recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test Flatpanels: Panasonic EX700
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Test Flatpanels: Panasonic EX700

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Test Flatpanels: Panasonic EX700
    Sendt: 21-November-2017 kl. 18:54
Så fik jeg byttet det. Svært at se på billedet men meget bedre kun meget lidt at se i nederste højre hjørne
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2017 kl. 10:49
Såfremt billeder skal sammenlignes se 
Desværre har de ikke testet Panasonic http://www.rtings.com/tv/tests/picture-quality/black-uniformity-clouding-flashlighting

To evaluate the black uniformity on TVs, we take a photograph of this pattern, in a pitch dark room, with the following camera settings: F4.0, ISO-200, 2 sec shutter time. The backlight of the TV is set so that white emits 100 cd/m2 of light. In order to show the TV’s true uniformity, we don't turn on local dimming for this test (the local dimming feature is scored separately in our reviews).
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 20:32
Prøver blot at regne ud om den mængde clouding er normalt. Selv synes jeg det er ganske meget men gider ikke bytte såfremt det ikke kan blive bedre. Skal ikke op og bruge 15.000 på Oled så må jeg bare lære at leve med det.
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 17:16
Sagt på en anden måde jeg har ikke oplevet problemet .. min skærm er vel som de andre fra fabrikken ..
Mvh Michael
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 14:46
Det var nu mere for at I kunne prøve at matche det med jeres eget kamera. Blænde 2.0 er noget lavere end hvad vi skyder med, så eksponeringstiden skal kompenseres en del for at ramme i samme område.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 14:38
Mit er :




Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 14:32
I burde kunne trække exif data ud af vore billeder, så I kan se eksponering mv. Rasmus har vist skudt det med et ældre EOS spejlrefleks.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 13:21
Michael som I ingen hvide områder på sort baggrund overhovedet selv helt uden adaptive tændt og I helt mørkt rum?
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 09:20
Hej Jonas jeg har ikke problemer med det på mit 65 tommer ,

Mvh Michael
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Ja jeg er også overrasket over at både dit og mit er så meget ringere end det Flatpanels har testet. Man får jo mistanken om at det er et særlig godt udvalgt eksemplar nu når forskellen er så stor.


man kan ikke sammenligne billeder! Kamera, lukkertid, rummets belysning m.v. spiller ind! Fint nok at ville bytte sit TV, men man risikerer jo omvendt også, at få et som er værre...

M.v.H.


Flatpanels er vidst taget om aftenen, de kalibrerer efter et mørkt rum, og mit er også tydeligst om aftenen. Det giver sig selv.
Men det er klart at længere lukketid med et kamera gør det tydeligere.

Jeg er enig med dig at man risikerer at få et dårligere eksemplar, men min udfordring er ikke at der er en vis mængde light bleed, jeg vidste hvad jeg gik ind til,, men det er tydeligt øverst i venstre hjørne og nederst i venstre. Der der er en stor forskel.
Det er det der falder i øjnene hos mig.

Redigeret af Jonas Baadsgaard - 19-November-2017 kl. 09:12
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Ja jeg er også overrasket over at både dit og mit er så meget ringere end det Flatpanels har testet. Man får jo mistanken om at det er et særlig godt udvalgt eksemplar nu når forskellen er så stor.


man kan ikke sammenligne billeder! Kamera, lukkertid, rummets belysning m.v. spiller ind! Fint nok at ville bytte sit TV, men man risikerer jo omvendt også, at få et som er værre...

M.v.H.
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af JKJe JKJe skrev:

Ok tak. Forstår jeg dig ret at de gav dig en kalibrering gratis noget de normalt tager 1500kr for?
Tror alligevel jeg bytter til en anden 58ex700 for at se om det ikke bliver bedre.
Flatpanels.dk billede er del bedre synes jeg se


Ja jeg er også overrasket over at både dit og mit er så meget ringere end det Flatpanels har testet. Man får jo mistanken om at det er et særlig godt udvalgt eksemplar nu når forskellen er så stor.

Korrekt jeg fik et kalibreret. Tror det var det sidste de havde på lager. Jeg betalte ikke ekstra.
Men jeg synes faktisk Flatpanels indstillingerne fra testen er bedre.. endda meget bedre.
Herudover beder jeg altid om et 100% nyt og uåbnet produkt, da jeg ikke gider at risikere at købe en returvare, eller demo osv. Alle de varer der returneres
af den ene eller anden grund, ryger jo ud til kunderne igen. Jeg har selv en baggrund i den branche og ved hvordan det foregår.
Så jeg forventer Power leverer det som er aftalt.

Redigeret af Jonas Baadsgaard - 18-November-2017 kl. 18:49
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu