recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke 4K afspillere er der derude, nu og på vej?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke 4K afspillere er der derude, nu og på vej?

 Besvar Besvar Side  <1 34567 9>
Forfatter
Besked
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 18:27
Der synes jeg, at prisen kommer for tæt på Panasonic DMP-UB700-modellen.

http://www.pricerunner.dk/pl/4-3345122/DVD-og-Blu-Ray-afspillere/Panasonic-DMP-UB700-Sammenlign-Priser?q=ub700&ref=redirect&search=ub700

Endvidere har jeg lige læst en test af en af Panasonics nyligt introducerede billigere UHD-afspillere, og der var konklusionen, at der var billedmæssig forskel op til 700/900-modellerne. Jeg kan ikke lige komme på, hvor det var, jeg læste testen.

Mvh. Jørgensen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 18:40
Jeg tror, at man langt hen ad vejen skal huske, at man får hvad man betaler for. Jeg kender ikke den specifikke forskel på UB700 og ned af. Forskellene kan ligge i strømforsyning/ drev /billedprocessor osv.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 18:33
Nå, men efter at have læst en del rundt omkring, så bliver der bestilt en Sony UBPX800. Jeg ville have ventet en måned eller 2, men den ene, af mine DMR-BCT720 HDD optagere, er begyndt at ikke ville afspille dvd og Blu-rays. Og jeg kan da ikke, leve med 1 maskine, som kun kan optage, og ikke afspille. Så nu skal det være.Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 18:39
Jeg har ikke holdt mig opdateret på uhd afspillere, men hvad er der derude der understøtter Dolby vision ud over Oppo og lg's up970?
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har ikke holdt mig opdateret på uhd afspillere, men hvad er der derude der understøtter Dolby vision ud over Oppo og lg's up970?
Mener kun, at det er de to maskiner, indtil videre.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Nå, men efter at have læst en del rundt omkring, så bliver der bestilt en Sony UBPX800. Jeg ville have ventet en måned eller 2, men den ene, af mine DMR-BCT720 HDD optagere, er begyndt at ikke ville afspille dvd og Blu-rays. Og jeg kan da ikke, leve med 1 maskine, som kun kan optage, og ikke afspille. Så nu skal det være.Smile
Så blev der lige, lagt en bestilling, til 2733,13 for sådan en lille maskine.Big smile Så må det godt blive Onsdag.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 06:17
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har ikke holdt mig opdateret på uhd afspillere, men hvad er der derude der understøtter Dolby vision ud over Oppo og lg's up970?

Der findes også en Philips, som pt. kun sælges i USA (TP Vision i Europa har ikke UHD Blu-ray-afspillere). Den står til vejl. 300 dollars derovre, men ift. import så skal man være opmærksom på, at selvom der ikke er regionslås på UHD Blu-ray, så er der det stadig på normal Blu-ray.

EDIT: Den hedder Philips BDP7502. 


Redigeret af Rasmus Larsen - 26-Maj-2017 kl. 06:18
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 07:50
Tak Rasmus, den vil jeg lige se på.
Nogen de har erfaringer med lg's der synes at være en ret bred enighed on at den larmer ret meget endda.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Når der engang blir sendt noget brugbart 4k materiale på kabel TV, kan du opgradere dit TV til et med dobbelt tunere, og sætte en harddisk bagpå. Det fungerer glimrende og koster næsten intet.


Hvor kan man få opgraderet sit TV til et med dobbelttuner til næsten ingen penge???

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2017 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Når der engang blir sendt noget brugbart 4k materiale på kabel TV, kan du opgradere dit TV til et med dobbelt tunere, og sætte en harddisk bagpå. Det fungerer glimrende og koster næsten intet.


Hvor kan man få opgraderet sit TV til et med dobbelttuner til næsten ingen penge???

Flemming

Det vil jeg også gerne vide FYI var det naturligvis harddisken omkostningen henførte til, og ikke TV'et
Til top
poul_madsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poul_madsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2017 kl. 17:14
Nu skal I høre mit eventyr med LG UP970.

Jeg har et LG B6V som jeg er meget tilfreds med, så da LG sagde i Januar at de ville udsende en UHD afspiller, tænkte jeg TOP! men så nemt skulle det ikke være. 

Først var afspilleren jo tæt på umulig at få fat på, jeg fik lagt en bestilling hos Bilka og kørte med stor glæde ud og hentede den. Havde godt læst der skulle være lidt med nogle Sony skiver, men herre gud, hvor slemt kunne det være. Der stod jo også at det ville blive løst evt med en firmware senere hen. Jeg kom hjem med store forventninger, men da jeg satte den til, smed den nye firmware på og en Sony skive på (
Concussion 4K Blu-ray), var det faktisk slemt. Vibrationer fra selve drevet forplantede sig i hele afspilleren og de første 2-3 og sidste 2-3 spor af filmen var umulige at se uden at have et urealistisk lydniveau på anlægget.

Søge søge - hvad gør man nu .. Nogle på nettet havde held med at få byttet afspiller til en anden og problemet var tæt på væk. Mig tilbage til Bilka og forklare situationen. De var på ingen måde informeret om problemet og ville ikke tage imod en beskrivelse af problemet, men blot give mig pengene tilbage. Det andet var for besværligt blev der sagt.. Men jeg skulle jo bruge en anden afspiller, så fik dem til at tjekke om andre varehuse havde denne afspiller på lager. Bingo, der var et par stykker på lager i Næstved, den blev bestilt til min lokale Bilka. Det tog dem tæt på en måned og utallige opkald med 30-45 mins ventetid at få den afspiller hjem. Ingen kunne forklare hvorfor, totalt til grin.

Hjem med den nye afspiller.. Fuldstændigt samme problem. LG support blev ringet op og de kendte godt til problemet, men det var ikke noget der ville blive løst via firmware, den skulle ind til deres service partner, servicebroker.dk som nok skulle tage sig af den. Jeg oprettede straks en sag og ventede spændt på at høre nærmere. Sagen tog en uge og blev afsluttet med at LG ikke kunne fremskaffe dele til at løse problemet, selvom LG support jo sagde at det var sådan problemet skulle løses. 

Afspilleren er nu krediteret, jeg har spildt en masse tid, og mangler stadig en afspiller med Dolby Vision som ikke er Oppo (pga prisen)..

Så glem I bare denne afspiller lidt endnu, den er ikke klar til at komme på markedet. 

Hilsen
Poul
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2017 kl. 17:26
@poul_madsen, meget trist historie Ouch
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu