recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LED fejl?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung LED fejl?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Blaster_N Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blaster_N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LED fejl?
    Sendt: 30-April-2017 kl. 18:48
Har et UE557005KS og har netop opdaget en mystisk lille skyggeplet nederst på skærmen som specielt viser sig ved stærke lyse farver og virker desværre som om den forplanter sig lodret gennem skærmen og giver en skyggelignende streg når der f.eks. panoreres henover en fodboldbane. Det er svært at abstrahere fra når man først har opdaget det.

Er det en normal ting eller er det en defekt?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2017 kl. 20:44
Kan du nappe et billede af det?
KS-serien har dioderne siddende så de oplyser lodret, så hvis en af dem "dør", så vil du få en sort skygge lodret på skærmen. Jeg knipsede et billede (kraftigt overeksponeret) af det da jeg anmeldte Ks8005 - se herunder.


Redigeret af Torben Rasmussen - 30-April-2017 kl. 20:44
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Blaster_N Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blaster_N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2017 kl. 21:03


Lidt til venstre for midten
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2017 kl. 21:21
Det ligner et meget normalt billede af en LCD skærm. Har du fået justeret den bare nogenlunde ordentligt op, plejer det at "forsvinde".

Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Blaster_N Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Blaster_N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2017 kl. 21:22
Hvad mener du med det? Synes det er kommet sådan lige pludseligt
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2017 kl. 21:27
Det ses på mange led, desværre. Er indstillingerne blevet gendannet, eller har du måske først opdaget den nu?

Opdagede først en lignende "fejl" på mit gamle Sony tv efter et år. Det kunne jeg indstille til næsten at forsvinde.
Til top
Blaster_N Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blaster_N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2017 kl. 21:32
Indstille? Har leget med billedindstillingerne og nulstillet hele tv'et men uden held
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2017 kl. 21:38
Start med at smide TVet i Film-profilen, men jeg tvivler på, at det fikser det. Jeg havde reklameret over det.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Blaster_N Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blaster_N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2017 kl. 21:57
Hvad sagde de, da du anmeldte dit?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 07:44
Hvad mener du? Det havde ikke fejl. Det billede jeg viser er den dynamiske baggrundsbelysning, som slukker lyset dér hvor logoet ikke er. Det er ikke en skavank.

Jeg viste dig billedet for at underbygge, at lyset styres i kolonner, så hvis noget går død, så vil det vise sig som lodrette striber.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Blaster_N Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blaster_N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 11:07
Okay havde misforstået som om du skrev til Samsung hehe. Men har lige fået svar fra Samsung og at de sender en tekniker ud
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu