recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI 2.0a
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI 2.0a

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HeddiMaze Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2016
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeddiMaze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI 2.0a
    Sendt: 29-April-2017 kl. 11:53
Hej med jer,

Er der nogen der kan fortælle mig, hvor jeg dog kan købe HDMI 2.0a kabler (vinklede)? jeg troede jeg bare gik ind på en af de mange sider, der skriver "vi har alt inden for kabler", men 2.0 er det nyeste jeg kan finde, uanset hvor jeg kigger. Er jeg blind?

På forhånd tak for jeres input.

- Heddi.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2017 kl. 12:37
Hvad med bare at købe en vinkeladapter?

M.v.h.
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2017 kl. 12:46
Der er ingen ny hardwarespecifikation på kablesiden til HDMI2.0a. Mener det samme gør sig gældende med 2.0b.

Dvs. det ER alm 2.0 kabler du skal bruge.

HDMI 2.1 kræver en langt højere båndbredde og kræver derved også kabel der er 2.1 "godkendt". Dog ikke rigtigt noget udstyr som bruger det endnu.
Til top
HeddiMaze Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2016
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeddiMaze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2017 kl. 13:06
Jeg skal bruge et kabel, der er HDR kompatibelt. Jeg er grundlæggende med på hvad i begge siger, men jeg forstår nok ikke helt. Jeg er med på, at mine nuværende kabler sikkert fint kan vise 4K HDR, men at det altså er stikkene i enderne af kablet, der er flaskehals. Henrik, mener du, at jeg kan købe en 2.0a kompatibel ende/stik, klikke den på mit nuværende kapel, der fx. har et 2.0 stik siddende, og så er jeg kørende? Altså så længe det "yderste" stik er kompatibelt, er det ligemeget, at stikket bagved ikke er det?? Jeg kan så godt nok heller ikke finde nogen 2.0a adapter :)

- Heddi.
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2017 kl. 13:13
Der findes *ikke" noget der hedder HDMI 2.0a på hardware siden. :-)

Du skal bruge HDMI 2.0 kabler og/eller adaptor.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 05:49
Der er heller ikke noget, der hedder HDMI 2.0 kabler. Det er connector-enhederne i hhv. afsender og modtager, der bestemmer hvilken version af HDMI 2.0, der understøttes. Kablet er bare en "dum" leveringskanal.

Det billigste kabel fra Harald Nyborg virker også med HDMI 2.0.a

Det er først med HDMI 2.1, at båndbredden hæves så markant, at der kommer nye kabler (dog med samme stik i enderne af hensyn til bagudkompatibilitet)
Til top
HeddiMaze Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2016
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeddiMaze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 20:39
En tak til ZackGem og Rasmus. Nu tror jeg, at jeg fatter sammenhængen :)

I øvrigt tak for masser af timers informativ læsning, Rasmus. Hyppig besøger på dit site, men har åbenbart sprunget HDMI artiklen over :)

- Heddi.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu