recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Formattering af harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Formattering af harddisk

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af cyberface cyberface skrev:

Problemet er at boxen sikkert har kørt en linux variant og at harddisken ikke bliver genkendt -


Har du prøvet at installere programmet EXT2Fsd på din PC for at se om den så kan genkende harddisken? Det er det program jeg bruger når jeg skal tappe optagelser fra min Linux/Enigma 2 boks

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Jeg har haft en Clint DC-1 hvor optagelserne kan læses af andre enheder bagefter. Ret ny firmware, så mon ikke det stadig kan lade sig gøre på dem? Det er iøvrigt en fantastisk boks til pengene - dog lidt langsom til kanal skift og kun én tuner. 


Det kan ikke bruges til noget som helst i denne forbindelse. En Clint DC1 optager i ukrypteret TS format som kan læses af alle enheder.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
cyberface Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2006
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cyberface Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af cyberface cyberface skrev:

Problemet er at boxen sikkert har kørt en linux variant og at harddisken ikke bliver genkendt -

Har du prøvet at installere programmet EXT2Fsd på din PC for at se om den så kan genkende harddisken? Det er det program jeg bruger når jeg skal tappe optagelser fra min Linux/Enigma 2 boks

Flemming

Hm - det kan selvfølgelig være. Har installeret Paragons ExtFS på min Macbook uden resultat. Har også prøvet at indlæse/mounte disken på en maskine som kører nyeste Linux Mint bootet via en usb-nøgle. 

Men prøves må det :)
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Nu er det jo IKKE harddisken, der er stået af, så at prøve at recover filerne er ikke løsningen, da de stadig ligger fint gemt på disken.
Problemet er, at TV-bokse som regel gemmer i et format, en computer ikke kan læse, og som skrevet, er det nogle gange endda krypteret...

Det ved jeg skam godt, men derfor kan man stadig have held med et recovery program. Altså hvis det ikke er krypteret. Det lykkes mig faktisk en gang at genskabe filerne inde under en windows bruger konto.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 22:38
hvis man gad læse det link jeg smed, så vil man opdage at optagelser ER krypteret og dermed er AL recovery irrelevant. Når broadcast flaget er sat i optagelsen så kan det kun læses af den maskine der optog det.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

hvis man gad læse det link jeg smed, så vil man opdage at optagelser ER krypteret


Nu har jeg læst linket, og det siger intet om at trådstarters boks optager krypteret. To forskellige bokse fra samme udbyder eller producent kan udmærket optage forskelligt, d.v.s. den ene  optager krypteret mens den anden optager ukrypteret.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 09:34
æhhh - samme boks - samme funktionalitet. den eneste mulighed der skulle være for at det kunne ske at den ene skulle være krypteret og den anden ikke ville være hvis producenterne hver især laver deres egen firmware - og nej det betvivler jeg ganske kraftigt. De Oem'er bare, og derfor vil firmware/SW være baseret på kjærulff's egen version uanset hvilket mærke det er og dermed helt ens i funktionalitet. Der er sg ingen af de mærker der har pengene til at have en fuld udviklingsafdeling kørende.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2017 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af cyberface cyberface skrev:

Har haft en gl Kjærulff Digiality T-641VA T2 decoder med en 2,5" harddisk. Decoderen er stået af men har nogle optagelser på harddisken jeg (min datter) meget gerne ville kunne gemme og gense. 

.............
Nogle forslag?
Hvad fejler maskinen lidt mere præcist, den kunne måske repareres.  Wink
Måske simpel fejl med defekt strømforsyning? 

Mvh. JørgenT
Til top
cyberface Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2006
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cyberface Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2017 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af cyberface cyberface skrev:

Har haft en gl Kjærulff Digiality T-641VA T2 decoder med en 2,5" harddisk. Decoderen er stået af men har nogle optagelser på harddisken jeg (min datter) meget gerne ville kunne gemme og gense. 

.............
Nogle forslag?
Hvad fejler maskinen lidt mere præcist, den kunne måske repareres.  Wink
Måske simpel fejl med defekt strømforsyning? 

Mvh. JørgenT

Pludselig en dag var den bare helt død. Har ikke selv forstand til at fejlsøge på komponentniveau eller 'kender nogen'. Men jeg havde den lukket op for at se på bundkortets lodninger osv. Da der absolut intet var at se røg den videre til de evige genbrugsmarker. 

Kan ikke huske hvad jeg gav for den men det har vel været i 5-6-700 kroners klassen. På den baggrund var der ikke basis for at sende den til rep. Modellen er med 'indstiks-harddisk' og jeg har tidligere haft disken ude for at se om jeg kunne loade nogle af optagelserne videre samt evt defragmentere disken. Den gang måtte jeg også droppe projektet da jeg uanset OS ikke kunne få kontakt med disken  :(
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu