recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - My Book Live Duo og Mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

My Book Live Duo og Mac

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jimjim86 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-August-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimjim86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 18:33
Hmm - hvor finder jeg hovednøgleringen? (som du nok har gættet er jeg ikke så skarp i mac :) )

Koden til at tilgå serveren er den samme som altid, så det ikke fordi jeg har glemt den - og koder til "undermapperne" har jeg aldrig haft? Har altid kun skulle skrive koden første gang.


Til top
jimjim86 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-August-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimjim86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 18:36
https://www.dropbox.com/s/78udvnzvqbga5i0/Sk%C3%A6rmbillede%202017-04-26%2018.35.47.png?dl=0

Måske noget af problemet er her?

Navnet er ServerNJ men som du kan se på ss står der servernj fra 2017

Kan det være problemet? Og hvad gør jeg for at læse det?
Til top
fhebo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fhebo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2017 kl. 12:11
Hej jimjim,
Har haft lidt af det samme problem med Mac/OSX og NAS'er. Det er netop hovednøgleringen som er udfordringen. 
Så vidt jeg kan huske kan du i Finder søge efter 'keyring' eller 'nøglering'. Det er en app, et lille program på OSX som du skal finde alle henvisningerne til din my-book i - og slette dem.
Du kan muligvis også prøve at tilgå det fra en anden bruger på din Mac.
I mit tilfælde løste det sig ved at jeg omdøbte min NAS (en WD My Cloud) hvorefter nøgleringen spurgte efter bruger og password. 
Til top
fhebo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhebo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2017 kl. 12:13
PS: Jeg kunne omdøbe min NAS / WDmycloud ved at gå til dashboardet fra en browser. Der vil du formentlig også kunne oprette en ny registreret bruger eller ændre i brugerens password etc etc.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2017 kl. 17:24
Søg efter Hovednøglering i Spotlight.


edit: jeg ser at du fandt Hovednøglering LOL


Redigeret af Brixen - 27-April-2017 kl. 17:26
Venlig hilsen
KB
Til top
jimjim86 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-August-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimjim86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2017 kl. 17:34
Super - mange tak

Tror det virker nu :)

Jeg omdøbte min server til et andet navn og slettede alt der havde med det gamle navn at gøre...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu