recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Holdbart udstyr til kvinde (WAF-faktor)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Holdbart udstyr til kvinde (WAF-faktor)

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Vil ikke anbefale at styre det via app. Det er ikke særlig brugervenligt. Køb Logitech companion eller smart.


Hvordan bruger man en Logitech til Spotify?

Jeg har selv til old School anlægget i stuen en rigtig lækker fjernbetjening der får Logitech fjernbetjeninger til at være billig plastic. Til gengæld bruger jeg altid app-fjernbetjening når jeg skal have musik i køkkenet.

Så app versus Remote er både for og imod.

For øvrigt har keg en kammerat med forholdsvis nyt tv, der indtil for ganske få år siden var sådan "anti-Apple", nu har han en atv4 og bruger kun fjernbetjeningen til den, når han skal bruge tv og forstærker. Alt kører via hdmi-CEC..


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 09:33
Angående højttalere, så er sådan en her et okay kompromis mellem størrelse lyd og surroundeffekt. Specielt, jvis rummet ikke er alt for stort og rimeligt firkantet med vægge der kan reflektere lyden.

http://www.av-connection.dk/?PGr=9309

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Annikadk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Juli-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Annikadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 06:39
Tusind tak... 
Nu er input gode :)

Ja, jeg glemte at tænke på om der var kabler over det hele :$

Jeg har pt Logitech Harmony Elite (må det være) samt en af de ældre modeller. (styrer tv, lyd, ventilator og lys).
Så den + App er ganske ok for mig - faktisk er det (hvis lyden kan afspilles i flere "rum" en fordel at lyddelen kan styres via app, så jeg ikke skal ind i stuen for at ænde noget.
Formoder at Sonos/Hero/?? er en fordel der? Men er de den funktionalitet værd i forhold til lyd (når det stadigvæk ikke må være toppen-af-poppen højttalere som fylder? Kan man lave multi-rums med "almindelige"
Yeps, jeg er virkelig fortabt når det gælder lyd-systemer.

For at opsumere det der er foreslået indtil nu:

TV-delen lyder det til at
LG E6 kunne vær en ide til Stuen
soveværelsete - ??

Lyd-delen
Sonos?
Noget alm?? 
Uanset hvad, så kræver hver højttaler jo et kabel, med mindre de er på batteri - så er kabel klart bedre.

Jeres kommentarer har allerede været en stor hjælp til at få klarhed inden der købes, selvom jeg ikke føler mig helt sikker på forskellene på soundbar og noget mere "almindeligt" (sorry, har en gang stress som har taget hukommelsen, så opfatter ikke tingene så let pt).

Er det HiFi-Klubben eller er der andre steder der er værd at besøge for at høre og se produkterne (Sjælland/KBH)

Jeg prøver lige at opsumere hvad jeg behøver...
Soveværelse:
1 TV + mindre lyd (er pt vant til surround-følelsen som jeg er glad for).
1 vægbeslag (Vogels den helt tynde som kan tiltes og drejes er det jeg kender`??)

Stuen:
1 TV (LG E6? Er den toppen eller har andre nogle drømme hvis det var dem?)
Lyd (base for hjemmet hvis der skal være højttalere i køkken fx) - helst ikke alt for mange store enheder, og helst ikke noget på gulvet (1 enhed under TV kan jeg dog nok gå med på)
Noget at have det monteret på - her overvejer jeg igen væg + evt noget i stil med Montana. 

Er blevet i tvivl om jeg evt skal have i køkkenet. Nogle små i køkkenet var måske ikke helt dumt hvis man kan "slå over" fra basen? Er ikke sikker på hvor nødvendigt det er, da køkken og stue kun er adskilt af en tynd væg under halvdelen af rummets bredde - maskinernes støj kontra hvad lyd man får ud tænker jeg..

Er så "bange" for at vælge forkert :\ og det er jo svært når man ikke ved hvad der er perfekt ;)
Skal lige pakke lidt mere, og vil så prøve om jeg kan få søgt nogle af forslagene op, så jeg kan få overblik over kabel og enheds-mængden.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 09:23
Hvis dit valg er udstyr udspringer fra hvad din kæreste har givet dig lov til så skal du nok bruge mere krudt på udseendet :)
Køb nogle beolab 3.. Små fine højtalere og spiller skide godt. Jeg bruger dem selv i vores køkken..

Mht tv så er det jo nemt og skifte. Jeg går og gemmer mit og venter på alt det hdr og lign bliver standard da jeg gerne vil have 75-85" de er faldet ekstremt meget i pris så nu mangler vi bare at de bliver oled
Til top
Annikadk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Juli-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Annikadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 05:48
Mit valg er at det skal være godt og holdbart. Ikke for grimt (men det er jo smagssag - jeg synes at det skal være småt og helst ikke rundt, men firkantet og sort..)

De er skrevet op som ide.... men hvordan spiller det sammen med ikke at skulle trække 20 meter kabler og fra stuen af (må tjekke dem op).

Sagen er den at vi er gået fra hinanden og jeg er den der flytter og starter helt forfra - så... 
Jeg slæber mine hobbyting, tøj, ting jeg havde med ind (brætspil, fx) og nogle gaver jeg har fået af min familie igennem årene og resten bliver i huset hos ham og hans nye...
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 12:27
Hvis du har mulighed for det, så besøg KT Radio, Vesterbrogade 181, Frederiksberg.
ktradio.dk

De har Dynaudio højttalere. Dem kan man ikke høre så mange steder.
Dynaudio har flere sæt, som er trådløse.

Forretningen

Redigeret af Brixen - 15-Maj-2017 kl. 12:36
Venlig hilsen
KB
Til top
Annikadk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Juli-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Annikadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 22:20
Var i dag i HiFiklubben... og glemte helt at høre forskellen på flere produkter  - for gik op for mig at jeg prioriterer "trådløst", styre tingene i flere rum mm så højt at... jeg hørte Heos.
Er der nogle der har noget vildt dårligt at sige om dem?? (7er højttalere og bar + "sub eller hvad den der kasse hedder" i stuen - må erkende at jeg får ikke plads til de store ting).

TV var jeg inde på LG, men jeg blev rådgivet mere i retning af Sonys OLED (Stue) og så en LED (8xxx-serien mener jeg det var) til soveværelse - er der nogle der er meget uenige i det?
I soveværelset en mindre bar. Køkkenet får en enkelt 7er og badeværelset en af de små sikkert.. I køkkenet støjer det hele alligevel og behøver næppe wauv lyd mens jeg er i bad ;) 

Intet er bestilt (og bliver ikke før jeg får "grønt lys" i næste mdr engang forhåbenligt.. Men vil gerne høre hvis der er noget generelt dårligt over de ting? 
Det er jo både menuerne, sortfarve og "slør" der bla er vigtigt.

(jeg har lige nogle travle dage - pakke, finde hårdehvidevarer, forsikringer osvosv... så svarer nok ikke med det samme).
Til top
Annikadk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Juli-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Annikadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 22:21
Brixen - bliver noget svært for mig er jeg bange for.
Formoder at det er lækker kvalitet - er jeg så heldig at du tilfældigvis har et link liggende med mere om dem?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2017 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Annikadk Annikadk skrev:

Brixen - bliver noget svært for mig er jeg bange for.
Formoder at det er lækker kvalitet - er jeg så heldig at du tilfældigvis har et link liggende med mere om dem?


Jeg har kun fundet hos Dynaudio, men her er det. Det er Xeo og Focus XD, der er trådløse.
Link

Det er multirum, men kun stereo. Og i forhold til Heos er det låst til Dynaudio.
Jeg har selv Dynaudio højttalere, men med ledning, så de passer til alle anlæg.


Redigeret af Brixen - 15-Maj-2017 kl. 23:01
Venlig hilsen
KB
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 15:00
synes da helt bestemt sonos opfylder dit behov, jeg har selv soundbar og baghøjtalere fra sonos, samt en sub. Det spiller eminent godt og ingen kabler alle steder, så kan anbefales herfra
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 17:24
Prøv at kigge på, System Audio aktive højttalere, der har flere indgange blandt andet optisk og du kan købe en subwoofer til at supplere. Det er en 2.1 løsning. Det lander på ca. 9000 kr.

Du kan sikkert, kombinere det med, et Heos Link, hvis du vælger den løsning. Der er i hvert fald muligheder.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu