recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Formattering af harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Formattering af harddisk

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
cyberface Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2006
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cyberface Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Formattering af harddisk
    Sendt: 11-Maj-2017 kl. 16:14
Har haft en gl Kjærulff Digiality T-641VA T2 decoder med en 2,5" harddisk. Decoderen er stået af men har nogle optagelser på harddisken jeg (min datter) meget gerne ville kunne gemme og gense. 

Problemet er at boxen sikkert har kørt en linux variant og at harddisken ikke bliver genkendt - hverken af min mac, af min win10 arbejds laptop eller fra en Mint linux kørt/booted fra en usbnøgle.

Nogle forslag?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 17:17
Hvis det er vigtigt nok og du vil betale, så kan ibas.dk sikkert redde den Thumbs Up
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
cyberface Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2006
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cyberface Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 19:31
Jeg elsker min datter. Men 6.999,- for at få hendes samling af japanske Miyazaki tegnefilm med danske undertekster optaget gennem årene fra DR Ultra er nok liige  i overkanten Cry

Kunne jo også bare købe samlingen på dvd eller noget men det kunne jo være at nogen havde et bud på eller erfaring med hvilken linux variant/formattering Kjærulf tidligere har benyttet sig af ...


Redigeret af cyberface - 11-Maj-2017 kl. 19:34
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 20:46
du kan desværre nok endda forvente at optagelserne er krypterede så de kun kan afspilles på den enhed de er optaget på. Kender desværre ikke den pågældende enhed, men det er desværre generel kotume at gøre det for at please rettighedshaverne.

Men læs lidt her https://groups.google.com/forum/#!topic/dk.edb.system.unix/8wNSZiKlsJk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 21:12
Det kan ikke være svært at finde Miyazaki's tegnefilm på dvd, har selv et par stykker. Han er nok den mest kendte af de japanske tegnefilmsmagere og utrolig dygtig
Til top
cyberface Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2006
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cyberface Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 06:39
Ja - de er fantastiske - og en del kan også købes brugt. Men hvis jeg kunne undgå at skulle betale 1-2.000 for det ville det jo være det bedste :)  PLUS det irriterer mig at skulle give op over for at kunne tilgå en nu ekstern harddisk ...
Til top
cyberface Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2006
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cyberface Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 06:57
@Claus-'jac: Tak for relevant og godt link - desværre deprimerende læsning ;)

Redigeret af cyberface - 12-Maj-2017 kl. 06:58
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 07:02
Jeg har haft en Clint DC-1 hvor optagelserne kan læses af andre enheder bagefter. Ret ny firmware, så mon ikke det stadig kan lade sig gøre på dem? Det er iøvrigt en fantastisk boks til pengene - dog lidt langsom til kanal skift og kun én tuner. 
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 12:16
Jeg ville prøver at køre den igennem en de der "recovery" programmer
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:

Jeg ville prøver at køre den igennem en de der "recovery" programmer

Såsom Recuva, og så sætte den til "Deep Scanning" - denne scanning tager længere tid, men der er større chancer for at finde noget.

Recuva kan også sættes til at søge efter ikke-slettede filer.

Husk så, at når Recuva installeres, at fravælge evt. "bonusprogrammer".


Redigeret af mnielsen - 12-Maj-2017 kl. 12:41
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 13:46
Nu er det jo IKKE harddisken, der er stået af, så at prøve at recover filerne er ikke løsningen, da de stadig ligger fint gemt på disken.
Problemet er, at TV-bokse som regel gemmer i et format, en computer ikke kan læse, og som skrevet, er det nogle gange endda krypteret...


Redigeret af Supergris - 12-Maj-2017 kl. 13:47
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Nu er det jo IKKE harddisken, der er stået af, så at prøve at recover filerne er ikke løsningen, da de stadig ligger fint gemt på disken.
Problemet er, at TV-bokse som regel gemmer i et format, en computer ikke kan læse, og som skrevet, er det nogle gange endda krypteret...

Nåh, ja... Så skal trådstarter købe et harddisk-housing, som kun har ét USB-stik, og så blot smide harddisken i det, og købe en Clint-boks, som kan afspille indholdet.


Redigeret af mnielsen - 12-Maj-2017 kl. 13:56
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu