recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test Flatpanels: Panasonic EX700
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Test Flatpanels: Panasonic EX700

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 23:10
Panasonics menuer fingerer bare - hurtigt og overskueligt! Jeg har set TV-Guide hos andre mærker, som var én stor forvirring.

Jeg sætter i øvrigt pris på, at jeg let kan se, hvilke "farvede" knapper jeg skal trykke på, for at bruge en bestemt funktion (kald mig bare dement).

M.v.h.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 06:25
Meget enig med Henrik B

Deres epg og menu'er er nemme og overskuelige

Har flere Pana ting og det er bare lige til og læt læseligt.   Bruger dagligt epg til oversigt og optagelser.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 06:32
Jeg har Panasonic og jeg synes EPG'en er gammeldags. 

Men helt ærligt. Er det virkelig værd at oprette en tråd over? 
Der er godt nok en håndfuld gengangere herinde, der lader til at have ondt et hvis sted, hver gang der rettes kritik mod Panasonic. Selvsamme personer holder sig dog ikke tilbage, når det kommer til at hakke ned på andre producenter - fx Samsung. 

Det er simpelthen for barnagtigt. 
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 07:27




De ser nu ret ens ud mht til funktionalitet.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 07:32
Jeg synes, at de gamle menuer er symptomatiske for Panasonics fald på tv-markedet. De meget grålige toner i tv-guiden blev i sin tid lavet fordi de var "plasma-venlige" (af hensyn til ABL-systemet). Panasonic gad ikke opdatere dem i overgangen til LCD og heller ikke nu i overgangen til OLED.

Smag og behag naturligvis, men i dag er en tv-skærm bare noget andet end det var i 00'erne. Jeg nægter at tro på, at det kun er markedsføring, som har gjort, at Panasonic i dag er skubbet fuldstændig ud af tv-markedet i USA og er langt udenfor top-10 på salg af tv-skærme.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af aeblemanden aeblemanden skrev:





De ser nu ret ens ud mht til funktionalitet.


Hvem snakkede om funktionalitet? Smile

Jeg synes personligt, at der er rimelig stor forskel på layout. De andre er overskuelige og bruger fonte, der klart adskiller f.eks. overskrifter og beskrivelser. Der er ikke en masse forvirrende fyld omkring det væsentlige, og særligt Sony bruger jo hele skærmarealet til det, som er vigtigt; altså tv-guiden, overblikket.


Redigeret af Rasmus Larsen - 11-Maj-2017 kl. 07:38
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 07:51
Panasonics EPG ser gammeldags ud, men den virker supergodt.

Rasmus har ret, de kunne godt optimere den lidt med hensyn til størrelsen på den frie plads omkring selve EPG oplysningerne og farverne kunne man måske godt ændre lidt, men humlen er at det faktisk virker - både for mig der er tekniktosset og for mine forældre der er det modsatte.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 08:17
... og du tror ikke, at en EPG, som det der vises ovenover ville virke mindst lige så godt?

Argumentet med, at teksten skal være sort på lys baggrund er ret søgt. Som det nævnes, så er undertekster hvide på sort baggrund og dem glor du på hver eneste dag i timevis, sikkert. Jeg har ikke hørt nogen bede om at få inverteret farverne på dem.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Jeg har Panasonic og jeg synes EPG'en er gammeldags. 

Men helt ærligt. Er det virkelig værd at oprette en tråd over? 
Der er godt nok en håndfuld gengangere herinde, der lader til at have ondt et hvis sted, hver gang der rettes kritik mod Panasonic. Selvsamme personer holder sig dog ikke tilbage, når det kommer til at hakke ned på andre producenter - fx Samsung. 

Det er simpelthen for barnagtigt. 
Tråden er nu ikke oprettet for at diskutere EPG. Bevares, jeg nævner jeg er tilfreds med den - men det var nu ikke intentionen at det skulle omhandle det.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 09:54
For mig viser det en grad af ligegyldighed og sjusk, at man ikke gider ensrette ens egen brugergrænseflade. Hvor har man så ellers skåret hjørner?

Mht. funktionalitet, er der jo ingen, der siger, at den del skal laves om, men rent visuelt m.m. kan det sagtens komme til at ligne resten af tv'ets interface.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvid tekst på sort baggrund er ikke læsevenligt for mig
synes da det virker fint på underteksterne.

Hvid tekst på en fed sort bjælke er for mig den dårligste og grimmeste løsning. Jeg kommer fra DVB undertekster, som er på antennemodtaget TV signal også kaldet DVB-T2, og som ligner dem der er på film: Hvid tekst omkranset af sort skygge. Stjæler ikke nederste del af billedet og er både sort og hvid.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 10:28
Aeblemanden@
Er glad for jeg ikke skal kikke på så rodet en EPG. Og iøvrigt ikke med flere linier/stationer end Pana's
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu