recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke 4K afspillere er der derude, nu og på vej?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke 4K afspillere er der derude, nu og på vej?

 Besvar Besvar Side  <1 56789>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2017 kl. 22:54
Njae det er jeg nu ikke enig i - jeg selv regner ikke med at skifte tv hvert 2 år og søger derfor så meget fremtidssikring som muligt. Bevares det er svært i den genre her - men DV tror jeg personligt ikke på blir "noget ligegyldigt".
For mig gir det ikke mening at spændene 30.000kr på udstyr der skulle holde en årrække, når en teknik jeg har stor tiltro til ligger lige for døren.
Bevares tænker man at DV blot er et gimmick, ja så forstår jeg fint man nemt ser uden om - absolut.

Mit tv (b6), er "blot" kalibreret af en bekendt som gør sig i det hos b&o, så der er ikke kurver og tal på, men her er DV langt mere naturligt at se på end hdr er det - her vil jeg mene der er lige stor chance/risiko fejlkalibrering imellem DV og hdr.

Det samme kan siges med afspillere - hvis jeg skal give 7000kr for en afspiller, ja så vil jeg gerne have den teknik jeg selv tror på blir "det nye sort".
Har i selv set DV fremfor hdr?
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2017 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Njae det er jeg nu ikke enig i - jeg selv regner ikke med at skifte tv hvert 2 år og søger derfor så meget fremtidssikring som muligt. Bevares det er svært i den genre her - men DV tror jeg personligt ikke på blir "noget ligegyldigt".
For mig gir det ikke mening at spændene 30.000kr på udstyr der skulle holde en årrække, når en teknik jeg har stor tiltro til ligger lige for døren.
Bevares tænker man at DV blot er et gimmick, ja så forstår jeg fint man nemt ser uden om - absolut.

Mit tv (b6), er "blot" kalibreret af en bekendt som gør sig i det hos b&o, så der er ikke kurver og tal på, men her er DV langt mere naturligt at se på end hdr er det - her vil jeg mene der er lige stor chance/risiko fejlkalibrering imellem DV og hdr.

Det samme kan siges med afspillere - hvis jeg skal give 7000kr for en afspiller, ja så vil jeg gerne have den teknik jeg selv tror på blir "det nye sort".
Har i selv set DV fremfor hdr?

Så langt som jeg er med er der kun 1 UHD film udgivet i DV, og det er Dispicable Me, og det er så ligegyldigt som noget kan være da det er en animeret film.. Den kunne for den sags skyld være SDR.

Og bit hungret streaming er ikke lige mig, det er ikke længe siden 1080P streaming kom til at virke, og den eneste streamer jeg syntes rykker er OPPO 103D, de fleste andre streaming boxe kan ikke være med.

At et apparat kan/ har DV er ikke det samme som det virker, eller det håndteres rigtigt, og foretrækker du det fremfor et andet HDR format kan ligesågodt være setup relateret, ingen ved det.. alle spørger..

Der er altid nogle der ikke kan leve uden de rigtige stempler på kassen, og det er helt fint, Oppo har feks haft monster meget rod i deres HDR10 afvikling og konvertering, så har svært ved at tro de får styr på DV med dynamisk metadata lige foreløbigt.

Bare se hvor forkvaklet Dolby Vision reklamerede DV med isgrotte eksemplet.. DV = helt forfærdelig blå farvepush og masiv klipning..  Markedsføring på højt plan.. Og ignorante forbrugere der sluger det uden at stille spørgsmål.. 
http://www.newsshooter.com/2016/01/08/ces-2016-dolby-vision-what-is-it-and-why-you-should-be-excited-about-it/

Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 07:36
Stridsvognen skrev: Efter sigende skulle alle Panasonic modellerne anvende samme processor, forskellen er stortset kun analog udgange og USB portene, og coax SPDIF.. så tror prisen starter fra ca 2100kr.
Men de billigste modeller har ikke to HDMI-udgange, så de ikke kan sende lyd til en surroundreceiver uden HDMI 2.0/HDCP 2.2 og hvad det hele hedder
Jeg har en UB900, som jeg er glad for
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Stridsvognen skrev: Efter sigende skulle alle Panasonic modellerne anvende samme processor, forskellen er stortset kun analog udgange og USB portene, og coax SPDIF.. så tror prisen starter fra ca 2100kr.
Men de billigste modeller har ikke to HDMI-udgange, så de ikke kan sende lyd til en surroundreceiver uden HDMI 2.0/HDCP 2.2 og hvad det hele hedder
Jeg har en UB900, som jeg er glad for

Og går Stridsvognen ind og kigger/lytter på de forskellige BD modeller vil han formentlig finde ud af, at de billigste modeller larmer en del fra drevet, ligesom de billigste heller ikke har et display..

Men enig med jer begge i, at UB900 er en fin afspiller - uden at den dog har DV.


Redigeret af Hother - 02-Juli-2017 kl. 09:47
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 09:37
Ang. Dolby Vision.
På LG OLED er der flere DV serier i Netflix, så vi har altså kunnet se det et stykke tid.
Venlig hilsen
KB
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2017 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Ang. Dolby Vision.
På LG OLED er der flere DV serier i Netflix, så vi har altså kunnet se det et stykke tid.

Hvordan er sammenligningen så med UHD disc udgaven kalibreret til HDR10 kontra Netflix streaming kalibreret til DV..?  Og hvordan korigere du for det manglende lys på LG Oled.? Laver du en special gamma kurve eller klipper hvid.?

Og lige så vigtig, hvad med HD udgaven kalibreret til Rec 709 SDR.?

Og laver man så sammenligningen på en del titler er der så nogen konsekvens i hvad der er merst korekt/ objektivt bedst..? 


Redigeret af stridsvognen - 02-Juli-2017 kl. 10:24
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 10:34
Jeg synes også det er lidt frusterende. Jeg vil gerne have analog ud, men gider ikke lige betale 7 kilo for en afspiller (Oppo) ! 
Desuden kunne det godt se ud som, at Dolby Vision på disk er lidt dødt, desværre. Hverken Disney eller WB understøtter det og hvad er pointen så?! 

Måske skulle jeg blot købe en Panasonic UB900 i stedet...


Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 10:40
Panasonic UB700 til 1995 kr i EL-giganten denne weekend Tongue
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 05:26
Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Jeg synes også det er lidt frusterende. Jeg vil gerne have analog ud, men gider ikke lige betale 7 kilo for en afspiller (Oppo) ! 
Desuden kunne det godt se ud som, at Dolby Vision på disk er lidt dødt, desværre. Hverken Disney eller WB understøtter det og hvad er pointen så?! 

Måske skulle jeg blot købe en Panasonic UB900 i stedet...


Forstår godt dit syns punkt omkring prisen, men er prisen på de ikke ret tæt på hinanden, så godt lige at UB 900 var på tilbud. Selv om prisen på UB 900 bare var det halve af hvad OPPO 203 koster, så valgte jeg OPPO 203 det er sten sikkert.

Dolby Vision er jo ikke ligefrem dødt, det er jo først lige begyndt. Disney hopper med på BD UHD 4K vognen nu, et gæt men mon ikke de også kommer med DVSmile


Men hvis du ikke har et tv der understøtter Dolby Vision så kan det jo være lige meget.


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 10:56
Der er alternativer til DV som HDR10+ som muligvis udkonkurere Dolby Vision, da det er et åbent format, modsat dolby licens format.

Det kunne være interessant om der var nogle af dem der er DV fortalere kunne ilustrere fordelene ved formatet, istedet for den blinde tilgang til at det skal man bare eje uden at vide hvorfor.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Der er alternativer til DV som HDR10+ som muligvis udkonkurere Dolby Vision, da det er et åbent format, modsat dolby licens format.

Det kunne være interessant om der var nogle af dem der er DV fortalere kunne ilustrere fordelene ved formatet, istedet for den blinde tilgang til at det skal man bare eje uden at vide hvorfor.
Det er så derfor at der laves Dolby Vision biografer, og ikke HDR10 biografer eller for den sags skyld HDR10+.
Det kan da vist ikke efterhånden da ikke komme bag på nogen om hvor forskellen ligger i mellem HDR10 og Dolby Vison. 

Alene det at HDR10 har en fast metadata, dvs. alle billeder/frames er ens korrigeret, modsat DV hvor hver eneste billede/frames kan korrigeres, prøv lige at forstille dig hvor meget der kan hentes i skygge og højlys individuelt på hver frames.Tongue 

Jeg er med på HDR10+ kan det samme, men er der overhoved noget TV på marked pt. der kan køre HDR10+, jeg er med på at der nogen der kan via en firmware opdatering. 

Findes der en 4K UHD afspiller der kan HDR10+? Kommer der nogle medier herunder BD og streamning? "amazone gør"

Både HDR og DV har været tilgængeligt via streamning, og de første BD UHD 4K skiver er udkommet med DV. 

Jeg forstår simpelhen ikke du kan skrive "HDR10+ som muligvis udkonkurrere Dolby Vision" hvor har du det fra, er det fordi du mener det er open source og ikke man skal betale licens til Dolby?

Jeg er ikke sikker, man har HDR10+ enlig ikke kun 10 bit color depth, hvor Dolby Vision har 12 bit color depth? og hvad med nits, syns jeg læste at der var nogle begrænsinger med HDR10+ på dette område?

Jeg tror at vi kommer til at se HDR+, men kun på Samsung TV og Amazone
 


Redigeret af Potter - 15-Juli-2017 kl. 12:05
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Der er alternativer til DV som HDR10+ som muligvis udkonkurere Dolby Vision, da det er et åbent format, modsat dolby licens format.

Det kunne være interessant om der var nogle af dem der er DV fortalere kunne ilustrere fordelene ved formatet, istedet for den blinde tilgang til at det skal man bare eje uden at vide hvorfor.
Det er så derfor at der laves Dolby Vision biografer, og ikke HDR10 biografer eller for den sags skyld HDR10+.
Det kan da vist ikke efterhånden da ikke komme bag på nogen om hvor forskellen ligger i mellem HDR10 og Dolby Vison. 

Alene det at HDR10 har en fast metadata, dvs. alle billeder/frames er ens korrigeret, modsat DV hvor hver eneste billede/frames kan korrigeres, prøv lige at forstille dig hvor meget der kan hentes i skygge og højlys individuelt på hver frames.Tongue 

Jeg er med på HDR10+ kan det samme, men er der overhoved noget TV på marked pt. der kan køre HDR10+, jeg er med på at der nogen der kan via en firmware opdatering. 

Findes der en 4K UHD afspiller der kan HDR10+? Kommer der nogle medier herunder BD og streamning? "amazone gør"

Både HDR og DV har været tilgængeligt via streamning, og de første BD UHD 4K skiver er udkommet med DV. 

Jeg forstår simpelhen ikke du kan skrive "HDR10+ som muligvis udkonkurrere Dolby Vision" hvor har du det fra, er det fordi du mener det er open source og ikke man skal betale licens til Dolby?

Jeg er ikke sikker, man har HDR10+ enlig ikke kun 10 bit color depth, hvor Dolby Vision har 12 bit color depth? og hvad med nits, syns jeg læste at der var nogle begrænsinger med HDR10+ på dette område?

Jeg tror at vi kommer til at se HDR+, men kun på Samsung TV og Amazone
 

Kan du ilustrere forskellene og henvise det til formatet, altså udelukke mastering og kalibrerings error, eller forskelle, og feks vise mig et digitalt video setup der rent faktisk håndtere 10 bit perfect, og evt viser mig at meta data fungere/ fortolkes og konverteres korekt.

Jeg er med på de tekniske aspekter i de forskellige HDR formater, men indtil videre har jeg kun set markedsføring og must have forbrugere der ikke kan leve uden, ingen objektive vurderinger og data til at suportere div HDR formater.

Har du et setup der tracker / kalibrere perfekt til HDR10 og DV så du evt kan ilustrere forskellene, og div UHD discs med begge formater.. Eller mener du at du kan streame UHD 12 bit uden nogen form for problemer/ degraderinger.?
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu