recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Holdbart udstyr til kvinde (WAF-faktor)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Holdbart udstyr til kvinde (WAF-faktor)

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Online
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Annikadk Annikadk skrev:

Tusind tak for et svar :)

Nej, man ved jo heller aldrig med nye serier osv. men så vil jeg forsøge at søge LGs ry op og mere om produktet (når jeg engang er færdig med at pakke).

Nu er der soundbar... jeg har den der frygt for at jeg mangler de små højttalere rundt om, men de skal vel stadigvæk være der?

Er glad for lige at få lidt brugbart :) 
Ved du om soundbaren kan bruges som bare afspilning af musik?


Sonos er lige kommet med en Soundbar. Den kan bruges til det hele. Og så kan der bygges ud med front, subwoofer og baghøjttalere hvis de ønskes. Jeg har endnu ikke lyttet, men den skulle efter sigende spille godt.

Sonos holder prisen godt hvis man skulle blive træt af systemet.

Desværre er det meste elektronik i dag designet til at holde i få år. Hvis du lader være med at køre med salgs indstillinger på Tv kan man være heldig med holdbarheden.

Mit tv kører på ottende år.

Redigeret af Mufti - 12-Maj-2017 kl. 17:22
Til top
Annikadk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Juli-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Annikadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 17:59
Jorden - ellers havde jeg gemt profilen længe til det formål... fra 2011 ;) Er bare ikke aktiv. Men der er alle typer alle vegne - og så længe der også bare er nogle hjælpsomme :) 

De er da meget søde, men ikke min stil - jeg er mere til det kantede.. :$
Til top
Annikadk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Juli-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Annikadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 18:01
De er sat på listen over "undersøg".... tak
Til top
Annikadk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Juli-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Annikadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 18:03
Det lyder også godt med Sonos - må nok undersøge det nærmere, selvom jeg har haft noget imod det, uden at have nogen grund til det... 

Det er ihvertfald altid attraktivt hvis delene kan erstattes med tiden frem for alt skal.
Til top
Annikadk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Juli-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Annikadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 18:04
sorry - havde ikke set at jeg fik trykket svar istedet for citer :$

Jeres kommentarer vedr tingene får mig til at tænke lidt over mine behov...

Jeg vil gerne kunne skifte tv eller blot noget af lyd-systemet ud, frem for alt hvis en del går istykker...
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 00:14
Jeg ville gå efter, en Yamaha surround forstærker eller Marantz. Hvis du bor i lejlighed, kunne System Audio højttalere være attraktive, hele vejen rundt, da de ikke får et rum til at spille, med, på samme måde som store gulvhøjttalere. Du kan styre, hvor meget subwoofer-en spiller med, du har herved mulighed for at styre, hvor meget dybbas der bliver genereret i rummet, der forplanter sig i vægge.

Af tv, ville jeg vælge LG. Samsung ville jeg gå langt udenom, deres billede, er for kunstigt, af det jeg har set.
Panasonic forventes, at blive en stor spiller igen. Det går stærkt i disse tider. Men vælg et tv, der har 4k og HDR.

Til soveværelset, kunne du Supplere med, et sæt, System Audio Saxo 1, aktive højttalere, til LG TV'et, og hvis du har flere penge, der brænder i lomme af dig, en System Audio Sub 10. Wink
Til top
Annikadk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Juli-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Annikadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 04:36
Takker. Også godt brugbart :)

Det bliver en lille 2 vær, Det lyder som en god ide med Yamaha/Marantz + System Audio.
Samsung og Apple kommer ikke indenfor mine døre (ud over hvis gæster har et produkt på sig ;) )

Kunne være at jeg skulle gå på LG i Stuen ihvertfald - holder på at der må være en fejl 40 med de problemer vi har haft med at få det gamle til at spille sammen i stuen.  Klart 4K i - HDR er noget med farverne? (har set men ikke fulgt med det sidste ½år+) 

Hehe - har ikke set på hvad de ting koster, men må jeg se på når jeg kommer til den del :) 
Synes jeg så nogle af de mærker inde på HiFi-klubben?

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Jeg ville gå efter, en Yamaha surround forstærker eller Marantz. Hvis du bor i lejlighed, kunne System Audio højttalere være attraktive, hele vejen rundt, da de ikke får et rum til at spille, med, på samme måde som store gulvhøjttalere. Du kan styre, hvor meget subwoofer-en spiller med, du har herved mulighed for at styre, hvor meget dybbas der bliver genereret i rummet, der forplanter sig i vægge.

Af tv, ville jeg vælge LG. Samsung ville jeg gå langt udenom, deres billede, er for kunstigt, af det jeg har set.
Panasonic forventes, at blive en stor spiller igen. Det går stærkt i disse tider. Men vælg et tv, der har 4k og HDR.

Til soveværelset, kunne du Supplere med, et sæt, System Audio Saxo 1, aktive højttalere, til LG TV'et, og hvis du har flere penge, der brænder i lomme af dig, en System Audio Sub 10. Wink
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Online
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 06:53
Jeg synes du roder lidt rundt i tingene.

Du skriver at du ikke kan lide kabler. Så er en reciever det sidste du skal købe.

Du skriver at du ikke vil have mange fjernbetjeninger. Gå efter noget der kan styres med en app.

Og så skal du finde ud af hvordan du vil afpille musik. Du skriver at Apple ikke kommer ind i dit hjem. Så skal du ikke gå efter AirPlay.

Prøv at klarlægge dine behov. Lidt som når man køber en bil. Skal den være åben og se smart ud ved cafe besøg? Måske skal den trække en campingvogn. Eller er benzinøkonomi vigtig. Det er tre forskellige biler.

Redigeret af Mufti - 13-Maj-2017 kl. 06:54
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 08:12
Vil ikke anbefale at styre det via app. Det er ikke særlig brugervenligt. Køb Logitech companion eller smart.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Online
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Vil ikke anbefale at styre det via app. Det er ikke særlig brugervenligt. Køb Logitech companion eller smart.

Undskyld.

Forklar lige hvorfor at det ikke er brugervenligt.

Lige nu ved trådstarter ikke hvad der skal styres eller betjenes.


Redigeret af Mufti - 13-Maj-2017 kl. 08:43
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 08:58
Det går bare væsentligt hurtigere med en fysisk remote, der altid er tilgængelig.

Har selv forgængeren til Logitech Harmony Companion, og app'en bliver sjældent brugt.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Online
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 09:14
Ja. Hvis du har en reciever etc.

Hvis du kører multirums system ala Sonos, kan jeg ikke se hvad man skal bruge en Logitech til.

Trådstarter skriver at kabler er grimt og mange fjernbetjeninger er no go.

Derfor anbefaler jeg noget der kan styres af en app.

Hvis eneste fjernbetjening er til TV, giver det ikke mening at skifte til Logitech.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu