recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tlf spam!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tlf spam!

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Omkring skjulte telefonnumre - her tager vi ikke telefonen.Smile


Hvorfor ikke?
En del offentlige virksomheder ringer med skjulte numre, blandt andet fra afdelinger på sygehuse.

Klaus
Uha ja det ved jeg, men det bliver oplyst til hospitalet, så jeg beder dem ringe med en telefon som viser nummer. Skjulte numre er i min verden fis i en hornlygte - man vil ikke bekende kulørSmile

Hvad gør du så, hvis det ikke er muligt, beder dem ringe fra deres private mobil eller ??

I min verden er der mange gode grunde til ikke at vise nummeret.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

igen fejlinformation.

selvfølgelig kan der vises nummer når der ringes igennem omstillingsanlæg, man kan endda bestemme hvilket nummer der skal vises.

Ja, men det er typisk når der ringes fra omstillings anlæg, at der IKKE vises nummer. Og derfor svarer jeg på dem.

Det er et spørgsmål om konfiguration og har intet med omstillingsanlæg at gøre.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Når der ringes fra Sygehuse, er det gennem omstillings anlæg, så derfor vises ikke nummer.

Region Sjælland har ikke det problem.

Det er vist et levn fra gamle dageWink
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Omkring skjulte telefonnumre - her tager vi ikke telefonen.Smile


Hvorfor ikke?
En del offentlige virksomheder ringer med skjulte numre, blandt andet fra afdelinger på sygehuse.

Klaus
Uha ja det ved jeg, men det bliver oplyst til hospitalet, så jeg beder dem ringe med en telefon som viser nummer. Skjulte numre er i min verden fis i en hornlygte - man vil ikke bekende kulørSmile

Hvad gør du så, hvis det ikke er muligt, beder dem ringe fra deres private mobil eller ??

I min verden er der mange gode grunde til ikke at vise nummeret.
Vi lever så nok i forskellige verdener. En opringning fra et skjult nummer, er i min verden fordækt, og opkaldet bliver ikke besvaret. Jeg har indtil nu ikke haft særlige problemer. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

igen fejlinformation.

selvfølgelig kan der vises nummer når der ringes igennem omstillingsanlæg, man kan endda bestemme hvilket nummer der skal vises.

Ja, men det er typisk når der ringes fra omstillings anlæg, at der IKKE vises nummer. Og derfor svarer jeg på dem.


Det er et spørgsmål om konfiguration og har intet med omstillingsanlæg at gøre.

Jeg siger bare at det er den oplevelse jeg har.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Når der ringes fra Sygehuse, er det gennem omstillings anlæg, så derfor vises ikke nummer.


Region Sjælland har ikke det problem.

Det er vist et levn fra gamle dageWink

De har så et problem med at sende ambulancer ud til syge mennesker
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Omkring skjulte telefonnumre - her tager vi ikke telefonen.Smile


Hvorfor ikke?
En del offentlige virksomheder ringer med skjulte numre, blandt andet fra afdelinger på sygehuse.

Klaus
Uha ja det ved jeg, men det bliver oplyst til hospitalet, så jeg beder dem ringe med en telefon som viser nummer. Skjulte numre er i min verden fis i en hornlygte - man vil ikke bekende kulørSmile

Hvad gør du så, hvis det ikke er muligt, beder dem ringe fra deres private mobil eller ??

I min verden er der mange gode grunde til ikke at vise nummeret.
Vi lever så nok i forskellige verdener. En opringning fra et skjult nummer, er i min verden fordækt, og opkaldet bliver ikke besvaret. Jeg har indtil nu ikke haft særlige problemer. 
Det må man sige, jeg kan slet ikke få øje på at det skulle være et problem.
F.eks. har et familiemedlem valgt skjult nummer til deres telefon.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 14:05
Det kan aldrig komme til at koste penge, hvis man besvarer et fupopkald.

Først når man ringer tilbage.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det kan aldrig komme til at koste penge, hvis man besvarer et fupopkald.

Først når man ringer tilbage.

Hvis man besvarer opkaldet i DK.

Besvarer man opkaldet i udlandet, kan der kommer udlandstekst på.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det kan aldrig komme til at koste penge, hvis man besvarer et fupopkald.

Først når man ringer tilbage.

Hvis man besvarer opkaldet i DK.

Besvarer man opkaldet i udlandet, kan der kommer udlandstekst på.
Ja, som der altid gør ved modtagelse af opkald i udlandet, intet nyt der.
Men du kan stadig ikke opkræves forhøjet takst eller lignende.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minusop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 15:03
Når jeg er ude at løbe, så er det uden "papirer" - men istedet med et ID-bånd, hvorpå der b.la er noteret telefonnummeret til min kone ... gud forbyde det, at jeg skulle blive kørt ned, være svært skadet og lige ved at sætte skoene og at min kone så ikke svarer det "anonyme opkald", når ambulanceføren ringer, fordi han tilfældigvis ikke viser sit nummer....

Eller du har dit barn eller barnebarn med i ZOO, Tivoli - what ever - sted med mange mennesker, hvor man "nemt" kan blive væk. Her giver man også barnet et ID-bånd, eller evt. skriver tlf. nummeret på armen, hvis nu han/hun skulle blive væk .... Ja - og gæt så selv :)

Der er sikkert flere eksempler, hvor det at tage et anonymt opkald er at foretrække...
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af minusop minusop skrev:

Når jeg er ude at løbe, så er det uden "papirer" - men istedet med et ID-bånd, hvorpå der b.la er noteret telefonnummeret til min kone ... gud forbyde det, at jeg skulle blive kørt ned, være svært skadet og lige ved at sætte skoene og at min kone så ikke svarer det "anonyme opkald", når ambulanceføren ringer, fordi han tilfældigvis ikke viser sit nummer....

Eller du har dit barn eller barnebarn med i ZOO, Tivoli - what ever - sted med mange mennesker, hvor man "nemt" kan blive væk. Her giver man også barnet et ID-bånd, eller evt. skriver tlf. nummeret på armen, hvis nu han/hun skulle blive væk .... Ja - og gæt så selv :)

Der er sikkert flere eksempler, hvor det at tage et anonymt opkald er at foretrække...
 
Der er bare nogen der er paranoide og tro alt muligt om andre.

Jeg tager da også bare telefonen. Er det så en inder, der vil fortælle mig om den frygtelige virus på min pc, så enten ligger man på eller også prøver man at kører den så længe som muligt bare for sjov. Ser om man ikke kan komme videre til hans "chef", når han tror man har kørt hans program.
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu