recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test Flatpanels: Panasonic EX700
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Test Flatpanels: Panasonic EX700

 Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 12:18
Jeg sagde "ahhh er det nu også rigtigt..." Han svarede jeps vi har endda haft et 58ex700 åbent og der står HCX2 på processoren.

Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af JKJe JKJe skrev:

Jeg sagde "ahhh er det nu også rigtigt..." Han svarede jeps vi har endda haft et 58ex700 åbent og der står HCX2 på processoren.

okay- det tror jeg dog ikke på! (hvilket du nok heller ikke gør)
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 12:37
Nej egentligt ikke derfor spurgte jeg også der kunne jo være at det rigtigt. Tænkte i forhold til hdr10+ mv.

Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 07:10
Hos mig på mit 65ex700 er det det samme, dog i mindre grad.
Jeg har det knap så synligt i hjørnerne, dog tydeligst øverst i højre hjørne og nederst i venstre hjørne. Altså knap så symmetrisk som hos dig.

Når jeg ser film er det nogle gange kortvarigt synligt i de nævnte to hjørner.
Farverne nederst i venstre hjørne udvaskes og øverst i højre kan det hvide lys anes.

Generelt ved materiale, fx Netflix der fylder hele skærmen, ses det slet ikke.

Redigeret af Jonas Baadsgaard - 18-November-2017 kl. 07:11
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 09:36
Tak for svar jeg talte med Power de sagde jeg gerne måtte få byttet det selvom de 14 dage er gået men at det nok var indenfor det der skulle forventes.
Jeg synes det er ganske synligt i et mørkt rum ved mørke scener. Ved dags tv kigning kan det ikke ses.
Har Power ret er det så godt som et kant belyst led (som blev rost for sit sort niveau) kan levere?
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 11:50
Hvis du googler problemet så dukker der nogle rigtige slemmerter op. Altså modeller fra konkurrenter som er meget værre.
Jeg tror ikke at det kan gøres meget bedre end det du viser her.
Bagbelyst LCD er bedre, men lightbleed kan/vil også her forekomme. OLED er perfekt. Men personligt vil jeg ikke ofre så meget på et tv, så stærkt udviklingen går.

Problemet hos mig er at fordelingen er asymmetrisk. Som nævnt højre øverste hjørne og venstre nederste.

Jeg har skruet belysning ned til 25 og det har klart hjulpet. Og det er stadig rigelig lyst til mig.
Så ved normal 4K/1080 tv kigning lægges der næsten ikke mærke til det. Næsten ikke..

Ved HDR indhold er det mere tydeligt, da tv skruer op for lyset kraftigt. Jeg prøver dog at undgå 
HDR indhold alligevel da alle kant belyste lcd tv er noget hø til HDR.

Det er mit indtryk, at Panasonic modellen her ligger i den pæne ende med light bleed, som det hedder.

Pga asymmetrien har jeg også reklameret til Power. Mit er fra slut oktober.
Herudover bad jeg eftertrykkeligt om at få leveret et nyt og uåbnet (dette fik jeg noteret på kvitteringen). De leverede et der havde været pakket op og sat til (leveret med kalibreringsrapport fra Power - hvilket jeg ikke var interesseret i)

Jeg læste mig til på nettet at problemet med ujævn bagbelysning kan opstå under transport. Da jeg så hvordan Powers fragtmænd baksede med det, giver det god mening.



Redigeret af Jonas Baadsgaard - 18-November-2017 kl. 12:10
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 12:09




Redigeret af Jonas Baadsgaard - 18-November-2017 kl. 12:10
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 12:25
Ok tak. Forstår jeg dig ret at de gav dig en kalibrering gratis noget de normalt tager 1500kr for?
Tror alligevel jeg bytter til en anden 58ex700 for at se om det ikke bliver bedre.
Flatpanels.dk billede er del bedre synes jeg se

Redigeret af JKJe - 18-November-2017 kl. 12:43
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af JKJe JKJe skrev:

Ok tak. Forstår jeg dig ret at de gav dig en kalibrering gratis noget de normalt tager 1500kr for?
Tror alligevel jeg bytter til en anden 58ex700 for at se om det ikke bliver bedre.
Flatpanels.dk billede er del bedre synes jeg se


Ja jeg er også overrasket over at både dit og mit er så meget ringere end det Flatpanels har testet. Man får jo mistanken om at det er et særlig godt udvalgt eksemplar nu når forskellen er så stor.

Korrekt jeg fik et kalibreret. Tror det var det sidste de havde på lager. Jeg betalte ikke ekstra.
Men jeg synes faktisk Flatpanels indstillingerne fra testen er bedre.. endda meget bedre.
Herudover beder jeg altid om et 100% nyt og uåbnet produkt, da jeg ikke gider at risikere at købe en returvare, eller demo osv. Alle de varer der returneres
af den ene eller anden grund, ryger jo ud til kunderne igen. Jeg har selv en baggrund i den branche og ved hvordan det foregår.
Så jeg forventer Power leverer det som er aftalt.

Redigeret af Jonas Baadsgaard - 18-November-2017 kl. 18:49
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2017 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Ja jeg er også overrasket over at både dit og mit er så meget ringere end det Flatpanels har testet. Man får jo mistanken om at det er et særlig godt udvalgt eksemplar nu når forskellen er så stor.


man kan ikke sammenligne billeder! Kamera, lukkertid, rummets belysning m.v. spiller ind! Fint nok at ville bytte sit TV, men man risikerer jo omvendt også, at få et som er værre...

M.v.H.
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Ja jeg er også overrasket over at både dit og mit er så meget ringere end det Flatpanels har testet. Man får jo mistanken om at det er et særlig godt udvalgt eksemplar nu når forskellen er så stor.


man kan ikke sammenligne billeder! Kamera, lukkertid, rummets belysning m.v. spiller ind! Fint nok at ville bytte sit TV, men man risikerer jo omvendt også, at få et som er værre...

M.v.H.


Flatpanels er vidst taget om aftenen, de kalibrerer efter et mørkt rum, og mit er også tydeligst om aftenen. Det giver sig selv.
Men det er klart at længere lukketid med et kamera gør det tydeligere.

Jeg er enig med dig at man risikerer at få et dårligere eksemplar, men min udfordring er ikke at der er en vis mængde light bleed, jeg vidste hvad jeg gik ind til,, men det er tydeligt øverst i venstre hjørne og nederst i venstre. Der der er en stor forskel.
Det er det der falder i øjnene hos mig.

Redigeret af Jonas Baadsgaard - 19-November-2017 kl. 09:12
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2017 kl. 09:20
Hej Jonas jeg har ikke problemer med det på mit 65 tommer ,

Mvh Michael
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu