recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til DVB-C PVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til DVB-C PVR

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Michael123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Februar-2017
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til DVB-C PVR
    Sendt: 09-Maj-2017 kl. 07:41
Hejsa

Er der en der kan hjælpe med lidt info?

Jeg er lige flyttet til Ishøj og YouSee er blevet smidt på porten som leverandør. Den nye leverandør  har ikke en boks, der kan opfylde vores behov.

Forslag til en boks der har:
min. 2 tunere
CA modul til programkort
EPG, timeshift
indbygget HD ½-1 TB

og som fungerer godt, bliver opdateret etc.
prisleje 2-4.000,-

mvh
Michael
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 10:49

Det kunne være en sådan. http://www.samsung.com/dk/audio-video/blu-ray-player-h8900n/
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 11:44
Så er det bedre at vælge en af Panasonics harddiskoptagere - hvis man vil have noget som fungerer problemløst.

M.v.h.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Så er det bedre at vælge en af Panasonics harddiskoptagere - hvis man vil have noget som fungerer problemløst.

M.v.h.

Hej.

Tyske Amazon har tilbud på sidste års model af Panasonic DMR-BCT850EG Blu-ray Recorder mit 1 TB Harddisk, for DVB-C, Twin HD Tuner


Men jeg skal huske at gøre opmærksom på at der er kommet et problem med de helt nye BCT950EG som købes i Tyskland.

Der er en tråd her på Recordere om det:


Problemet er kun opdaget på en model af den helt nye generation. Men jeg vil foreslå, at du læser om det inden at du bestiller.

Hilsen Carsten.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 17:28
Du kan kigge på VU+ DUO². Den har alt det du ønsker. Det er en Enigma2-box, som du kan forvente, at der opdateres FW til i mange år fremover. Du skal formentlig hente den hjem fra Tyskland, men kan selv sammensætte den med tunere (op til 3 DVB-C) og HDD. Med 2 tunere og 1 TB HDD vil den formentlig stå i omkring 3.300 kr.

https://www.hm-sat-shop.de/hdtv-receiver-sat/vu-/2670/vu-duo-1x-dvb-c/t2-dual-tuner-1-tb-hdd-twin-linux-receiver-full-hd-1080p?c=61

Du får en boks, hvor du kan flytte optagelser uden videre, og du kan streame tv, optagelser og styre optagelser på f.eks. Kodi eller apps på Android og iPhone. Mulighederne er mange bl.a. med forskellige FW, skins og plugins, så du skal have mod på at bruge lidt på at sætte det op.

Jeg har selv en VU+ Solo SE2, der ikke har indbygget HDD, da jeg gemmer optagelser direkte på min NAS. Den koster det halve, men kan ellers det samme.


Redigeret af miri - 09-Maj-2017 kl. 17:30
miri
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 17:38
Altså det samme du kan med en Panasonic HDD-optager - blot på en meget enkel måde! Og så får du ydermere en Blu-ray/DVD afspiller/optager. Og det hele til og med 500,- billigere....

M.v.h.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2017 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Altså det samme du kan med en Panasonic HDD-optager - blot på en meget enkel måde! Og så får du ydermere en Blu-ray/DVD afspiller/optager. Og det hele til og med 500,- billigere....
Jeg forsøger ikke at "sælge" en bestemt box til Michael123, men give ham yderligere valgmuligheder, så jeg synes, at det bedste vi andre kan gøre, er at præcisere fordele og ulemper ved de forskellige bokse. Jeg tror, hverken Panasonic'en eller VU'en vinder på alle parametre - og vi ved ikke, hvad der vægter højst hos Michael123.

VU fungerer fint med det samme, men den (og øvrige E2-bokse) giver mange muligheder for særtilpasning af f.eks. EPG-oversigter, autotimere, kanallogo m.v., og det betyder, som jeg nævnte tidligere, at der stilles krav til brugeren om at sætte sig ind i de mange muligheder, hvis man vil have det fulde udbytte. Til gengæld er der fantastisk support. Den forrige udgave af Duo'en er fra 2010, og den får fortsat opdateret FW! ... og tilsvarende gælder for de fleste E2 bokse....

Jeg har ikke selv haft en Panasonic, så jeg kan ikke udtale mig om fordele og ulemper, men er egentlig interesseret i at høre nærmere!

Men helt konkret: Når du siger, at Panasonic'en kan det samme - så har jeg forstået, at flytning af filer ikke er "bare", og at den ikke kan gemme optagelser direkte på en NAS, hvis man skulle ønske det - eller har jeg misforstået?

Umiddelbart ville min anbefaling til Michael123 være: Hvis du kun optager for at slette optagelser, når de er set - eller du ønsker, at bruge Bluray til at gemme optagelser på - så gå efter panasonic'en! Hvis du ønsker en box, hvor tv og optagelser let kan streames/flyttes/deles med hvad som helst, og hvor du kan kan tilpasse næsten alt til dine behov - så er det måske bedre med en E2-boks
miri
Til top
Michael123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Februar-2017
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 13:20
Hej alle bidrag ydere!!

Tak for Jeres gode bidrag.
Jeg undersøgere nærmere.

-> miri : har din "VU+ Solo SE2" to DVB-C tunere?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Michael123 Michael123 skrev:

-> miri : har din "VU+ Solo SE2" to DVB-C tunere?
Ja, det er en twin tuner, der kan klare flere samtidige optagelser på 2 forskellige mux. Bemærk, at den i øvrigt også kan håndtere overlappende optagelser på samme kanal.

Redigeret af miri - 10-Maj-2017 kl. 23:09
miri
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 23:12
Det samme kan Panasonics HDD-optagere. Fås med to eller tre tunere.
Og har man en Windows PC, kan man let føre optagelser ud af HDD-optageren.

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu