recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan optage med undertekster?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan optage med undertekster?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan optage med undertekster?
    Sendt: 06-Maj-2017 kl. 10:35
Optager hele tiden udsendelser på min Harddisk monteret bag på TV'et. Iaften er der både Matador og Rundt på Gulvet samtidigt. Vil gerne se begge udsendelser med undertekster, og det kan jeg kun på den jeg ser direkte. Så hvordan får jeg undertekster med på optagelsen?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 11:05

Hvis ikke enheden kan optage TTV Streamen, så er det ikke muligt. Så der kan jo ventes til genudsendelsen af Matador i morgen 19:10 DR K.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 11:22
Det optager ikke TTV. På remoten er der en knap STTL til at aktivere undertekster, men den virker kun til DVB undertekster, som kun udsendes på Terristrisk net. Så Boxer kunder kan formentlig få optaget undertekster med.

Ville jo helst se Matador direkte iaften, og så optage Rundt på gulvet.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 11:27

Rundt på gulvet sendes igen i morgen 12:10.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 11:49
Panasonics optagere kan gøre det, altså optage 2 eller 3 programmer samtidigt, og det hele kan bagefter afspilles med TTV-undertekster eller DVB-SUB undertekster, når/hvis det blev udsendt. Afspilningerne kan startes når som helst.
Det betyder, at hvis man fx er færdig med at se Matador kl 20.45, kan man straks begynde at se Rundt på gulvet (med undertekst), selv om optagelsen af dette program på dette tidspunkt endnu ikke er afsluttet.


Redigeret af C. Johansen - 06-Maj-2017 kl. 12:00
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Rundt på gulvet sendes igen i morgen 12:10.

Ok tak! Så er der ingen grund til at optage hvis det ER det samme program?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Panasonics optagere kan gøre det, altså optage 2 eller 3 programmer samtidigt, og det hele kan bagefter afspilles med TTV-undertekster eller DVB-SUB undertekster, når/hvis det blev udsendt.
Afspilningerne kan startes når som helst.
Det betyder, at hvis man fx er færdig med at se Matador kl 20.45, kan man straks begynde at se Rundt på gulvet (med undertekst), selv om optagelsen af dette program på dette tidspunkt endnu ikke er afsluttet.

Aha, så er der alligevel en gevinst ved at bruge 5k på en separat optager. Det fravalgte jeg ifm købet af TV med dual tunere og optagemulighed.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Rundt på gulvet sendes igen i morgen 12:10.

Ok tak! Så er der ingen grund til at optage hvis det ER det samme program?


Bruger du aldrig TV Guiden.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Rundt på gulvet sendes igen i morgen 12:10.

Ok tak! Så er der ingen grund til at optage hvis det ER det samme program?


Bruger du aldrig TV Guiden.?

Jo og det er ikke samme program
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Optager hele tiden udsendelser på min Harddisk monteret bag på TV'et. Iaften er der både Matador og Rundt på Gulvet samtidigt. Vil gerne se begge udsendelser med undertekster, og det kan jeg kun på den jeg ser direkte. Så hvordan får jeg undertekster med på optagelsen?


Hvad er det for et TV du har, siden det ikke kan optage hele streamen?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Optager hele tiden udsendelser på min Harddisk monteret bag på TV'et. Iaften er der både Matador og Rundt på Gulvet samtidigt. Vil gerne se begge udsendelser med undertekster, og det kan jeg kun på den jeg ser direkte. Så hvordan får jeg undertekster med på optagelsen?


Hvad er det for et TV du har, siden det ikke kan optage hele streamen?

Flemming

Panasonic CX800
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvad er det for et TV du har, siden det ikke kan optage hele streamen?

Panasonic CX800
Nå, så er det nok fordi, de så kan tage 5k for en pvr....
miri
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu