recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVDFab Movie Server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVDFab Movie Server

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVDFab Movie Server
    Sendt: 20-April-2017 kl. 18:07
Hejsa,

Hvad siger i til denne -> http://www.dvdfab.cn/movie-server.htm?ad=newsletter170418

Syntes den ser fint ud. Hvad syntes i ?

Mvh. Torben
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Hejsa,

Hvad siger i til denne -> http://www.dvdfab.cn/movie-server.htm?ad=newsletter170418

Syntes den ser fint ud. Hvad syntes i ?

Mvh. Torben
den kører kun med mobil android. så den er ret dyr i forhold til du ikke få ægte tv app som netflix osv
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2017 kl. 23:06
Nvidia Shield virker stadig som et bedre produkt
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2017 kl. 06:11
Jeg havde i tankerne at spørge om det samme, men Torben nåede det før mig :-)

Jeg overvejer også et køb, så tak for de kommentar der allerede er kommet, jeg håber der kommer flere.

Kan Nvidia Shield afspille DVD og Blu-ray ISO'er med menuer som dem man ser når man benytter disken i en afspiller ? Og klare 3D film ?

Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved om Nvidia Shield kan være et bedre produkt for rigtig mange, men det er jo som altid alt efter ens behov. Jeg har før kikket lidt på Nvidia Shield men kom frem til der netop var problemer med ovenstående - vistnok det med menuerne (det er længe siden).

Som jeg forstår DVDFab's reklame for deres afspiller, så skulle den netop kunne ovenstående og føler mig derfor fristet.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2017 kl. 09:10
Kodi/spmc. Skulle kunne det. Kodi kan det på PC. Så kan ikke se hvorfor at den og spmc ikke skulle det på en shield
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2017 kl. 09:35
Begge er Android produkter. Det handler ikke om afspilleren men om den software/app der benyttes. Det er softwaren der afgør, om du kan vise menuer.
Til top
Bitnissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitnissen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2017 kl. 11:11
3D er ikke noget problem for Kodi på Raspberry Pi eller ShieldTV

Raspberry Pi og ShieldTV opdateres regelmæssigt, Shield har længe kørt Android 7. OSMC opdateres ca. månedligt

Raspberry Pi eller ShieldTV har begge HDMI-CEC, så de kan styres med din alm. TV-fjernbetjening

Raspberry Pi kan desværre ikke h265 eller 4K


Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2017 kl. 15:20
Hejsa,

Så en NUC med SPMC er en bedre løsning ? Vil helst bare have en løsning som virker efter den er pakket ud og hvor man ikke skal "pille" ved hele tiden. Selvfølgen kan jeg sagtens klare at installere OS og SPMC på en PC. Men skal der ikke laves div. indstillinger og installeres div. add on efterfølgende for at afspille ISO filer og afspille MKV-filer ? Alt det med at henter undertekst filer magter jeg ikke.

Mvh. Torben
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2017 kl. 18:09
Openelec på en PI 3 eller på en gammel pc, så behøver du ikke pille hele tiden, mkv og undertekster er ingen sag.En NUC er overkill efter min mening, hvis du ikke skal bruge 4K.      

Redigeret af Benu - 22-April-2017 kl. 18:11
Den Ben
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2017 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Hejsa,

Så en NUC med SPMC er en bedre løsning ? Vil helst bare have en løsning som virker efter den er pakket ud og hvor man ikke skal "pille" ved hele tiden. Selvfølgen kan jeg sagtens klare at installere OS og SPMC på en PC. Men skal der ikke laves div. indstillinger og installeres div. add on efterfølgende for at afspille ISO filer og afspille MKV-filer ? Alt det med at henter undertekst filer magter jeg ikke.

Mvh. Torben
hvis du ikke skal pille hele tiden, så er shield bedst.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2017 kl. 08:58
Det virker som om ati glemmer at salgs punktet på denne enhed er brugen som Media server, Media afspilning er noget man får med, men denne er tænkt som serveren i dit netværk.
.....
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2017 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Det virker som om ati glemmer at salgs punktet på denne enhed er brugen som Media server, Media afspilning er noget man får med, men denne er tænkt som serveren i dit netværk.
som server, er shield stadig bedst. i den pris gruppe
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu