recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereo setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stereo setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 301
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stereo setup
    Sendt: 04-Maj-2017 kl. 12:36
Jeg er ved at skifte mit surround set-up (Yamaha/JBL se salgsannonce under køb/salg) ud med et rent stereo set-up.

Eneste input bliver Apple TV og You-see box som bliver loopet igennem TV og ned til forstærker (optical).

Udover musik fra selve Apple TV så streames der fra Apple Music og Spotify. Musikstil er primært Rock og gerne med lidt volumen på.

Efter at have været på rundtur i bl.a. Hifi-klubben, AV-Connection, KT-Radio og Hifi-Freaks så er jeg foreløbig nået frem til flg. set-up:

Forstærker: Denon PMA-1600 (HiFi Klubben 11.995 kr.)  
Højttaler: Focal Aria 926 (KT-Radio 13.899 kr./ sæt)

Samlet altså næsten 26.000 kr. hvilket faktisk er en del mere end jeg havde håbet at gi' ud.

Så spørgsmålet er om der findes billigere alternativer. Jeg har læst tråden vedr. set-up til 15.000 kr. men jeg synes ikke jeg er blevet specielt klogere af dette.

Alle input er velkomne bare det ikke bliver for teknisk:-)
 
Mvh. Jesper   

Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 13:16
Måske kan du nøjes med at købe forstærkeren fra ny, og så satse på at finde et par brugte højttalere dertil?

Man får afsindig meget mere for pengene ved at købe brugt.

Det er nemmere at finde gode højttalere brugt end en god forstærker i det prisleje, synes jeg.





Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 13:20
Går ud fra, at du bor i KBH, når du har været i KT Radio.

Der er de her højttalere i DBA lige nu i KBH og omegn fra 7500-15000 kr.:
http://www.dba.dk/billede-og-lyd/hi-fi-og-tilbehoer/hoejttalere-hi-fi/reg-koebenhavn-og-omegn/?soeg=h%c3%b8jttalere&fra=privat&sort=listingdate-desc&pris=(5000-15000)&iswildcard

Så prøv at lave en aftale med sælgeren/sælgerne om, at du må komme forbi i 5-10 minutter med din nyindkøbte (!) Denon-forstærker og lytte, og synes du så, at det er noget, garanterer du sælger, at du køber højttalerne på stedet.
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 301
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 18:29
Takker for input. Men jeg bor nu på fyn :-)
Og ja til brugte højttalere, men synes ikke der er noget der tiltaler lige pt.
Men højttaler kan vente.
På forstærkere er jeg imponeret af Hegel og har hørt 080 og 160. Fantastisk lyd i begge. 160 stadig for dyr og 080 en anelse for lidt effekt og trods alt efterhånden en gammel model som stadig sælges til fuld pris.
Og så kommer Rõst ind i billedet og lægger sig midt imellem. Jeg læser mig til at den låner det meste fra 160 men på trods af samme effekt som 080 så holder den kontrollen bedre (= mere effekt eller hvad?).
Jeg er ikke i tvivl om at lyden på Rôst tiltaler mig (og også fedt design i øvrigt) , men hvordan er effekten ift. min foretrukne Denon PMA-1600?
Nogle der kan komme med et bud på dette.
mvh. Jesper




Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 301
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 16:04
Virkelig ingen der har nogen erfaringer med Rôst.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu