recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 65DX780 VS. 65KS7005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

65DX780 VS. 65KS7005

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 571
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 65DX780 VS. 65KS7005
    Sendt: 09-Maj-2017 kl. 22:03
Hvis disse to fra hhv. Panasonic og Samsung kostede det samme, hvilket ville i så vælge. ?

På forhånd tak.
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 01:02
Panasonic'en....

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 01:19
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Panasonic'en....

M.v.h.
Thumbs Up
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 05:35
Hvis du er ligeglad med smart-delen og fokuserer på billedkvalitet, så vil jeg pege på Panasonic DX780.

Vær dog opmærksom på, at ingen af de to kan vise overbevisende HDR - hvis det har betydning for dig.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 10:12
jeg købte et tilbuds Ks8005 for 7995 i 55" jeg må indrømme det er det første LED tv hvor jeg egentligt synes det er imponerende. 

Minus.

Samsungen har nogle issues med samle kvalitet. det er ikke ligefrem det mest velsamlede tv, det er faktisk skuffende..

Zone dimming er generelt bare underlig, det med visse zoner på tv´et er oplyst, nogle gang gør det ikke nogle, andre gange er det tydeligt.

Clouding er wierd, jeg kan se efter 4-5 timers TV brug se sporadisk clouding i 100% mørklagt rum, men ved at paneler har issues når der bliver meget varme, kan huske det fra BV10 hvor der var 2 zoner der blev meget lyse efter drift.

Min gamle XC850 synes jeg har et mere behageligt "tvbillede" som om den er BEDRE til at håndtere alment tv.

Bluetooth der ikke har volumen styring på "IKKE SAMSUNG højtalere" bullocks kalder jeg det. og har ikke headphone jack, så simpel konnektering af Aktive højtalere, hvor man stadig kan bruge remoten, er bare ikke mulig

det var så alt det negative.

+ siden

HDR - Det kan godt være tv´et ikke "opfylder alle HDR krav" selvom mange sites siger den er lysstærk nok. men jeg er imponeret, og jeg kan godt lide du kan få det udvidede farvespektrum men på samsungen rent faktisk må røre ved settings. 

4K - ser bare fantastisk ud på den skærm, synes jeg får meget mere end både på min LG 6E og på min Sony X850C, jeg ved ikke hvorfor, jeg synes bare billedet er så meget mere behageligt

farve formater - den har fuld understøttelse for hvad HDMI2.0A nu kan, så RGB 4K 60hz eller HDR YUV 4:2:0 (desværre kan HDMI endnu ikke klare 4:4:4 eller RGB ved 10bit)

Softwaredelen er efter min bedste oplevelse sublim. X850C selv med Android 6.0 er det værste bras jeg har oplevet, har kæmpet mod det tv i så lang tid, og jeg har stadig "crash" på standard APPS fra fabrik. manglende features, LG er bedre ikke meget. både dual tuner og apps virker + det er bare hurtigt.. tryk på knap og tv´et virker, og en genstart tager sekunder.. (2 minutter på X850 og på det tv er det stadig et ugentligt krav)

Remoten - man hader den den første uge, så elsker man den, kan alt uden masse af knapper, og det fungere bare, og kan IR styre ting.

Clouding - var også en negativ ting.. der er praktisk talt ingen, der er ikke ret meget uhomgenitet, der er ikke det irriterende som der er på min sony med at jeg kan se lyszoner overlapper i hjørner.. jeg har 100% sorte bars. 

LAV INPUT LAG, denne skærm skulle bruges RENT til PS4 Pro, PC gaming og Xbox Scorpio (når den nu kommer) og Pana´ens 40+ms kan simpelthen ikke konkurrer med 20ms, og 40ms er mærkbart.

Ingen DSE...


Jeg kan også godt stå bag Panasonic´en har dog ikke ejet den. jeg kan bedre lide designet på Samsungen, og en god kamerat købte pana en og jeg synes simpelthen der var for meget DSE på hans, og Inputlag er slemt.

Til top
Benton Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 571
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 21:01
Tak for svar. Jeg har købt Panasonic 65DX780 og får det på Mandag. Nu har jeg også undværet tv i ca. 2 uger, så jeg GLÆÆÆÆDER mig. Tongue

Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu