recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4 subwoofere er det overkill?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4 subwoofere er det overkill?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af hifreak hifreak skrev:

Tak for alle inputs absolut et interessant emne Smile Jer der har 4 subwoofere installeret er det 15" kasser eller er det mindre subwoofere der kan gøre arbejdet? Tænker at 4 mindre er vel bedre end 2 store eller hvad er jeres oplevelse? Tænker på at købe nogle store Klipsch 15" men 4 af dem fylder voldsomt meget, så ville da være åben over for en mindre løsning med 4, men stadig ikke på bekostning af bas ved film Wink
De 4 Sub Electro 200 jeg omtaler er med en10" enhed i og JL Audio E112 er med en 12" enhed. Udbyttede er laaaaangt bedre og større med de 2 JL Audio E112 fremfor de 4 sub 200 

Det er så heller ikke helt fair at sammeligne de 2 subs med hinanden, men de 4 SUB 200 vil koste stort set det samme som 2 stk. JL E112 gør. Og trust me, der er verden til forskel i mellem de 2 opstillinger.

Størrelsen var klart et af mine parameter "WAF" men udbyttede ligeledes ret så vigtigt, jeg tror efterhånden at jeg har fået lyttede til det meste og der endel at lytte påCry 

Prisen er jo også et parameter, men jeg ved at en lille kasse med kvalitets indmad der samtidigt har et højt og et meget præcis output koster lidt. 

Hvis det havde stået til mig alene, så havde jeg nok et par SVS PB 16 Ultra eller lign, stående da de kan spille endnu dybere, spl mangler jeg som sådan ikke men det kunne have været fedt at komme ned på 10hz. men de kasser bare monster store og går ikke at få ind i stuen, desværre. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 19:04
Hvis det er 15" du søger med højt output til små penge, så er der mange i us der er glade for dem her da prisen er rimelig lav vs output, men det er et par store kasser at have stående



Redigeret af Potter - 25-April-2017 kl. 19:06
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hvis det er 15" du søger med højt output til små penge, så er der mange i us der er glade for dem her da prisen er rimelig lav vs output, men det er et par store kasser at have stående
Dem har jeg skam kigget på men fragt og told bringer dem jo op i en pris, der koster snart det dobbelte som man køber dem til Confused
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af hifreak hifreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hvis det er 15" du søger med højt output til små penge, så er der mange i us der er glade for dem her da prisen er rimelig lav vs output, men det er et par store kasser at have stående
Dem har jeg skam kigget på men fragt og told bringer dem jo op i en pris, der koster snart det dobbelte som man køber dem til Confused
Det tænkte jeg nok du havde. 

HSU Research kunne også være en mulighed, feks. deres VTF-15H MK2 men om den så kan støves op i europa i er jeg nu heller ikke sikker på.




Redigeret af Potter - 25-April-2017 kl. 19:47
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 19:55
Hvis du gerne vil op i de store kasser, 70kg. Så start evt. med en brugt SVS PB13 Ultra og købe en brugt mere når der dukker en mere op, og det gør der nok, for dem der har PB13 ønsker sig nok en PB16Smile

Der er en brugt SVS PB13 Ultra i den blå til fornuftige penge
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Jeg driver mine front fullrange og har 2 subs i bag. Det har været en hård kamp og få til og spille ordentlig sammen, med megen flytten med højttaler & lytte position. Det er så også i en vinkel stue som ikke gør det nemmere. Men vil tro 4 ens subs er, hvis ikke et must, så hvert fald klart at foretrække.

Med den den opstilling, har du så været nød til at fasedreje dine subs?  




Nej, men jeg har individuelt delay på alle. Og mulighed for og vælge mellem Linkwitz Riley, eller Butterworth mellem 1. - 8. orden. De er alle afprøvet. Derudover er sub's PEQ'et for sig, og front for sig. Og tilsidst en Dirac korrektion oveni.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af hifreak hifreak skrev:

Tak for alle inputs absolut et interessant emne Smile Jer der har 4 subwoofere installeret er det 15" kasser eller er det mindre subwoofere der kan gøre arbejdet? Tænker at 4 mindre er vel bedre end 2 store eller hvad er jeres oplevelse? Tænker på at købe nogle store Klipsch 15" men 4 af dem fylder voldsomt meget, så ville da være åben over for en mindre løsning med 4, men stadig ikke på bekostning af bas ved film Wink

Jeg vil helt klart vælge to store subwoofere, frem for 4 små, som der tidligere er nævnt, er det at foretrække, frem for 4 små. Du får to bedre subwoofere, med højere SPL, mere headroom og mindre forvrængning. Jeg ville gå efter de to klipsch, hvis det er den model lyd og billede testede, mener de lå lige omkring 7.000 kr. stykket. 
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2017 kl. 22:25
Mener det var denne, de testede. 

Klipsch R-115SW Aktiv subwoofer, 15 tommer, 400W




Redigeret af JackD84 - 25-April-2017 kl. 22:25
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Mener det var denne, de testede. 

Klipsch R-115SW Aktiv subwoofer, 15 tommer, 400W


 
Præcis det er den model jeg har overvejet at købe, da det ser ud som om at man får meget for pengene både ved film og musik. Har kun læst gode anmeldelser af den.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 12:39
At de koster godt det halve i Tyskland bliver de jo æ mindre attraktive af
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

At de koster godt det halve i Tyskland bliver de jo æ mindre attraktive af
  Det er nemlig det jeg også har fundet ud af Big smile
 
 
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2017 kl. 16:23
P.s.
Inden i går i gang med at teste & måle.... husk der er 8 hjørner i rummet Wink

Bond Cool
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu