recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afbrydelser på mobiltbredbånd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afbrydelser på mobiltbredbånd

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2014
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afbrydelser på mobiltbredbånd
    Sendt: 11-Maj-2017 kl. 23:52
Heysa

For et par uger siden anskaffede jeg mobilt bredbånd, dvs. Simkort sammen med en 4G router. I bund og grund fungere det helt fint, dog er jeg interesseret i at høre om det er "normalt" at forbindelsen forsvinder når vi taler om mobiltbredbånd? Når jeg skriver forsvinder så mener jeg at der ikke er net i ca 5 min og internettet kommer automatisk tilbage igen efterfølgende. Det sker ca 1-2 gang om dagen.

Jeg kan via router interfacet se status og selvom der står at forbindelsen er oprettet og god signal så er netter ikke til at få i de små 5 min.
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 02:04
Jeg har en overgang brugt 4G og jeg har ikke oplevet det, som du beskriver. Jeg havde altid forbindelse. Jeg har kørt på både 3's og TDC's net.

Hvis du ikke allerede har gjort det, vil jeg foreslå, at du prøver at opdatere routeren til nyeste firmware og genskabe fabriksindstillinger. Og check at APN har den rigtige værdi, hvis routeren ikke er leveret af det selskab, som du har 4G-abonnement hos.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 07:50
Det skal den ikke gøre.

Mobilt internet er selvfølgelig ikke så stabilt som kabel.

Jeg bruger det i sommerhus og kan sagtens streame Netflix osv.

Hvilken router og hvilket selskab?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 08:00
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det skal den ikke gøre.

Mobilt internet er selvfølgelig ikke så stabilt som kabel.

Hvilken router og hvilket selskab?

Hej.

Det er enig i alt det Mufti skriver.

Men jeg kommer til at tænke på om du kører via WiFi?

For så ville jeg kigge på om det er WiFi eller 4G forbindelsen der smutter.

Du kan evt prøve med en kablet forbindelse til din 4G router.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 12-Maj-2017 kl. 08:01
Til top
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2014
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 10:16
Tak for jeres svar og her kommer der nogle informationer.

1. Jeg har Telmore(TDC) sammen med en Huawei E5186s-22a. Jeg mener det er en Cat6 lte router. For øvrigt var mine to første dage uden net-afbrydelser.
2. Router kan selv foretage firmware Update via interface og er opdateret.
3. Apple tv samt PS4 er begge tilslutter via kabel. iPad og iPhone er selvfølge wifi. Wi-Fi ikonet forsvinder ikke på mine to enheder, jeg oplyses med at "siden er ikke til at få fat i". Selvom jeg fx hopper af wifi og på igen så der alligevel ikke net i ca 5 min. Der heller ikke net adgang til Apple tv og PS via kabel.
4. Under profilnavn har enheden selv fundet frem til Telmore. I APN står der internet. Brugernavn og kodeord er ikke udfyldte. Da jeg fik det hele smed jeg simkortet ind og tændte. Så var alt klar.
5. Jeg har endnu ikke prøvet hard reset/factory reset på router.

Redigeret af DinoB - 12-Maj-2017 kl. 10:17
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 10:37

Hej.

Jeg kan bekræfte at Telmores APN er internet, da jeg selv har sat min søsters mobile internet fra Telmore op.

Jeg ville prøve at optimere placeringen af Routeren.

Find den TDC mast du bruger på Mastedatabasen under LTE. Sæt hak i 'Eksisterende positioner' og klik på 'Vis':


Når du har fundet den rigtige retning til masten, ville jeg prøve at placere routeren i en vindueskarm der vender ud mod masten.

Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 12-Maj-2017 kl. 10:51
Til top
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2014
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 11:23
Hej Carsten

Det kan måske godt være det routerens placering.

Jeg ved på forhånd hvor masten står placeret. På den front har jeg desværre ingen andre alternativer end hvor router allerede står, dvs ved vindueskarm. Da jeg bor i lejlighed står min router i modsatte ende af masten placering. Der også en etage mere ovenover.
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 12:09
Det med at siderne ikke kan findes minder mig om, at jeg skiftede til Googles DNS-servere i stedet for TDC's egne og så forsvandt problemet. Hvis ændringen ikke kan lade sig gøre i routeren, må det gøres i de enkelte enheder hvis muligt. Jeg foretog ændringen i min Windows-PC.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af DinoB DinoB skrev:

 Det kan måske godt være det routerens placering.

Hej.

Jeg ved ikke hvor mange BAR signalstyrke du har?

Du kan prøve at dreje routeren 90 grader og se hviklen retning der virker bedst.

Jeg ved heller ikke om masten både har LTE800 og LTE1800/2600, for så kan du måske låse routeren fast til en af frekvenserne?

Ellers kan du prøve at forbedre antennerne. Jeg har selv en Huawei 4G mobil router. Den har kun et enkelt antennestik. For nogle år siden fik jeg meget bedre rækkevidde ved at bruge en Poynting Antenne PANL-A0038 med også kun et antennestik:


Men med plaseringen af din lejlighed regner jeg med at signalerne bliver reflekteret, så det er ikke sikkert at det vil forbedre din situation. Men hvis du skulle vælge at prøve med en kraftigere antenne, skal du til din router prøve med en speciel Antenne med to stik og som er beregnet til den rigtige frekvens.

Hilsen Carsten.

Til top
DinoB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2014
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DinoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 13:48
Signal mæssigt sidder jeg altid på 3 ud af 5 mulige. Jeg hiver mellem 30-40 i download. TDC mast i byen yder 800mhz LTE og har ca 200-250 meter derud.. Jeg har også tjekket på mastedatabasen.

Jeg vil den næste stykke tid prøve at dreje til forskellige retninger.

Mht. At låse bestemt frekvens kan jeg umiddelbart ikke finde i router opsætning, dog kan jeg låse fast til at modtage 4G signal. Lige nu står den på auto. Var det måske det du mente?
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 14:40
Hvis routeren viser signalstyrke på 3 ud af 5 mulige efter flere minutter uden forbindelse, er der ikke problemer med signalet.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af DinoB DinoB skrev:

 Mht. At låse bestemt frekvens kan jeg umiddelbart ikke finde i router opsætning, dog kan jeg låse fast til at modtage 4G signal. Lige nu står den på auto. Var det måske det du mente?

Hej.

Nej, jeg mente om man kunne låse fast på 4G 800 Mhz eller 4G 1800/2600 Mhz.
Men som jeg læser dit svar har masten kun 4G 800 Mhz og det mener også jeg er det bedste.
Den lave frekvens er mere ufhændig af 'line of sight'

Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Hvis routeren viser signalstyrke på 3 ud af 5 mulige efter flere minutter uden forbindelse, er der ikke problemer med signalet.

Jer er ikke helt enig. Jeg har i udlandet prøvet en anden Huawei router. En som ligner den trådstarter bruger, men som bruger 3,5 Ghz båndet. Her gav den 4-5 BAR på en mast nogle få hundrede meter væk. Hende der afleverede den satte den op på den indvendige side ca 7 cm fra den væg der pegede ud mod masten. Hun lod den ene antenne pege lige op og drejede den anden antenne ca 20 grader ned fra en vertikal position.

Så jeg syntes at 3 BAR på en lignende afstand er for lidt. Jeg er overbevist om at det er placeringen der giver udfaldene. Prøv evt også at flytte antennen til andre placeringer.

Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 12-Maj-2017 kl. 17:48
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu