recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af brugt Reciver til hjemmebiograf
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af brugt Reciver til hjemmebiograf

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jimmi1311 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af brugt Reciver til hjemmebiograf
    Sendt: 05-Maj-2017 kl. 11:02
Hej Alle

Jeg er på udsigt efter en brugt Surround reciver til min dedikeret hjemmebiograf. Jeg har fundet frem til nedestående på dba.dk, men har ikke så meget viden om det så håber at I kan lede mig i den rigtige retning - Hvor får jeg mest for pengene.


Jeg har et 5.1 system og har ikke planer om at udvide det til mere.




  På forhånd tak :-)

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 11:15
Jeg ville gå efter Denon AVR 4308. Godt med muskler er vigtigt i en hjemmebio.

Onkyo er desværre nogo pga hdmi board nedbrud.
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 11:31
Generelt er de forskellige receivere prissat helt håbløst. En 9 år gammel AVR 4308 til 3.900! Den burde koste maks 1/4.
Ud fra ovenstående ville jeg nok gå efter Sony Str-d1040, da den er den nyeste model af ovenstående, og  har generelt fået god kritik. Dog bør den ikke koste over 2K efter min mening. 
Til de brugtpriser ville jeg overveje at kigge efter en ny.

Til top
KristianL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-September-2008
Sted: Vanløse
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KristianL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 11:46
Jeg vil faktisk anbefale Onkyo 875 til den pris. Jeg har haft min i en del år nu og har været rigtig glad for den. Masser af power, god lyd og features. 

Det er først fra 806/876 serien og frem at de døjer med dårlige HDMI boards.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 12:29
Er det prislejet du kigger i?
Til top
jimmi1311 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 12:34
Ja, det er prislejet og super med input vedr. priserne. Jeg tænker jo heller ikke at de bliver solgt til prisen.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 15:21
Hvis argumentet går på mange muskler som Kampus siger, havde jeg nok bare nappet den her, som æder alle de andre til morgenmad så snart der er træk på 5 kanaler eller mere:

Pioneer SC-LX73

Du skal bare lige nævne du ikke kan bruge hans højttalere og at du har 3000,- og gøre godt med. Mere ville jeg absolut ikke tilbyde. Og alle de ovenstående som du linker til max 2000,-
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 15:25
Vær opmærksom på at der nok ikke er noget af det der der understøtter HDCP 2.2 eller HDR. Dvs nytten af HDMI switchen er meget begrænset, hvis ikke lige frem en hindring. - Alt efter hvad du har planlagt.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Vær opmærksom på at der nok ikke er noget af det der der understøtter HDCP 2.2 eller HDR. Dvs nytten af HDMI switchen er meget begrænset, hvis ikke lige frem en hindring. - Alt efter hvad du har planlagt.


Tjøvs da egentlig jeg har meget nytte af min oldnordiske pre HDCP 2.2 crap/ubrugelige HDR HDMI "switch". Chancen for han har planlagt 4k og den dur er vel ufattelig lille når man kigger receiver i det prisleje og alder.
Til top
jimmi1311 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 17:03
Nej, ingen planer om 4K i den nærmeste fremtid. Der bliver ikke før at man kan købe en 4K projektor til under 10K.

Men takker for de gode indspark. Jeg vil prøve at kigge lidt mere på den Pioneer 😀👍

Mvh
Jimmi
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af jimmi1311 jimmi1311 skrev:

Nej, ingen planer om 4K i den nærmeste fremtid. Der bliver ikke før at man kan købe en 4K projektor til under 10K.

Men takker for de gode indspark. Jeg vil prøve at kigge lidt mere på den Pioneer 😀👍

Mvh
Jimmi

Har selv SC-LX83. Begge er med B&O's Icepower udgangstrin, og ikke til at tvinge i knæ, selv med svært drevne B&W højttalere.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 17:42
Der er også en Yamaha Rx-a850 aventage receiver på dba til 4500.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu