recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En tur i Elgiganten. Nyt TV skal findes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En tur i Elgiganten. Nyt TV skal findes

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MJ_Support Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Marts-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MJ_Support Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: En tur i Elgiganten. Nyt TV skal findes
    Sendt: 23-April-2017 kl. 22:56
Hej alle sammen. Vil gerne dele 2 oplevelser med Elgiganten også samtidig hører jer herinde..Vi var for 2 med siden på jagt efter et TV, gik i Elgiganten og blev anbefalet OLED af den ene sælger mens en anden sagde at man måske skulle vente lidt med OLED. Vi nævnte vi godt kunne lide samsungs 8 serie men han sagde at Samsung ikke var nær så gode som 2 LG TV han havde hængende.. men alt om alt endte det med vi købte er lille Philips LED til soveværelset, da vi manglede er der, samt var usikker på LED samt gerne ville tænke lidt (vi har plasma i stuen idag)

Igår lørdag var vi så afsted igen, ville vise konen samsungs nye skærme.
Vi bliver vilde med designet på MU7075 så er mørke grå og har super WAF. For en snak med en ekspedient, som nu har den holdning at Samsung er kongen inden for flad skærme.

Det jeg vil spørger om er.
1. Nogen der ved om det går på tur hvilken producent elgiganten skal anbefalede ;) ;) ;)

Og så de mere seriøse.
2. Han nævnte da vi gik ham lidt på klingen, at LG OLED b6v kun kunne vide 5 nuancer af sort, mens MU serien kunne vise 8 og den nye Q serie 12
Kan ikke læse dette nogen steder?
3.
Hvis man IKKE kigger OLED. Hvilken skærm ville DU vælge til er budget på 13000.

Konens krav:
Netflix, Viaplay samt at den er pæn;)
Mit krav. Flot billed som gerne må ligge på det jeg vant til med min Panasonic plasma.

Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 08:46
Prøv at klikke under sortniveau på følgende link fra flatpanels.dk

Som det fremgår, er sort netop en af OLED's store fordele, incl. helt sort, da den enkelte pixel blot kan slukkes, så ham fra Elgiganten har vist fået tallene galt i halsen.

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1473926577

Mvh. Jørgensen

Til top
MJ_Support Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Marts-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MJ_Support Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 10:05
Hej:)


Jamen har set Sort på en OLED, og det er jo helt vildt.
Men det jeg bed fast i var dette med overgangen i sort.
Hvor samsungs nye skærme står og reklamere med at de kan vise hele 13 forskellige nuancer af den sorte så der kan komme flere detaljer, hvorimod LGs OLED kun kunne vise 4-5 stykker
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 10:37
Det er noget forfærdelig sludder, sort har mig bekendt ikke nuancer, enten er det sort eller også er det en anden farve. Jeg ville ikke tøve et sekund med at vælge et OLED, det slår de andre tv du har kigget på med flere længder på alle parametre, måske påkær bevægelse på interlaced signaler
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Det er noget forfærdelig sludder, sort har mig bekendt ikke nuancer, enten er det sort eller også er det en anden farve. Jeg ville ikke tøve et sekund med at vælge et OLED, det slår de andre tv du har kigget på med flere længder på alle parametre, måske påkær bevægelse på interlaced signaler

Jo det har!
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 11:35
Hvis du, MJ_Support, atter ser under det link, jeg refererede til, inden jeg skulle af sted, vil du se, at OLED på daværende tidspunkt, hvor billedet er fra, går syv "trin" længere ned, end LCD har mulighed for.

I alt er OLED angivet til 20 "Stops", hvor LCD er angivet til 14 "Stops". Altså har OLED en af sine fordele, når skærmen skal gengive mørkere nuancer, mens LCD ikke kan komme så langt ned, men i stedet kan komme længere op i lysintensitet. Jeg har haft fornøjelsen af at se OLED side om side med et LCD-tv, og OLED kunne gengive overbevisende meget mere af det, der var gengivet på skærmens mørkere dele, end LCD-skærmen havde mulighed for.

Hvor OLED kan gengive absolut sort pixel for pixel side om side med en pixel, der brænder igennem med fuldt blus på, vil det på et LCD-tv give blooming eller dette lysere område omkring det, der skal vises. Fx Star Wars temaet, som har været vist flere gange, fordi LCD ikke som OLED kan slukke for den enkelte pixel.

Siden har både LCD og OLED fået lidt mere smæk på lyset, end det fremgår af billedet, når der skal vises HDR, men om det berettiger til et "trin" mere i opadgående retning, ved jeg ikke. Der sker jo en fordobling hver gang på billedet under "Sortniveau" på linket, så der er nok et stykke tid til, før LCD kan vise 2048 nits.

Mvh. Jørgensen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Det er noget forfærdelig sludder, sort har mig bekendt ikke nuancer, enten er det sort eller også er det en anden farve. Jeg ville ikke tøve et sekund med at vælge et OLED, det slår de andre tv du har kigget på med flere længder på alle parametre, måske påkær bevægelse på interlaced signaler

Jo det har!


Selvfølgelig, ikke mindre end 50
http://www.imdb.com/title/tt4667094/

Klaus :-)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
MJ_Support Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Marts-2017
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MJ_Support Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 11:44
Så anbefaling til 13K er LG 55B6V til de 12999 ( OLED )
:)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af MJ_Support MJ_Support skrev:

Så anbefaling til 13K er LG 55B6V til de 12999 ( OLED )
:)

Det er også min anbefaling. Jeg købte det i efteråret i stedet for et Panasonic 50" V10 plasma. Og jeg er meget tilfreds.
Der er desværre småfejl i softwaren, så tv'et må slukkes og tændes igen af og til. Men ikke hver måned.
Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Som det fremgår, er sort netop en af OLED's store fordele, incl. helt sort, da den enkelte pixel blot kan slukkes, så ham fra Elgiganten har vist fået tallene galt i halsen.

Mvh. Jørgensen



Der er næppe tale om at "fået noget galt i halsen". Nærmere at sælgeren er fyldt med LØGN, for at sælge det skrammel han får mest provision af...!


M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Det er noget forfærdelig sludder, sort har mig bekendt ikke nuancer, enten er det sort eller også er det en anden farve.

Jo det har!


Hold nu med dine forkerte udsagn! Sidde og korrekse andre, når man ikke selv har styr på begreberne - IGEN!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af MJ_Support MJ_Support skrev:


Så anbefaling til 13K er LG 55B6V til de 12999 ( OLED )
:)


Absolut bedste billede til prisen - og til langt højere pris.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu