recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv til soveværelset
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv til soveværelset

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikmak1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-September-2013
Sted: Aarhus, Danmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikmak1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tv til soveværelset
    Sendt: 23-April-2017 kl. 19:48
Hej alle

Er der nogle som kan give mig et godt svar eller en praj til følgende. Jeg skal bruge nyt tv til soveværelset, men det er efterhånden en del år siden jeg har handlet tv sidst, så jeg ved ikke hvad der "rør sig" på markedet pt og er derfor noget lost. Jeg har et Samsung i stuen, et ue55f800 tror jeg nok at det hedder, som har nogle år på bagen - Men jeg er faktisk ok tilfreds med det og tænker at det måske ville være en god idé at få et Samsung igen (jeg er elendig til manualer og den slags) og nu kender jeg, tror jeg, Samsungs måde at lægge menuerne på, og så videre.

Der er sikkert andre mærker som er mindst lige så gode - Og dyre :-D

Mine ønsker til et fremtidigt tv er følgende.

Pris. 7000 kr MAX
Smart tv (ved det, det har alle næsten i dag)
størrelse. omkring 50" - Det som jeg har nu, et Philips på 42" er for lille.
Godt billede
Tilslutning til Stofa antenne 

Der er sikkert meget andet, som jeg slet ikke har fået med, eller tænkt på, så hjælp mig venligst lidt på vej - Har prøvet at se diverse hjemmesider der forhandler den slags, og synes med min viden, at markedet er uoverskueligt.

På forhånd tak





Redigeret af Mikmak1969 - 23-April-2017 kl. 19:48
Til top
E-gun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Nordhavn
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E-gun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 18:32
Min soveværelsesløsning ser sådan ud:



TV LG 49UH750V (kr. 7.000 hos Elgiganten sept 2016 - koster nu 8.000), lyd Dali Zenzor A1 og bluray-afspiller Phillips BDP2510. Apple TV gemt bag TV. Fjernbetjening Logitech Harmony Elite som kan styre det hele. 
TV og højtalere hænger under loftet 25 grader ud fra væggen.
Alt virker perfekt og jeg er meget tilfreds med både billede og lyd.



Redigeret af E-gun - 27-April-2017 kl. 11:51
E-gun
Samsung UE55H7005, Dali Kubik One, XTZ Sub 8.17, Argon DAB3, Apple TV 4, LG 49UH750V, Dali Zensor A1, Philips BDP2510, Apple TV 3, Logitech Harmony Elite og 950, Dali Katch, Bose QC35

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 19:22
Et Samsung KS7005 kunne være et bud. Menuerne er dog ændret lidt siden din model.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af E-gun E-gun skrev:

Min soveværelsesløsning ser sådan ud:



TV LG 49UH750V (kr. 7.000 hos Elgiganten), lyd Dali Zenzor A1 og bluray-afspiller Phillips BDP2510. Apple TV gemt bag TV. Fjernbetjening Logitech Harmony Elite som kan styre det hele. 
TV og højtalere hænger under loftet 25 grader ud fra væggen.
Alt virker perfekt og jeg er meget tilfreds med både billede og lyd.


Hvilket beslag bruger du hhv til højtalere og tv?
Til top
E-gun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Nordhavn
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E-gun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2017 kl. 10:54
Beslagene er hjemmelavede.
Højtalerne hænger i 2 øskner og en stump snor og hviler ind mod væggen på en lille plastliste.



Tv-ophænget er lavet af aluminiumprofiler fra Bauhaus. 



Tegningen herunder er til et ældre 32" tv, men princippet er det samme, bare andre mål.


E-gun
Samsung UE55H7005, Dali Kubik One, XTZ Sub 8.17, Argon DAB3, Apple TV 4, LG 49UH750V, Dali Zensor A1, Philips BDP2510, Apple TV 3, Logitech Harmony Elite og 950, Dali Katch, Bose QC35

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2017 kl. 11:01
@E-Gun

Hvad driver dine højtalere? Ligner ikke det er den aktive model du har valgt.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2017 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

@E-Gun

Hvad driver dine højtalere? Ligner ikke det er den aktive model du har valgt.

Jeg tror kun det er den ene der er aktiv, slave enheden bliver drevet af den aktive/master højtaleren.
Til top
E-gun Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Nordhavn
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E-gun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2017 kl. 11:15
Den, du ser på billedet, er den passive. Den venstre er den aktive med 2x50W forstærker indbygget.
E-gun
Samsung UE55H7005, Dali Kubik One, XTZ Sub 8.17, Argon DAB3, Apple TV 4, LG 49UH750V, Dali Zensor A1, Philips BDP2510, Apple TV 3, Logitech Harmony Elite og 950, Dali Katch, Bose QC35

Til top
Mikmak1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-September-2013
Sted: Aarhus, Danmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikmak1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 07:46
Tror godt at vi kan konstatere at emnet i denne tråd "stak lidt af" allerede fra begyndelsen, men mange tak for svarene. Jeg prøver at "se mig om" i den kommende tid og håbe på at der kommer nogle gode tilbud henover sommeren :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu