recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 15k til Stereo setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

15k til Stereo setup

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
troopa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2014
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troopa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2017 kl. 12:55
Ok ser ud til det er en god kombi. Skal ud og lytte næste uge.

Er der i øvrigt nogen aktive højtalere som kommer op på niveau med excite x18 ?

Der er jo xeo 4 men de er ikke ligeså gode - ellers andre?
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2017 kl. 13:04
Til top
troopa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2014
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troopa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2017 kl. 13:30
Glemte lige, hvis det skal være aktiv skal der være indbygget dac mv, da fordelen ved dette ellers bortfalder for mig.

Ser ud til at Xeo 4 er et bedre valgt end Excite14a da det stort set skulle være samme højtaler dog med indbygget dafc/amp mv ?

Skal lige siges at de også skal kunne tilsluttes via optisk kabel hvis jeg går med aktive højtalere :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2017 kl. 15:27
Hvem siger at Xeo4 ikke er lige så god som eXcite 18?

M.v.h.
Til top
troopa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2014
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troopa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2017 kl. 15:35
Xeo 4 skulle være bygget på excite x14 og 18eren skulle være en del bedre, men har mulighed for at lytte på det hele næste uge. Det ærgerlige ved xeo 4 kontra 2eren er dog også at der skal sidde en grim dongle ovenpå hvor det hele er indbygget i 2eren.

Læner også mod forstærker og passiv, det andet ville bare være lldt mere bekvemt

Redigeret af troopa - 30-April-2017 kl. 15:39
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2017 kl. 18:49
Tro mig, du får meget svær ved at finde et sæt passive højttalere + forstærker, i samme prisklasse, som matcher et sæt Xeo4. Xeo4 er helt sin egen, og har ikke noget med eXcite at gøre..

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2017 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af troopa troopa skrev:

Xeo 4 skulle være bygget på excite x14


Ja, det kan du bare ikke sammenligne. Forstærkeren hat indbygget en "equalizer" (DSP), der retter op på frekvensgangen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 00:32
Ligesom DSP+amp fjerner en del unoder, som følger med en passiv kombination...

M.v.h.
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2009
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 19:52
Jeg har lyttet en del til diverse Dynaudio højttalere, og jeg kan klart anbefale et sæt Xeo 4. De er lækre Thumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu