recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Holdbart udstyr til kvinde (WAF-faktor)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Holdbart udstyr til kvinde (WAF-faktor)

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Annikadk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Juli-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Annikadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Holdbart udstyr til kvinde (WAF-faktor)
    Sendt: 10-Maj-2017 kl. 21:56
Hej Gutter og Gutinder.
Jeg er lidt presset og er derfor så fræk at søge hjælp uden at gennemgå samtlige tests og hele forumet. Er i tvivl om det var det bedste underforum, så håber :$

Jeg står og skal flytte - men jeg kender PT ikke størrelsen på den væg jeg skal have fjernsynet på. 
Stuen er knap 4*4.5 meter. en væg er der ikke vægplads på, en har 3meter uden vinduer mm, en skillevæg til køkkenet kan IKKE bære og den sidste væg er der ca 3m efter en dør. Den sidste væg er nok der er der størst chance for at den ender - og... aftensolen kommer ind ad det vindue der er på modsatte væg.

Hvad mangler jeg så I denne genre?? 
-Jeg søger et tv til stuen (vægmonteret, måske på en kvalitetsarm så den kan justeres.
-Lyd-system til fjernsynet
- Noget til at afspiller skiver
- Evt et TV til soveværelset samt højttalere. (rummete er 3m hvis den skal sidde på modsatte væg af hovedenden i seng)
- Vægmontering - hvad er sagen? ihvertfald til soveværelset. Hvis den i stuen ikke skal vægmonteres, skal det være en fod som er stabil OG helst en "søjle" (så røg stabil??) med en flad fod så robotstøvsuger og gulvvasker kan komme til.
- Andet ud over nogle cast-enheder ???

:: Det jeg søger, skal være noget der er kvalitet - dvs noget der har ry for ikke at gå istykker altid.
:: Billedet skal være godt... helst uden "smart" (som jeg alligevel synes er håbløst - er på chromecast på 2 af de "smart" vi har.
:: Jeg vil gerne have at det er fremtidssikret - I know.. det er det IKKE.... men her tænker jeg at en "full HD" måske ? er lige lidt nok ?? (mener ikke at dem vi har nu er mere end det, med mindre det i mit rum er 4k - kan jeg ikke huske, men min bærbare er 4k :$ )  Er OLED sagen allerede nu eller?
:: Lyden skal være fin nok, men ikke i den ekstreme genre - jeg er ikke lydhys, men kan godt høre forskel på TV eller høttalere. Det er vigtigt for mig at de er små, kan hænge på væg eller i loftet (mit gulv skal være fri for så meget som muligt så lamper bliver heller ikke på gulvet ;)) Da jeg kommer til at bo i en ejendom hvor jeg ikke ved hvor lydt der er, og jeg ønsker at vise hensyn til naboer duer det ikke at bas mm runger 3 lejligheder væk ;) 

:: Jeg føler mig fortabt vedr størrelse der er passende - TV skal heller ikke fylde hele stuen, men vil godt kunne se uden at skulle sidde på en stol lige foran ;) 
:: Prisen - jeg vil ikke op i 50k for et TV. men forventer heller ikke at kunne nøjes med 3000...  Budget skal være rimeligt i forhold til holdbarhed og kvalitet.

Pt er udstyret:
:: Hobbyrummet - Sony (Har været til rep 1 gang og har faktisk skullet være til rep fra det kom retur.. men skilsmissen fik ødelagt energien til det. Den har android indbygget, men ærligt vil jeg helelre en cromecast. Den er vægmonteret på Vogel ultrathin (et eller andet med 345 og swirvel, linket fra dengang virker ikke mere)

:: Soveværelset er Panasonic TV (ældre model) med chromecast. Lyd er samme mærke. Det fungerer ok for mig med menuerne.

:: Stuen har LG. Ifølge eks er det sat rigtigt op, men.. jeg er så træt af at man skal gøre ALT korrekt og alligevel ofte ind og trykke frem og tilbage for at få skiftet mellem de forskellige HDMI (tv, cast, nas mm) Så jeg er skræmt af LG pga det ? Måske der er en opsætningsfejl (har jeg en ide om?!)  

:: Jeg holder mig LANGT væk fra Samsung og Apple produkter "bare fordi", så med mindre det er toppen af poppen har det ikke interesse.

:: Hvilken skærmteknologi er bedst - lejligheden er lys - (hader at de fleste skærme er blanke) . Samtidig skal det ikke bare "hot" bare fordi, men som tidligere nævnt - holde i mange år helst (naivt ja).
:: Hvilken str. ville DU vælge ?? bliver det væggen er den 3m (fra dør hen til det område hvor skillevæg til køkkkenet er på modsatte side af rummet) - der vil sandsynligvis være delvis spisebord og stole på de 3 meter (og resten i "køkkenet"). Frygter at det bliver ALT for kompakt - så måske ville væggen ud til køkkenet (den er ca 1.8m lang men kan IKKE bære) være bedre - hvis jeg får sat noget op i vinduet til at lukke lyset ude ;D men det er jo det mindste).
Alternativet til en søjle der, er et møbel - der ikke er for dybt.... men det er en helt anden snak/beslutning.

Jeg gider ikke fjernbetjeninger i stor stil - og mens eks valgte at bruge 2-4 fjernbetjeninger for at se TV, tog jeg logitech (som han ikke kunne/ ikke gad finde ud af? :O) (den styrer også ventination og lys)

Så kære gutter og gutinder - håber at I gider hjælpe på trods af at jeg er "doven" og ikke har tid til at søge op selv :( 
Jeg kender ikke budgettet, men det skal som sagt være "rimeligt" i forhold til alt og ikke bare "Drømmen over alle drømme for nørderne".. 

Forresten - væg/loftmonterede højttalere... hvilke "lyddæmpere" vil være gode at købe imellem væg/loft og højttaler (ved pt ikke om det er et krav i lejligheden men har set det andre steder, og vil uanset være høflig)

Lyden i stuen - skal også kunne bruges til KUN at høre musik, uden at TVet er tændt (det virker heller ikke i stuen, før jeg købte en audiocast og så gør den det stadigvæk kun delvist
Jeg håber! at kunne koble en NAS til (rippe fav.filmene så jeg kan slippe for skiverne til sumpe-dage, samt har jeg allerede al musik rippet)
Jeg er som så mange andre kabelforskrækket... og samtidig ønsker jeg ikke bare en soundbar under TVet som det eneste... Så håber virkelig at I vil komme med alle jeres guldkorn. 


Årsagen til at jeg er presset, er at jeg har fået tilbudt bolig "NU" og skal flytte om meget kort tid - og skal finde ALT til et hjem.. pånær mit tøj, og helst have bestilt inden for kort tid. Så går det ikke at bruge 2 uger på at gennemlæse (sådan er jeg normalt ellers).
Kommer fra et større hus med 43" i mit hobbyrum (1meter fra sengen), 55" i soveværelset - ca 1m fra fodenden hvor jeg oftest ligger og ser fra :$ og i stuen er det.. vistnok 65" omkring 3m væk.. så synes selv at vi har haft store fjernsyn i forhold til siddeafstanden... Nu er jeg blevet single og skal så finde ALT til et hjem :)
Grundet diverse er min hukommelse, også på basisord pt elendig, så kan heller ikke huske hvad diverse "dimser og dutter" hedder :$
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2017 kl. 23:14
Hvis du vil undgå problemer, kan du fravælge Philips også...

M.v.h.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 08:03
TV ud af soveværelse, så undgår du fremtidige skilsmisser.

Køb Sonos lyd system. Det kan løbende udbygges og er næsten kabelfri.

Har ikke et bud på hvilket TV du skal købe.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 08:43
Slettet:)

Redigeret af Bromberg5 - 11-Maj-2017 kl. 08:45
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

TV ud af soveværelse, så undgår du fremtidige skilsmisser.

Køb Sonos lyd system. Det kan løbende udbygges og er næsten kabelfri.

Har ikke et bud på hvilket TV du skal købe.
Taler du af erfaring. Hilsen en med 55" i soveværelset, nedgrading fra 58" og gift på 5 år;)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

TV ud af soveværelse, så undgår du fremtidige skilsmisser.

.
 
 
HMMM

Har snart været gidt i 30 år og det meste af tiden har det været i TV i soveværelset.
 
Så den holder ikke efter min erfaring.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 12:52
Vi kører på 16. år og har haft TV i soveværelset altid. Om noget, så giver det da mulighed for, at du ikke partout skal stavre ud af sengen kl. 5.50 når ungerne vågner og du blot lige har brug for at passivere dem til kl. 6.30 med en tegnefilm...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 07:21
Ha Ha.
 
I rest my case.....
 
TV må godt være i soveværelse.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 08:23
Fjernsyn i soveværelset er no-go hos mig. Jeg kommer til at glo tv hele natten.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 08:42
Cut Elly.... Har en 55" med 3D super nice med hud film i 3DThumbs Up


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 09:44
Slet ingen der tænker Troll? Bruger har ikke skrevet noget i tråden, og har været online så sent som igår kl godt 21
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Slet ingen der tænker Troll? Bruger har ikke skrevet noget i tråden, og har været online så sent som igår kl godt 21

Der er heller ikke rigtigt løbet nogle forslag ind, vel?

Og kan Smart-TV ikke undgåes nu om dage, så kan man vel bare undlade at koble det på nettet.


Redigeret af mnielsen - 12-Maj-2017 kl. 10:31
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu