recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til bedst opkobling af Yamaha YSP-4100 Sound
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til bedst opkobling af Yamaha YSP-4100 Sound

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til bedst opkobling af Yamaha YSP-4100 Sound
    Sendt: 30-April-2017 kl. 20:20
Har lige købt denne soundbar, hvor der er4 HDMI out og 1 HDMI ind.
Er det en fordekl at koble min Blueray afspiller, TV boks, Chromecast og Apple TV 4 direkte på Soundbaren eller skal jeg bibeholde den tilslutning jeg har nu, hvor alle er koblet ind på TVéts HDMI og min gamle soundbar koblet til TV via optisk kabel og subwooferen i soundbaren?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2017 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af klavil klavil skrev:

Har lige købt denne soundbar, hvor der er4 HDMI out og 1 HDMI ind.
Er det en fordekl at koble min Blueray afspiller, TV boks, Chromecast og Apple TV 4 direkte på Soundbaren eller skal jeg bibeholde den tilslutning jeg har nu, hvor alle er koblet ind på TVéts HDMI og min gamle soundbar koblet til TV via optisk kabel og subwooferen i soundbaren?
Jeg kan jo kun fortælle hvad jeg har gjort. BD afspilleren direkte til soundprojektoren og et HDMI kabel videre til TV´et, og lyden fra TV´et har jeg ikke gjort noget ved, for lyden her er ok. Men klart du kan køre et HDMI kabel fra dit TV til din Yamaha.

Husk, at du IKKE har en soundbar. Du har en soundprojektor, og det er noget helt andet. For at få det optimale ud af lydsystemet skal du bruge en del tid på lydkalibreringen. Læs din brugermanual gundigt og  forstå, at dit system kan sammenlignes med et "Surround system", forstået på den måde at du kan kalibrere lyden, indstille hver enkelt "Imaginære højtaler" osv. Du har en menu som er sammenlignelig med en menu for en surround receiver - og den skal bruges. Lyden reflekteres  fra dine vægge m.v.

Tillykke med den - YSP-4100 er fremragendeSmile 


Redigeret af Hother - 30-April-2017 kl. 20:44
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 00:18
Du har nok nærmere 4 stk. HDMI indgange, og 1 HDMI udgang.

Men som du selv er inde på, så tilslut dine kilder direkte til Yamaha'en. Og kør et enkelt HDMI-kabel, fra Yamaha til dit TV. Hvis du har en nyere fladskærm, som understøtter ARC, så kommer TV'ets lyd ned i Yamaha'en via HDMI-kablet. Har dit TV ikke ARC, så er du nødt til stadig at have dit optiske kabel, fra TV til Yamaha.

M.v.h.
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 10:02
Ja det er 4 HDMI ind :)
Mit TV er fra i år. Nyeste Samsung, så mon det understøtter det, men det viser den vel, hvis der ikke er lyd på?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 10:14
Så har dit TV ARC. Det er oftest på HDMI-2 på TV'et, men kig bag på, hvilket stik der står ARC ved. Det skal formentlig så også aktiveres i TV'ets og Yamaha'ens menuer.

M.v.h.
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 10:50
super. tak for hjælpen
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 15:28
Ved ikke om der er hjælp til det her, men jeg kan simpelthen ikke få min subwoofer til at fungere. Den er koblet til det rigtige sted. Kører testen med Intellibeam og kan høre den lige siger en lys, men når testen er færdig står der subwoofer NOT.
Har prøvet og sætte den op manuelt men det fungerer ikke. Havde en YSP-800 før og syntes det var lidt samme problem men det har dog virket i alle de år jeg har haft den, men kan ikke huske hvad jeg gjorde
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu