recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er netflix 5.1 og kan det betale sig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er netflix 5.1 og kan det betale sig?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2017 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Lars_M Lars_M skrev:

Digital 5.1 er væsentligt bedre ja.

Det er jeg i generelt forstand helt enig med dig i.

Oprindeligt skrevet af Lars_M Lars_M skrev:


Kvaliteten på lyden hos netflix er forøvrigt udemærket.

Det specifikke tilfælde er jeg så simpelthen bare ikke enig med dig i. Netflix's DD+ signal er direkte afskyeligt, siden Dolby i alt deres iver efter at være relevante i Netflix's tour de force ud i at komprimere så effektivt som muligt til lavest mulige bitrate, kom på den "geniale" idé at anbefale at 5.1 DD+ lyden kunne komprimeres helt ned til 192 Kbits.

Resultatet er en ringe og dårligt opløst lyd med bl.a. dårligt defineret tale der er fuld af compression artifacts, med bl.a. pre-echo og warbling, som især er meget tydeligt i lyse og skarpe F og S lyde. (f.eks. hvis en ung dansk pige med skape S'er sagde noget i retning af Ssssuper Smmart aszzz). 

Faktisk er billedet på Netflix - med alle dets kompressions mangler - til sammenligning en klasse bedre end DD+ lyden, som måske går an på en TV'højttaler, en billig soundbar eller et meget billigt surroundanæg, men åbenbares i alt sin mangenfulde nøgenhed og kommer komplet til kort i forhold til andre surroundkilder på et mere respektabelt sourroundanlæg.

Med Netflix står man sig lydmæssigt faktisk bedst med en af de helt gamle modeller af en PS3 eller andet gammelt skrammel, der slet ikke er kompatibelt med DD+ og derfor kan få lov at benytte det "gamle" legacy DD 5.1 lydspor, der kan have op til 384 kbits og dermed have lyd på samme niveau som DD TV-stationer fra Satellit.


Redigeret af TBC1 - 29-April-2017 kl. 23:59
Til top
anzelz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anzelz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2017 kl. 11:08
Hey jeg fandt et brugt apple tv 3 til 300kr, så det har jeg prøvet og fungerer rigtig fint. Jeg har ikke så meget at sammenligne med ift. lydkvalitet, men til serier virker det okay. Og så er det lækkert at kunne streame spotify fra min tlf uden at skulle en computer. Og apple tv for den sags skyld :)

Tak for inputs så holder forstærkeren fint noget tid endnu.
Monitor Audio Radius
Front 270
Center 250
Baghøjttalere 180

Harman Kardon DPR 2005
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu