April-2017 kl. 19:47
som sagt... nogle gange er man heldig. Andre gange er man ikke.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2017 kl. 13:02

Kan kun sige at billedet står rigtig flot og naturligt med de indstillinger på 65" fra AV forums uden halo effekt og uden at skærmen lyser omkring undertekster i mørke scener. Det havde jeg med flatpanels indstillinger.

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2017 kl. 09:41
Gælder for mit eget tv, som er blevet kalibreret, sammenlignet med kalibreringer fra diverse testsites, ingen tal/indstillinger passede.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2017 kl. 09:26
At genbruge indstillingerne for gråtonerne er lidt som at spille lotto. Måske vinder du. Jeg ville ikke kopiere disse ting med over til et andet TV.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 17:25
Se om disse indstillinger fra AVforums ikke gør det. Jeg har tv'et i 65" og har prøvet med deres indstillinger for 65" - det gav et bedre billede end flatpanels indstillinger og elimineret nogle issues jeg havde med flatpanels indstillinger
https://www.youtube.com/watch?v=4Dbs2GRcHbo


Redigeret af kennethbrdk - 20-April-2017 kl. 17:25
Til top
mreiche Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mreiche Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 23:45
Du har helt ret. Det er meget afhængigt af valgt profil. Problemet forsvandt ved skift fra "Biograf hjem" til "Biograf prof".

Der skal eksperimenteres lidt mere med disse.

Tak for feedback!
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 23:37
Husk på, at fravælge billedprofilerne standard og dynamisk, disse gengiver ikke farver korrekt. Du skal indstille billedprofil til, og her kan de hedde noget forskelligt, men biograf, cinema, professionel.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
mreiche Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mreiche Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 23:18
Det hjalp at ændre indstillingen af "livlige farver" fra lav til fra. Men det er lagt fra væk.

Problemet kan studeres på DR TV (app'en) i afsnit 1 af "Mændende i skyggen" omkring 1:19:47 hvor scenen med den misfarvede stol optræder.

På DR TV på min Mac er den røde farvning ikke så udtalt. Jeg må kigge mere på justering af TV'et.

Til top
mreiche Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mreiche Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2017 kl. 22:15
Jeg har haft et KD55XD9305 i lidt over en uge og er generelt tilfreds, og med det rette materiale helt begejstret! Det kunne dog være rart slippe for, at lyden forsvinder kortvarigt ved skift til programguiden. Det burde forsvinde når Sony får upgrade til Android 6 på skinner igen, har jeg læst.

I aften under afsnit 1 af "Mændende i skyggen" på DR2 modtaget via DVB-T kom der i nogle områder en overdrevet rød kulør. Det var i skyggesiden af ansigter og store områder af en stol som burde ses som gullig eller gul/grøn. Et lignende problem var et lignende fænomen men i blå/grøn kulør, der optrådte på mænds jakkesæt og en kvindelig journalists jakke.

Selvom det er en uge gammel, har jeg ikke set så forfærdeligt meget, men i det jeg har set, har jeg ikke bemærket den slags før.

Andre der har bemærket noget lignende? Er det TV'et eller en bug i kodningen fra DR's side?

Eksempler på problemet kan ses på:



/Reiche
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu