recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smarthome: Tråd om opsætning af amazon echo dot
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smarthome: Tråd om opsætning af amazon echo dot

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hephey102 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-April-2017
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hephey102 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Smarthome: Tråd om opsætning af amazon echo dot
    Sendt: 26-April-2017 kl. 15:56
hey. jeg har købt og modtaget en amazon echo dot uk per ebay tyskland.

er nu igang med det herlige arbejde at sætte den op Tongue ville lige dele hvad jeg har fundet og de problemer jeg møder. 

jeg har fundet følgende tråde der gir lidt vinkler på det at sætte den op internationalt
* https://beebom.com/how-to-set-up-and-use-amazon-echo-outside-us/ 
* http://forum.recordere.dk/amazon-echo_topic146316.html
* https://www.reddit.com/r/amazonecho/comments/5lft2i/does_amazon_echo_work_in_the_netherlands/

1 > app download til at få echo dot startet SOLVED:
Fulgte tråd 3s anbefalinger dvs. appen styres via 
Løsning: 
http://alexa.amazon.de/spa/index.html 
bruges til basic app styring
Det gjorde jeg kunne sætte den op og lave basis elementer. Savner stadig en app på min telefon.
Har gennemgået og ændret mine accounts til uk men har stadig ikke access til appen på google play. Har lidt på fornemmelsen det vil være nemmere derigennemså kigger efter en optimal løsning-.

jeg har herfra:
* sat to do lister op
* brug timer
* brugt alarm
* diverse info
* sat skills op m news flash til BBC
* integreret med bluetooth og leget med heos
* forsøgt at få SPOTIFY premium connected og gjort til default "musik stream løsning"
* stillet spørgsmål osv.
er begyndt at tale bl.a. til mit køleskab. Utrolig så hurtigt nye vaner tillægges ;)

2 > Spotify connect UNSOLVED
Der hvor man vælger andre music services end amazons egen "amazon music" - i "default music" er både Spotfy og pandora mm gråtonet ud og jeg kan ikke vælge det. En fyr beskriver lign problem her: http://www.echotalk.org/index.php/topic,1849.0.html
- jeg har køb en premium acccount og forsøgt med spotify connect.
- jeg har sat alt til uk adresser - amazon account, googla account og endda brug en vpn til uk og usa.
men ingen connect.

Men stadig ik afklaret??

3 > Heos connect (før officiel integration per echo/heos samarbejde) UNSOLVED
Jeg vil integreret echo dot med mit Heos system - separate aktive højtalere som nok skal blive en udfordring. kan gøre det per bluetooth men vil have en bedre integration da bluetooth blir connect specific some det er og kræver extra steps i commands for mig pt. Har også sat den til streaming receiver men det har ikke helt virker endnu. afventer integration som de skriver der ville komme q1 for både sonos og heos men lad os se - vil finde en midlertidig løsning.

Som jeg kan forstå det er en direkte connect fra echo dot  til streaming receiveren løsningen. Men kan ikke finde en instruktion så al input er velkomment. Fandt en video med en der har integreret med SONOS. 

Andre planer
* sætte den op med twitter via skills til at læse de sidste nye tweets fra min stream 
* wunderlist integration for to dos
* phillips hue integation i et rum
* Uk baserede nyheder til news flash . har forstået der er gang i et DR hack
* have valgt en radio løsning
* robotstøvsuger integration hvis muligt
* Smart fan integration

Men savnede nogle at sparre med. del endelig hvis i har fundet løsnigner eller der er ting jeg har gjort uhensigtsmæssigt.

lad mig vide hvad du gør eller hvis du har løsninger på noget af ovenstående. eller om der er fede ting du gør jeg ikke har set endnu :) Er generelt bare nysgerrig om at snakke med nogle andre der leger med det :)


Redigeret af hephey102 - 26-April-2017 kl. 15:58
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2017 kl. 10:26
Jeg er på udkig efter min egen.
jeg ville rigtig gerne have en koblet til Mine Beolab 5 højtalere, men når mit tv er slukket så er højtalerne så desværre også. hvilket jeg er lidt ærgeligt over.

Så der skal jeg finde en anden løsning.
Jeg ville rigtig gerne bestille en men jeg oplever at folk på dba og ebay tager omkring 600-800 for Echo dot. hvilket virker voldsomt når prisen "kun" er 50 dollars i usa ~ moms så er det vel 62.5
Til top
finnbl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér finnbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2017 kl. 23:13
Hej

Hvor meget fik du sat op?

Mvh. finnbl
Til top
hephey102 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-April-2017
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hephey102 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2017 kl. 19:51
hey
 
indtil nu kører det fint med:
- musik - har sat den op med spotify connect og 3 HEOS "rum" med forskellige højtalere. en ny måde at lære om musik på. igår var en ven forbi som mumlede alxa, play "xxx artist navn" og så sad vi pludselig og hørt det. om morgenen mumler jeg eller kæresten bare alexa, "play acoustic" og så rstørmmer blid music ud i rummene 
- google kalender - jeg kan både sige alexa - set in meeting with xxx at 6 pm tomorrow. Så spørger hun vhad det handler om mm og lukker den. Eller jeg kan blot sige whats on my calendar day xx eller today og så læser den højt hvad dagen indeholder.
- wunderlist som er integreret med mit arbejdsliv og telefon i et streamløst GTD setup. sygt fedt. har en todo today liste når jeg swiper til højre på min telefon. jeg kan både adde per en stor knap der eller bare sige alexa, add xxx to my to do list.
- timers - nemt 
- news briefs fra bbc mm
- gider ik at den læser emails op eller twitter. dunno. passer bare ik ind med mig

issues
- Spotify er desv. ret begrænset hvis man lytter til andet end mainstream music. Så alle mine remixes jeg bruger kan den ikke spille. Har ikke fundet ud af hvordan "amazon music" fungerer som alternativ - deres setup er så tungt og over-informativt at arbejde i at jeg gav op. Jeg ku ikke få lov at lomme ind i deres musik service og betale og den fortalte ik hvad problemet var. 
- Det er ret meget noget hø at sætte det op. man skal regne med en del tid for at sætte det op. Og check forums etc for how tos. har været igennem mange hacks og amazons "kunde"service. bl.a. grundet manglende software updatres og andet der ikke sker automatiseret.  

har stadig ikke en ordelig løsning til musik. spotify er et useless og kan på ingen måde møde itunes i praksis som var min plan grundet streamingbegrænsinger, licencer, egen music portefolio upload (tracks unavailable) mm.

Har bestilt to til for at have den i flere rum men søger at holde det relativt simpelt.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2017 kl. 09:20
Er det ikke fordi du har angivet et dansk betalingskort på din amazon konto at du ikke kan få lov at bruge deres musik tjenester?
Amazon Music Unlimited som koster 4$ hvis du har en Alexa er i hvertfald ikke tilgængelig i Danmark, men hvordan de definerer Danmark er jeg ikke klar over. En af måderne kan være dit betalingskort jo

Til top
motz1964 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-December-2017
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér motz1964 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2017 kl. 17:48
Kan du forklare, hvordan du fik sat Spotify op på din Amazon Echo?
Til top
bode Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-April-2007
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bode Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2017 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af motz1964 motz1964 skrev:

Kan du forklare, hvordan du fik sat Spotify op på din Amazon Echo?

Det er nemt nok

Setting -music & media -Spotify
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 17:02
Hvordan pokker får man Heos til at virke med Alexa?

Jeg har navngivet mine enheder på dansk - fx "Badeværelse", "Køkken", "Soveværelse" etc, men de skal vel stå på engelsk eller er det underordnet?

Alexa kan i hvert fald ikke finde nogle enheder, når man fx siger "Alexa, play music in bedroom".
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 21:22
Jeg har haft udfordringer med Alexa og Sonos.

Du er nødt til at omdøbe enhederne til engelsk.
Når jeg bad Alexa afspille noget i "Pers Rum" gik det helt galt, indtil jeg omdøbte enheden til Office :-)


Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Jeg har haft udfordringer med Alexa og Sonos.

Du er nødt til at omdøbe enhederne til engelsk.
Når jeg bad Alexa afspille noget i "Pers Rum" gik det helt galt, indtil jeg omdøbte enheden til Office :-)




Tak for svar.

Jeg har omdøbt enhederne i selve Alexa-appen, men skal det også gøres i HEOS?

Jeg tror i øvrigt også, at Sonos er bedre understøttet og integreret end Heos.
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 23:35
Jeg kender ikke HEOS og samspillet med Alexa, mne jeg vil tro du er nødt til det
Til top
akneboy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Juni-2006
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akneboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 21:53
har både sonos one og echo dot og det spiller perfekt sammen. har sonos i hele huset, og det hele kører som det skal. Phillps Hue fungerer også super godt. "alexa lights on in livingroom 50%" bum. Kunne godt tænke mig at man kunne bruge tunein noget bedre, og sige "alexa play Radio Nova from tunein on Kithen one" meeeen det vil den ikke "theres no radiostation called nova" Pisse irt. men mon ikke det kommer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu