recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pæn afslutning af stort tomrør bag TV og Receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pæn afslutning af stort tomrør bag TV og Receiver

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Tobias83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Maj-2017
Sted: Birkerød
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobias83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pæn afslutning af stort tomrør bag TV og Receiver
    Sendt: 02-Maj-2017 kl. 13:06
Jeg skal til at fræse kabler ind i væggen. Jeg regner med at resultatet kommer til at se sådan ud som en anden bruger har postet:

Hvordan kan jeg afslutte tomrøret "pænt"? Har fundet en vægstik på ebay som ser sådan ud: http://www.ebay.co.uk/itm/White-Brush-Stripe-Cable-Entry-Double-2-Gang-Wall-Face-Plate-White-Brushes-/371122669513.
For at få TV'et så tæt på væggen som muligt, er faste vægdåser ikke at foretrække, da kablerne vil komme i vejen.
Hvilke løsninger vil I anbefale? Evt. løsninger som kan købes fra danske butikker.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Tobias83 Tobias83 skrev:

For at få TV'et så tæt på væggen som muligt, er faste vægdåser ikke at foretrække, da kablerne vil komme i vejen.

Hmm.
Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår denne sætning.
Hvis faste vægdåser (formoder det er indmuringsdåser du mener) ikke er at foretrække, fordi kablerne vil komme i vejen. Hvordan får du så overhovedet kabler ud af væggen, uden at de kommer i vejen?

 
Til top
Tobias83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Maj-2017
Sted: Birkerød
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobias83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 14:39
Hvis jeg sætter LK stik/dåser op (som ses på billedet: http://www.lk.dk/globalassets/miljobilleder/618x-article-page/hdmi_618.jpg), vil han-stik enderne gøre så TVet ikke kan komme så tæt som muligt til væggen. Derfor skal kablerne gå direkte ind i muren med et tomrør. Håber det giver mere mening Confused

Til top
pnn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér pnn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 14:47
https://www.beslagsbutikken.dk/kabelgennemforing-o-80-mm-rustfri-look.html
dette er også en mulighed, har lavet det engang for en kammerat, 
resultatet blev ret godt hvis du kan lide en rund løsning 
Til top
Tobias83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Maj-2017
Sted: Birkerød
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobias83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af pnn pnn skrev:

https://www.beslagsbutikken.dk/kabelgennemforing-o-80-mm-rustfri-look.html
dette er også en mulighed, har lavet det engang for en kammerat, 
resultatet blev ret godt hvis du kan lide en rund løsning 

Det kunne være en løsning. Tak for input.
Til top
jacobn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2015
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jacobn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 18:01
Det nemmeste er vel at montere et blænddæksel på indmuringsdåsen. Du kan selv skære et hul i blænddækslet som passer til kablet. Alternativt dæksel til Lk Fuga komfurudtag, hvor der er hul nedefra.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af pnn pnn skrev:

https://www.beslagsbutikken.dk/kabelgennemforing-o-80-mm-rustfri-look.html
dette er også en mulighed, har lavet det engang for en kammerat, 
resultatet blev ret godt hvis du kan lide en rund løsning 
Til top
johnnyn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2013
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér johnnyn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 21:52
Jeg har flere gange afsluttet det røde rør i en fuga indmurings dåse. Her  ved kan man også blænde det af hvis der er en ny der overtager huset som ikke ønsker denne funktion.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Tobias83 Tobias83 skrev:

Hvis jeg sætter LK stik/dåser op (som ses på billedet: http://www.lk.dk/globalassets/miljobilleder/618x-article-page/hdmi_618.jpg), vil han-stik enderne gøre så TVet ikke kan komme så tæt som muligt til væggen. Derfor skal kablerne gå direkte ind i muren med et tomrør. Håber det giver mere mening Confused


Jamen, de stik skal jo være der et eller andet sted. Ellers skal du samle det inde i et "hul". 
Sådan som det er vist på billedet der, det er sådan vi har dog. Dog sidder vores udtag nede ved gulvet, ca 26cm over gulvhøjde. Det gør at man kan skjule dem med et møbel. 
Bag TVét har jeg også udtag (i ca. 1.30m højde). Det er lidt gakket, men omvendt så kommer TVét ikke helt ind til væggen alligevel, så det har ingen betydning.
Med vinkelstik kan du faktisk opnå en ret tæt opsætning. Og så har du samtidig en pæn afslutning.
Til top
johnnyn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2013
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnnyn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 22:24
For at få fx strømkablet til at fylde mindre skal du trække det gennem det røde rør eller hvis du har en dåse ved siden af det røde rør bag tv med 230v, så klip stik af og samle med dobbel muffer
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 22:46
Ellers er der måske muligheder her:

http://www.av-oplevelser.dk/group.asp?group=410
Til top
Tobias83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Maj-2017
Sted: Birkerød
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobias83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2017 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af johnnyn johnnyn skrev:

For at få fx strømkablet til at fylde mindre skal du trække det gennem det røde rør eller hvis du har en dåse ved siden af det røde rør bag tv med 230v, så klip stik af og samle med dobbel muffer
Er det lovligt at føre 230V kabel ind igennem en tomrør?

Har læst denne tråd ligeledes og der foreslås et lampeudtag, hvor man klipper stikproppen af TV-kablet og indsætter det i lampeudtaget.



Redigeret af Tobias83 - 03-Maj-2017 kl. 11:19
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu