recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVC-C kabel tv på iPad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVC-C kabel tv på iPad

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

En netværkstuner som eks. dem fra HDHomerun burde være en mulighed - har dog ingen idé om hvordan de fungerer med iDevices.
Ikke noget jeg har erfaring indenfor Smile
men måske med noget Plex server på en PC?
Lidt amerikansk omtale (anden type HDHomerun end der bruges herhjemme):

Anden type PC DVB-C tuner kan måske også anvendes?

Mvh. JørgenT
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 14:30
Jeg har en Mac mini stående med EyeTV som hive data fra en HDHomerun.
Der findes så en EyeTV app så man kan se TV.
Alternativ er en Panasonic HDD optager. Her findes også en App så man kan se TV/optagelser fra maskinen. Den er bare ikke hurtig.
Optimalt er dog en løsning som YouSee app'en
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af salo salo skrev:

Jeg kunne godt tænke mig at kunne se mine kanaler på vores iPads og mobiltelefoner. Findes der noget udstyr som man kan tilslutte antennekabel til, og så evt. installere en App på ipad/telefon så man kan se sine kanaler?
En linux box (Enigma2) kan det du ønsker + at du får en PVR og kan streame optagelser og styre timere fra din iPad etc.

digitalt.tv har lige haft lavet en anmeldelse af en lille Dreambox.

Selv har jeg en lille VU+ Solo SE2, der er kablet til router, og det fungerer perfekt, men forvent, at du skal bruge nogle timer på at sætte boksen op, hvis du vil udnytte de mange muligheder som Enigma2 giver. Den koster omkring 1.500,- kr. importeret fra Tyskland


miri
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 17:54
HDhomerun og så denne app, så burde det vist køre.
https://itunes.apple.com/dk/app/instatv-pro/id704841894?mt=8


Redigeret af donfrankie - 05-Maj-2017 kl. 17:56
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 22:39
jeg bruger channels app'en i stedet for instaTV. koster lidt, men er efter min mening langt bedre (stadig trækker den data fra hdhr.)
https://getchannels.com/ios/

Til top
Gazerbeam Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gazerbeam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 02:12
Jeg bruger selv DVBLink fra DVBLogic.

God til at optage/se flere programmer, og god til streaming lokalt og via nettet.

Du kan bruge den TV guide der bliver udsendt som DVB EPG, eller du kan abonnere på deres TVadviser.

TVadviser er specielt god hvis du vil optage, og har brug for alle oplysninger om afsnit, genudsendelser osv.

https://dvblogic.com/en/tvadviser/


Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 07:38
Som Gazerbeam vil jeg anbefale at checke DVBLink som hat et større antal SW programmer til forskellige formål inklusive at streame til lokale enheder i hjemmet. Jeg har ingen erfaring med deres stream SW men bruger selv deres TVsource og TVadvisor til mit mediecenter setup.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 07:42
Og så iøvrigt en DVB-C TV tuner til PC'en. Bruger selv HDHR3, men der er findes jo også enkelt tunere.

Blot fordi det er Dansk Kabel TV der står for jeres tekniske installation i antenneforeningen behøver det ikke at være et Yousee setup. I skal have lavet aftale med Yousee om levering af deres standard TV pakker før du eventuelt kan få deres web TV.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 11:03
Rediger gerne trådens overskrift, så den bliver mere brugbar fremadrettet.
Til top
T-e-X Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-e-X Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 21:07
Salo ind på yousee.dk vælge MitYousee -> opret login -> foregningskunde -> nemID

så er der adgang til webtv på appen og web
Til top
wokmot Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juni-2005
Sted: Næstved Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wokmot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2017 kl. 23:11
Hej alle
Er slingbox forældet til den her proces??
Panasonic TH-50PZ80E‏

Onkyo TX-SR876

BenQ W5000, PS3, wii,

Zaptor
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2017 kl. 19:17
JA - det er forældet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu