recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI-ARC/SIMPLINK mellem LG65B6 og Onkyo receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI-ARC/SIMPLINK mellem LG65B6 og Onkyo receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI-ARC/SIMPLINK mellem LG65B6 og Onkyo receiver
    Sendt: 02-Maj-2017 kl. 10:50
Jeg har et setup hvor jeg kører alle mine signal kilder ind i Onkyo receiveren og via HDMI til LG65B6. Undtaget lyd fra TV'et som sendes tilbage via HDMI-ARC til Receiveren. For at dette virker skal SIMPLINK (HDMI-CEC) været slået til.

Men det giver så en masse bøvl fordi SIMPLINK mener det skal styre tænd/sluk og skift mellem forskellige input kilder.

Kan man ikke slå det SIMPLINK fra i TV'et men stadig få lyd fra TV'et ført tilbage til Receiveren via HDMI?

Her et par fejl situationer:
- Jeg vil høre musik og tænder bluray afspilleren som resulterer i at TV'et tænder. Hvis jeg slukker TV'et så slukker Bluray afspilleren Angry.
- Hvis jeg tænder TV'et og vil se TV via min Stofa box så skal denne tændes separat og hvis den ikke er tændt når TV'et tændes så skifter TV'et selv mellem HDMI input for at lede efter et signal.

Og det resulterer i der går helt ged i det når jeg bruger en Harmony remote der er programmeret efter aktiviteter ConfusedConfused
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 11:02
Jeg fik det tidligere til at virke uden Simpel Link slået til. Men noget er gået galt (muligvis i seneste opdatering af LG TVét), for nu kan jeg slet ikke få lyd fra TV til receiver (ARC) uanset om Simple Link er slået til eller fra. 
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 11:23
Jeg kan godt få ARC til at virke fra LG 65B6 til en Yamaha-receiver, men kun når SIMPLINK er slået til. Det har virket før, og det virker fortsat - også efter opdateringer af såvel tv som receiver.
MEN!!! Hvis der er tilsluttet andre kilder til receiveren via HDMI, opstår der samme kaos, som bphhm ovenfor beskriver.
Jeg har derfor deaktiveret HDMI-CEC på de forskellige kilder. Ellers kan jeg ganske enkelt ikke styre, hvilke kilder der pludselig bliver tændt.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 11:26
Hdmi-cec skal slåes fra når der anvendes Harmony remote, da den jo overtager styringen.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 12:13
på mit Samsung TV har jeg opgivet ARC og bare trykket et optiosk kabel.
 
Så kan jeg styre tingene som jeg vil. Eneste ulempe er at jeg skal skrue ned for lyden på TV, når jeg har tændt forstærkeren.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg kan godt få ARC til at virke fra LG 65B6 til en Yamaha-receiver, men kun når SIMPLINK er slået til. Det har virket før, og det virker fortsat - også efter opdateringer af såvel tv som receiver.
MEN!!! Hvis der er tilsluttet andre kilder til receiveren via HDMI, opstår der samme kaos, som bphhm ovenfor beskriver.
Jeg har derfor deaktiveret HDMI-CEC på de forskellige kilder. Ellers kan jeg ganske enkelt ikke styre, hvilke kilder der pludselig bliver tændt.


Ja det var selvfølgelig et bud at se om det hjælper at deaktivere på de forskellige kilder.

Men jeg er da glad for at se at jeg ikke er den eneste der oplever lidt manglende synkronisering med Harmony remoten.

Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg fik det tidligere til at virke uden Simpel Link slået til. Men noget er gået galt (muligvis i seneste opdatering af LG TVét), for nu kan jeg slet ikke få lyd fra TV til receiver (ARC) uanset om Simple Link er slået til eller fra. 

Har du prøvet at slukke receiveren og tænde igen? Det hjælper for mig og lyden kommer efter 10-15 sekunder
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg fik det tidligere til at virke uden Simpel Link slået til. Men noget er gået galt (muligvis i seneste opdatering af LG TVét), for nu kan jeg slet ikke få lyd fra TV til receiver (ARC) uanset om Simple Link er slået til eller fra. 

Har du prøvet at slukke receiveren og tænde igen? Det hjælper for mig og lyden kommer efter 10-15 sekunder

Ja massere af gange, samt ændret opstarts sekvensen, (jeg bruger en Harmony remote). Pt er jeg lidt i dødvande... 
Sidste gang skyldes problemet, at jeg havde en Yousee boks siddende til receiveren, og den laver hed i HDMI kommunikationen med receiveren. Lige så snart jeg tog den fra, så virkede lyden fra TVét. Dette blev sidenhen løst i en opdatering af Yousee boksen. Men problemet er altså tilbage igen. Og denne gang kan det ikke være Yousee boksen, for jeg har prøvet at pille den fra, uden at hjalp.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu