recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVDFab Movie Server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVDFab Movie Server

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2017 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Det virker som om ati glemmer at salgs punktet på denne enhed er brugen som Media server, Media afspilning er noget man får med, men denne er tænkt som serveren i dit netværk.
som server, er shield stadig bedst. i den pris gruppe

Med hvilket software? Det andet er en pakke løsning, og det er en Shield ikke.

Som Media server spiller softwaren en kæmpe stor rolle, og jeg vil til en hver tid foretrække optimeret software til det hardware jeg har, end lidt kraftigere hardware med generisk software løsninger.

.....
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2017 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Det virker som om ati glemmer at salgs punktet på denne enhed er brugen som Media server, Media afspilning er noget man får med, men denne er tænkt som serveren i dit netværk.
som server, er shield stadig bedst. i den pris gruppe

Med hvilket software? Det andet er en pakke løsning, og det er en Shield ikke.

Som Media server spiller softwaren en kæmpe stor rolle, og jeg vil til en hver tid foretrække optimeret software til det hardware jeg har, end lidt kraftigere hardware med generisk software løsninger.

nu kan kodi/spmc sættes op til media server, hvis op bliver træt af iso'er og hellere vil bruge mkv. så er shield en fandens god plexserver, da den hardware transcoder.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2017 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Det virker som om ati glemmer at salgs punktet på denne enhed er brugen som Media server, Media afspilning er noget man får med, men denne er tænkt som serveren i dit netværk.
som server, er shield stadig bedst. i den pris gruppe

Med hvilket software? Det andet er en pakke løsning, og det er en Shield ikke.

Som Media server spiller softwaren en kæmpe stor rolle, og jeg vil til en hver tid foretrække optimeret software til det hardware jeg har, end lidt kraftigere hardware med generisk software løsninger.

nu kan kodi/spmc sættes op til media server, hvis op bliver træt af iso'er og hellere vil bruge mkv. så er shield en fandens god plexserver, da den hardware transcoder.


Kodi er ikke en særlig godt server, alle de fedeste funktioner kræver nija tricks, Kodi er bedst som afspiller, hvilket også er det de markedsføre den på.
Plex er ikke gratis hvis du ønsker fuld funktionalitet!

Hvilket bringer mig tilbage til min pointe fra tidligere.
Det er mere end hardware, og halve løsninger eller gør det selv med ekstra betaling.

DVDFab har noget hardware og software sat sammen i en færdig og komplet media server og afspiller. Ingen trylle trylle og ingen nija tricks. Den burde have meget lav strømforbrug, og der ser ikke ud til at være påkrævet en abonnement for fuld funktionalitet (af de funktioner som DVBFab mobile server understøtter).

Tag ikke fejl, jeg er ikke køber, jeg har anden Media server software, men til de penge, og med de funktioner, så synes jeg bestemt det virker spændende.

Btw. Hvis man ikke skal transcode, så er en s905(x) boks som er understøttet af libreelec er super valg til afspilning, hvis man vil gøre en smule selv.... Men det er helt plug and Play til gengæld koster det under 300kr, og køre i ring om Episoden.
.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu