recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI-audio extractor til 4Kp60?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI-audio extractor til 4Kp60?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI-audio extractor til 4Kp60?
    Sendt: 08-Maj-2017 kl. 20:49
søg på "HDMI - 4K de-embedder" i stedet for audio extractor det gir betydeligt flere hits


Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 21:04
Prøv at kig på Atlona's produkter. De laver en masse professionelt udstyr. Måske det var bedre, at købe ny reciever.
Til top
zuffox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Februar-2007
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zuffox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af zuffox zuffox skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg købte en ny forstærker...

Klaus
Overvejedet det samme, men når det koster ~$35 for extractors i USA, er det billigste og nemmeste bare at købe en extractor. Pt. bruger jeg optisk splitter/switch til lydudgangene, og alt hvad jeg har virker fint, men fremover bliver jeg nødt til at finde en anden løsning, hvis jeg fx vil opgradere mit Apple TV.

Det er ikke, fordi det er svært, men af én eller anden grund er det ikke til at opdrive nogen extractors i Danmark, hvilket virker dybt besynderligt.

Hvorfor så ikke bare bestille en hjem? Det er da ikke så galt med den pris. Slet ikke i forhold til en ny AVR der virker med HDCP 2.2, HDR og hvad der ellers er af 4k gøgl?
Det er også backupløsningen, hvis alt slår fejl.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af zuffox zuffox skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg købte en ny forstærker...

Klaus
Overvejedet det samme, men når det koster ~$35 for extractors i USA, er det billigste og nemmeste bare at købe en extractor. Pt. bruger jeg optisk splitter/switch til lydudgangene, og alt hvad jeg har virker fint, men fremover bliver jeg nødt til at finde en anden løsning, hvis jeg fx vil opgradere mit Apple TV.

Det er ikke, fordi det er svært, men af én eller anden grund er det ikke til at opdrive nogen extractors i Danmark, hvilket virker dybt besynderligt.

Hvorfor så ikke bare bestille en hjem? Det er da ikke så galt med den pris. Slet ikke i forhold til en ny AVR der virker med HDCP 2.2, HDR og hvad der ellers er af 4k gøgl?
Til top
zuffox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Februar-2007
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zuffox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg købte en ny forstærker...

Klaus
Overvejedet det samme, men når det koster ~$35 for extractors i USA, er det billigste og nemmeste bare at købe en extractor. Pt. bruger jeg optisk splitter/switch til lydudgangene, og alt hvad jeg har virker fint, men fremover bliver jeg nødt til at finde en anden løsning, hvis jeg fx vil opgradere mit Apple TV.

Det er ikke, fordi det er svært, men af én eller anden grund er det ikke til at opdrive nogen extractors i Danmark, hvilket virker dybt besynderligt.


Redigeret af zuffox - 07-Maj-2017 kl. 18:29
Til top
zuffox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Februar-2007
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zuffox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Jeg har selv kigget efter noget af det samme, men har haft endnu mindre held end dig. Hvad har du fundet i USA?
Bare noget som Amazon US hvor du sikrer dig, at enhederne:

* Understøtter 4Kp60 (eller p24 hvis du ikke bruger spilkonsoller)
* Mindst 4 stjerner og gode anmeldelser
* En god portion anmeldelser så du ved, at det ikke altsammen er botanmeldelser
* <$50 før transport og moms, fordi det behøver ikke koste så meget.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 18:26
Jeg købte en ny forstærker...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
zuffox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Februar-2007
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zuffox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 18:24
Receiver har kun én port, og producenter har erstattet optiske udgange med HDMI (nyere Apple TV, Nintendo Switch osv.)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 18:12

Hvorfor ikke bare føre lyd med Toslink fra enhederne til Reciver, og HDMI fra enhederne direkte i TVet.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 18:08
Jeg har selv kigget efter noget af det samme, men har haft endnu mindre held end dig. Hvad har du fundet i USA?

Redigeret af Mefisto - 07-Maj-2017 kl. 18:15
Til top
zuffox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Februar-2007
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zuffox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 17:36
Da mit gamle surround-system kun har optisk indgang uden HDMI, skal jeg have mig en HDMI-audio extractor, men jeg kan ikke finde nogen i Danmark eller på Amazon UK, som passer på profilen.

Den skal understøtte 4Kp60 (gerne med HDR), og der skal være mindst tre HDMI-porte til PS4, Apple TV og en fremtidig tredje enhed.

Det er pærenemt at finde enheder i amerikanske butikker - endda til rimelige priser <300,- - men af én eller anden grund er det død og pine at finde nogen overhovedet i Danmark.

Jeg prøver Hi-Fi Klubben i morgen, men hvad har I selv stillet op i jeres situation?

Alternativet er, at jeg importerer fra USA, men det er noget værre biks med strømstik, der skal bruge adapter og så videre.


Redigeret af zuffox - 07-Maj-2017 kl. 17:39
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu