recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken service til backup af billeder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken service til backup af billeder?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
fhebo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhebo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2017 kl. 11:52
Nemmest og billigst er Flickr
Gratis, 1 TB, auto-synkroniserer fra smartphone og Mac/pc.

Selvfølgelig en lokal backup på hjemmenetværket. Pt. en WD My Cloud på 3 TB til ca 1500 kr. Kører bare derudaf med WDs egen synk-program. 
Samt Timemachine fra Mac'erne. 
Suppleret med en bærbar hdd som ligger på arbejdet. 

Og så iCloud backup til iPhones.... 

Det er godt at være lidt paranoid når det handler om backup af uerstattelige billeder....Wink 
For jeg stoler ikke på at disse gratis services som Flickr vil være der i al fremtid.
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2017 kl. 12:32
Ville lige nævne at Google Photos har en rigtig god søgemaskine, til at søge i sine billeder, man kan fx skrive "bil" eller "køkken" og den vil vise dine billeder af biler og køkkener, man kan endda gå så langt til at skrive fx "porsche" og den vil vise dine billeder af porscher.
Det kan være rigtig brugbart når man skal finde noget hurtigt. især på mobilen hvis man også bruger Photos app'en..
Til top
brafi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brafi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2017 kl. 06:29
Duplicati og Amazon Cloud Drive?
Ubegrænset plads og med duplicati, er der krypteret?
Til top
dantox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dantox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 15:11
Vi benytter i husstanden office 365 Home, der er 5 licenser med til office pakken, og så har vi 1TB pr. bruger i skyen (sat ned fra 100TB for alle 5 licenser(damn you M$))
Til denne løsning har vi også en NAS i huset som kører sync med O365.

Dette giver vi mellem 5-600.- om året for alt efter om der er tilbud på pakken.

Dog tænker jeg at skifte til amazon cloud drive, de tilbyder unlimited data, til $60 ~ ca.410.kr.
Amazon cloud skulle også være et godt sted at have en backup af sine film liggende.

Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ceefive Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2017 kl. 15:49
Her deles konen og jeg om et Office365 abonnement - med 5 brugere der har 1TB OneDrive storage hver.
Har oprettet 2 brugere mere - og min Synology Nas kan med "Cloud Sync" håndtere automatisk upload af data til forskellige services - herunder forskellige OneDrive brugere :)
 
Så der uploades 300Gb billeder til den ene bruger - 400gb hjemmevideo til en anden bruger - til min egen konto uploades der en masse andet. OneDrive deling til mig selv fra de 2 brugere er muligt - så jeg har adgang til alle data fra en enkelt konto - uden at overskride grænsen på 1tb.
 
Jeg synes det er billigt - når jeg samtidig har en løbende opdatering af min officepakke.
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2017 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:


- OneDrive gennem Office 365... Måske en ok løsning hvis man er single. Men når man som jeg skulle dele med ens kone så var det noget rod. Deres apps til billeder er vanvittig langsom. Det er hele deres services faktisk. OneDrive syncronisere utrolig langsomt. Måske det er blevet bedre?



Office365 har en plan til 5 brugere, hvilket er hvad man bruger hvis man er mere end en person. Så har man hver sin egen konto og 1tb.
Koster omkring de 500 kr online i Tyskland. Så er det jo oplagt at dele med noget familie eller lignende.

Jeg synes nu hastigheden er fin til office365.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu