recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra Hdmi til 2 scart stik. Hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra Hdmi til 2 scart stik. Hvordan?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fra Hdmi til 2 scart stik. Hvordan?
    Sendt: 02-Maj-2017 kl. 20:00
Hejsa med jer.

Jeg har fået til opgave at installere en ny canal digital HD Box for svigerfar.
Det er så gjort, dog havde han scart stik (out) i den gamle. I den nye er der kun 1 Hdmi.
Han har så 2 fjernsyn andre steder i huset hvor han har kørt et scart stikk, så han kunne se det han så på boksen før.
Hvad skal jeg have for at komme fra Hdmi til scart uden det skal koste en formue.
Det er vel en hdmi2scart og så en splitter af en slags. Vil det fungerer?
På forhånd mange tak!!

Redigeret af mbjerregaard - 02-Maj-2017 kl. 20:02
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 20:22
Prøv at kigge her.
https://m.av-cables.dk/3819-hdmi-til-scart-converter/#scroll-to=131
Jeg har den billigste. Den kører samme en chromecast og leverer et acceptabelt billede.

De har selvfølgelig ikke mere en en udgang. Men det havde sen gamle receiver vel heller ikke.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af mbjerregaard mbjerregaard skrev:


Han har så 2 fjernsyn andre steder i huset hvor han har kørt et scart stikk, så han kunne se det han så på boksen før.
Er det gamle fjernsyn uden HDMI input?
Ellers skift SCART kabler til HDMI, der giver så meget bedre billede. Smile

Mvh. JørgenT
Til top
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2017 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Prøv at kigge her.
https://m.av-cables.dk/3819-hdmi-til-scart-converter/#scroll-to=131
Jeg har den billigste. Den kører samme en chromecast og leverer et acceptabelt billede.

De har selvfølgelig ikke mere en en udgang. Men det havde sen gamle receiver vel heller ikke.


Nej, men der er en fordeler, og der er jo 2 scart stik der kommer fra de andre tv, og det er de firkantede stik ikke phono, hvad skal jeg så bruge? 😄
Til top
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2017 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af mbjerregaard mbjerregaard skrev:


Han har så 2 fjernsyn andre steder i huset hvor han har kørt et scart stikk, så han kunne se det han så på boksen før.
Er det gamle fjernsyn uden HDMI input?
Ellers skift SCART kabler til HDMI, der giver så meget bedre billede. Smile

Mvh. JørgenT


Ja det har jeg prøvet at forklare ham. Men de kabler er muret i væggen, og så ser han heller ikke så godt alligevel 😂
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2017 kl. 22:14

Så er det da også på sin plads med et bedre billede, så det ses tydeligere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu