recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Holdbart udstyr til kvinde (WAF-faktor)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Holdbart udstyr til kvinde (WAF-faktor)

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Slet ingen der tænker Troll? Bruger har ikke skrevet noget i tråden, og har været online så sent som igår kl godt 21

Nej. Men der er jo næsten kun kommet snak om tv i soveværelset. Det er jo ikke til meget hjælp.

Jeg ville ellers foreslå LG OLED tv, og så vidt jeg ved har E6 modellen god lyd, da den har en slags soundbar. Men jeg ved ikke hvor holdbare LG er. 

Hifiklubben har LG OLED E6 i 55" og 65", og giver 3 års garanti. Og samme pris som de andre.



Redigeret af Brixen - 12-Maj-2017 kl. 11:02
Venlig hilsen
KB
Til top
Annikadk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Juli-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Annikadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 12:23
Tusind tak for et svar :)

Nej, man ved jo heller aldrig med nye serier osv. men så vil jeg forsøge at søge LGs ry op og mere om produktet (når jeg engang er færdig med at pakke).

Nu er der soundbar... jeg har den der frygt for at jeg mangler de små højttalere rundt om, men de skal vel stadigvæk være der?

Er glad for lige at få lidt brugbart :) 
Ved du om soundbaren kan bruges som bare afspilning af musik?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 12:29
Små højttalere rundt om?

Har du været vant til surround med sådan nogle små højttalere?
Det kan en god surround-soundbar let hamle op med, men den koster også....
Afhængigt af, hvad man er vant til af lyd, kan en god soundbar gøre det udemærket. Personligt ville jeg ikke "nøjes", men okay jeg har også 30m2 stue og en "forstående" kone. Så surround hjemme hos os er 4 gulvhøjttalere af anseelig størrelse og en pænt stor centerhøjttaler - nogen vil kalde det lav WAF ;-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Annikadk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Juli-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Annikadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 12:36
Vi har haft "nogle små"...
Dvs ikke helt små, fx i soveværelset er fronthøjttalerne næsten på højde med TVet - dvs nok 40-50 cm høje, men ikke så brede (kan ikke komme derhen og måle), dog står front på gulvet dernede (en 30*40 cm tror jeg)
Alle højttalere er monteret via loft eller væg - så gulvene er frie..
Får en lille stue (skal siges at jeg kommer fra spisestue på små 20m2 og den anden stue er... større ;) 

Da jeg er på hjul, er det vigtigt for mig at gulvene er så frie som muligt pga rengøring mm..
Og ja, vil helt klart savne den lille surround effekt som jeg er vant til, men igen ikke i 120k klassen som blæser naboerne til klager.. pest eller kolera.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 12:45
Okay, mine fronter og baghøjttalere er sådan nogle 25 kg og ~110 cm høje "fætre" i sort trækabinet.

Det du også skal, er tænke på om du vil have en forstærker+højtalere stående (hængende), eller soundbar og sub vil være okay for dig.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Annikadk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Juli-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Annikadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 12:53
Jeg har altid været dum til de specielle ord når det gælder lyd :$ Det sidder ikke fast (og er ellers teknikglad).

hvad er sub i den forbindelse?

Det er vigtigt for mig at lyden er ok - gider ikke se en gyser/action og lyden er helt tam, men må også tage hensyn til min underbo - er selv øverste etage). Har ikke luret hvor lydt der er.

Er så heldig at de vægge der kan benyttes enten er ydervæg, eller ind mod soveværelset (i soveværelset er et lille sytem ok - så der vil en bar og sub? være fint??)
Men hvor stor er forskellen på et ok system som ikke fylder alt for meget >< kvaliteten i soundbar mm? 

(jeg er typen der Ikke er til nips - det nips der er, bliver max kunstige blomster (og er ikke sikker på at jeg gider det engnag), bloklys og måske noget ala newtons vugge - timeglas og i den stil, så er ikke helt WAF-typen).. 
Ud over tæppe i sofaen, og at fjernbetjeninger helst er gemt væk, så er der ikke meget "tøs" over mit hjem.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Slet ingen der tænker Troll? Bruger har ikke skrevet noget i tråden, og har været online så sent som igår kl godt 21

Nej. Men der er jo næsten kun kommet snak om tv i soveværelset. Det er jo ikke til meget hjælp.

Jeg ville ellers foreslå LG OLED tv, og så vidt jeg ved har E6 modellen god lyd, da den har en slags soundbar. Men jeg ved ikke hvor holdbare LG er. 

Hifiklubben har LG OLED E6 i 55" og 65", og giver 3 års garanti. Og samme pris som de andre.


LG må vel være ret holdbart. Jeg har en TV-boks m. Blu Ray-spiller - LG HR550 C. Min søster har et lille LG-TV, som har virket i mange år, nok snart 10 år gammelt - det står tændt i mange timer - i soveværelset...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 13:20
En sub, er en subwoofer. En kasse der spiller bassen :-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Annikadk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Juli-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Annikadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 13:41
Selvfølgelig :$ Ja, at jeg ikke tænkte på det ord.

Well... elsker surround-effekten, og gætter på at en soundbar ikke har den mulighed.
(render og pakker så er lidt on/off)...

Kan se at HiFi-klubben har i Køge og Taastrup - måske jeg skal rende derind og se om de har opstillinger så man kan høre forskellen :$ (ved I om de har den mulighed? Er der andre steder der har det?
Orker ikke et "multi-sted" hvor de sælger tandbørster mm og man ikke kan få en fornemmelse af lyden).
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 14:27
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Annikadk Annikadk skrev:

Selvfølgelig :$ Ja, at jeg ikke tænkte på det ord.

Well... elsker surround-effekten, og gætter på at en soundbar ikke har den mulighed.
(render og pakker så er lidt on/off)...

Kan se at HiFi-klubben har i Køge og Taastrup - måske jeg skal rende derind og se om de har opstillinger så man kan høre forskellen :$ (ved I om de har den mulighed? Er der andre steder der har det?
Orker ikke et "multi-sted" hvor de sælger tandbørster mm og man ikke kan få en fornemmelse af lyden).


Ja, Hifiklubben har mange opstillinger, og et system, så det er hurtigt at skifte mellem forskellige højttalere og forstærkere, man vil lytte på.
Venlig hilsen
KB
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Slet ingen der tænker Troll? Bruger har ikke skrevet noget i tråden, og har været online så sent som igår kl godt 21


Underlig måde byde nye brugere velkommen på! Så jeg måske også en Troll fordi jeg er online flere gange dagligt, men ikke altid skriver herinde, da jeg som regel kun svarer hvis jeg har noget relevant at byde ind med. Ikke som nogle få andre gør herinde med bare at kommentere for at kommentere.

Til Annika, disse kunne være en mulighed på væggen, så med en receiver og en sub.

https://lydportalen.dk/anthony-gallo/370-anthony-gallo-nucleus-micro-ti.html

Eller

https://lydportalen.dk/anthony-gallo/369-anthony-gallo-nucleus-micro.html

Redigeret af JordanDK - 12-Maj-2017 kl. 16:01
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu