recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kamera vs iPhone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kamera vs iPhone

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bimsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 20:17
Gå efter et kamera med en sensor på mindst 1" ellers kan du ligeså godt anvende mobilen.
Evt Panasonic Tz100 kunne være en mulighed hvis du vil have lidt zoom.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 20:40
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Gå efter et kamera med en sensor på mindst 1" ellers kan du ligeså godt anvende mobilen.


Undskyld mig, men det er noget vrøvl!

M.v.h.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 23:41
Jeg solgte min SONY SLT, da jeg ikke fik den brugt i særlig stor omfang. Jeg valgte i stedet at købe en Ricoh GR til 'street photography', og den gør det hæderligt. Ricoh GR er med APS-C sensor og er samtidig kompakt.

Jeg skifter mellem min Huawei P9 og Ricoh GR. Min P9 har jeg jo med mig dagligt, så den bliver selvfølgelig anvendt mest. På ferier, bruger jeg dog oftest min Ricoh GR.

En iPhone tager gode billeder. Som andre har foreslået, vil jeg vælge et godt kompakt-kamera m. zoom. SONYs RX100-serie er nok det bedste i sin klasse. Panasonic laver også gode kompakt-kameraer.
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 10:10
For mig er løsningen 2 enheder:

iPhone (pt. 6S)
Kameraet man altdi har med. Fint nok til situationsbilleder. Gadebilleder. Impulsive landskabsbilleder og alle de sjov e øjeblikke (børn kæledyr osv osv)

Spejlrefleks (med så stor sensor som du vil bære, for mig Nikon D750)
Til mere planlagte portrætter. Billeder der skal kræses lidt mere for.
Billeder af action.
Billeder i dårlig belysning (børnenes teateroptræden henne på skolen).
Billeder hvor man vil have klar forskel på forgrund og (sløret) bagrund.

Telefonen opgraderer jeg omkring hver 18 måned - springer altid mindst én model over.

Spejlrefleks opgraderer man kun hvis teknologien tager et stort spring eller kameraet går i stykker, ellers udvider man med det udstyr man mangler - en blitz, et teleobjektiv, vidvinkel osv osv.

Til Spejlrefleks har jeg den mindste allround/tele-objektiv man kan få hvis man beslutter sig for at det skal bruges på ferien, i zoo eller lignende (pt. en lille 28-200mm)

For mig supplerer de 2 hinanden perfekt!
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 11:37
Har Iphone 7 og har et LR  (LightRoom) abon. Så jeg tager billeder med deres app. Den kan nemlig skyde i DNG (Raw filer) og det gør redigeringen bagefter så meget bedre.

Men når det er sagt, så er Iphone til hygge brug og de sjove motiver til facebook, den tager ok billeder i dagslys, men zoom, iso håndtering er ikke specielt god. Alternativt er et Canon G16 som er relativt compact kamera som kan tage i RAW billeder.

Men er du bare personen til point and shoot uden yderligere billede behandling, så er en iphone det bedste bud, jo nyere jo bedre billeder tager de.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Gå efter et kamera med en sensor på mindst 1" ellers kan du ligeså godt anvende mobilen.


Undskyld mig, men det er noget vrøvl!

M.v.h.

Som altid et velunderbygget indlæg fra Henrik - tak for dit bidrag LOL
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Gå efter et kamera med en sensor på mindst 1" ellers kan du ligeså godt anvende mobilen.


Undskyld mig, men det er noget vrøvl!

M.v.h.


Som altid et velunderbygget indlæg fra Henrik - tak for dit bidrag LOL


Jep, ligeså velunderbygget som det jeg svarede på...

M.v.h.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

For mig er løsningen 2 enheder:

iPhone (pt. 6S)
Kameraet man altdi har med. Fint nok til situationsbilleder. Gadebilleder. Impulsive landskabsbilleder og alle de sjov e øjeblikke (børn kæledyr osv osv)

Spejlrefleks (med så stor sensor som du vil bære, for mig Nikon D750)
Til mere planlagte portrætter. Billeder der skal kræses lidt mere for.
Billeder af action.
Billeder i dårlig belysning (børnenes teateroptræden henne på skolen).
Billeder hvor man vil have klar forskel på forgrund og (sløret) bagrund.

Telefonen opgraderer jeg omkring hver 18 måned - springer altid mindst én model over.

Spejlrefleks opgraderer man kun hvis teknologien tager et stort spring eller kameraet går i stykker, ellers udvider man med det udstyr man mangler - en blitz, et teleobjektiv, vidvinkel osv osv.

Til Spejlrefleks har jeg den mindste allround/tele-objektiv man kan få hvis man beslutter sig for at det skal bruges på ferien, i zoo eller lignende (pt. en lille 28-200mm)

For mig supplerer de 2 hinanden perfekt!


Hvis du læser tråden, vil du finde ud af, at DSLR er udelukket ift. trådstarterens behov.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

For mig er løsningen 2 enheder:

iPhone (pt. 6S)
Kameraet man altdi har med. Fint nok til situationsbilleder. Gadebilleder. Impulsive landskabsbilleder og alle de sjov e øjeblikke (børn kæledyr osv osv)

Spejlrefleks (med så stor sensor som du vil bære, for mig Nikon D750)
Til mere planlagte portrætter. Billeder der skal kræses lidt mere for.
Billeder af action.
Billeder i dårlig belysning (børnenes teateroptræden henne på skolen).
Billeder hvor man vil have klar forskel på forgrund og (sløret) bagrund.

Telefonen opgraderer jeg omkring hver 18 måned - springer altid mindst én model over.

Spejlrefleks opgraderer man kun hvis teknologien tager et stort spring eller kameraet går i stykker, ellers udvider man med det udstyr man mangler - en blitz, et teleobjektiv, vidvinkel osv osv.

Til Spejlrefleks har jeg den mindste allround/tele-objektiv man kan få hvis man beslutter sig for at det skal bruges på ferien, i zoo eller lignende (pt. en lille 28-200mm)

For mig supplerer de 2 hinanden perfekt!


Hvis du læser tråden, vil du finde ud af, at DSLR er udelukket ift. trådstarterens behov.

Hvor læser du det?
/zemo/
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 13:03
^^^

Sorry. Jeg blandede Henriks indlæg sammen med trådstarterens. Beklager.

Jeg vil dog stadig anbefale et mere kompakt kamera end et DSLR. Medmindre du som minimum er hobby-fotograf, tvivler jeg stærkt på, at du vil hive dit spejlreflekskamera frem nok til at det retfærdiggøre et køb.
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2017 kl. 14:47
Jeg har været glad for mit Sony NEX kamera, jeg ville gå efter et kompakt / systemkamera - de fylder mindre end DSLR og tager stadig rigtige gode billeder.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu