recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Unify switch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Unify switch

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Unify switch
    Sendt: 12-Maj-2017 kl. 10:39
Jeg har i andre tråde herinde diskuteret med jer hvilken switch jeg skal købe til min USG 3 samt AP lite

Kom frem til at det måtte være Model: US-8-150W, for at få den rigtige POE strøm til AP'er og slippe af med mine poe adaptere.

Men jeg har slet ikke overvejet strømforbrug.
Bruger Model: US-8-150W meget strøm eller er den god på det punkt?

Jeg har mulighed for at få en gratis switch med POE fra enterprise segmentet.
men alt andet lige bruger en, prof. switch fra et datacenter miljø, vel en hel del mere strøm?
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 22:01
nå jeg købte 8-150W

Er lidt i tvivl om hvordan jeg connecter den bedst.

Jeg har jo en USG 3 før denne switch.

Som jeg ser det så er der kun 1 mulighed.
ethernet kabel fra USG3 til en af de 8 porte i switchen.
(desværre har jeg så kun 7 tilbage)

Som jeg har forstået det så kan switch køre på POE strøm som den i øvrigt kan sende videre ud af de 7 resterende porte.

Men i og med at den ikke kan få POE fra USG'en, så er det vel hip som hap om jeg bruger en POE adapter før switch eller sætter 220 Volt til switch?

Hvad kan jeg egentlig bruge de 2 fiber porte til?

Skulle man have købt edge router i stedte for? :-)




Redigeret af koden - 23-Maj-2017 kl. 22:02
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 22:12
ved du hvad det er du har købt?

strøm til switchen, og lade den forsyne dine PoE enheder.

et kabel mellem USG og switch.

de 2 fiber porte kan du bruge til... tada.. fiber forbindelser, eller andet som du kan sætte i et sfp modul.

hvorfor vil du købe en edge router i stedet for en switch ? du har jo en router,


Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2017 kl. 22:48
ja da... eller næsten.
havde nok troet der var en indgang til kabel fra USG og ikke at det var en af de 8 porte.
Så helt styr havde jeg ikke på det

lad mig formulere det anderledes så det ikke kun er dumme IT fjolser som mig der kan forstå det.

Hvis jeg havde købt edge router i stedet for USG, kunne jeg så have brugt fiber mellem den og switch?
Sparet en port og dermed have 8.
De har jo begge SFP port.
Eller er det ikke det der er meningen?


Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 09:17
Din switch kan selvfølgelig ikke køre uden at få strøm sat til den.
PoE (dem der er i unifi serien) kan maksimalt trække 30 W. PoE er til enheder du sætter til den switch. 

Jo du kunne have sparet en RJ45 port ved at have købe en router med fiber udgang. Enten USG Pro, ER-X-SFP eller XR-PRO hvis det skal være ubiquiri.
Nej, det er ikke meningen at man skal have en fiber forbindelse mellem router og switch. Med mindre du jo har en internet forbindelse der er højere end 1000 mbit så giver det dig jo ikke rigtig noget. 
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 09:45
Tak for kort og præcist svar.

Nej jeg formodede også at switch skulle have strøm.
Men jeg har absolut intet forstand på POE og power og synes jeg fik noget andet at vide i tidligere indlæg :-)

Ok USG pro er en mulighed så.
Kunne jeg overveje og så sælge USG 3 videre til en jeg kender som skal have Unify.
Var der noget med at det kun er USG man kan styre med den der unify controller.
Men pro'en er ret dyr ´ser jeg, så jeg må nok nøjes med 7 porte og evt. udvide med en POE switch.

Ved godt fiber ikke er nødvendigt.
Var også kun for at frigive en port.


Redigeret af koden - 24-Maj-2017 kl. 09:47
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Tak for kort og præcist svar.

Nej jeg formodede også at switch skulle have strøm.
Men jeg har absolut intet forstand på POE og power og synes jeg fik noget andet at vide i tidligere indlæg :-)

Ok USG pro er en mulighed så.
Kunne jeg overveje og så sælge USG 3 videre til en jeg kender som skal have Unify.
Var der noget med at det kun er USG man kan styre med den der unify controller

Ved godt fiber ikke er nødvendigt.
Var også kun for at frigive en port.


Prise fra den almindelige USG til en USG pro med fiber indgang er den samme som en ekstra Unifi switch-8 ;)


Hvis du ligefrem er i krisen over at miste 1 port ved at forbinde router med switch, var det så ikke en ide og få returneret switchen og få købt en med 16 porte evt? :)


Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 09:52
Jo.. jeg rettede også lige mit indlæg mens du svarede...
Jeg så hvad PRO kostede.. :-)

Tror jeg lever med 7 porte.

Den der VOIP port der er i min USG.
Kan den evt. bruges til et af de faste ethernet stik i huset?
Eller skal det gennem en switch?


Redigeret af koden - 24-Maj-2017 kl. 10:00
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 17:23
bemærk lige at du godt kan få kobber sfp porte og derved købe et 1GB sfp modul til et ganske almindeligt cat6 kabel som du kan bruge som upload port.

Modsat mange andre deler sfp portene ikke med en af de andre, så din us-8-150w er faktisk en 10 ports switch.


Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 17:28
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2017 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Den der VOIP port der er i min USG.
Kan den evt. bruges til et af de faste ethernet stik i huset?
Eller skal det gennem en switch?

beklager jeg lige 3 deler mine svar - de kom til løbende, og ved redigering går der sommetider noget tabt.

voip porten kan enten bruges som en WAN2 port (fx til en backup forbindelse, sådan bruger jeg min - har sat en 3g router på jeg alligevel havde til og ligge).

alternativt kan den bruges til et seperat netværk.

Pt kan du ikke bruge den til en ekstra ethernetport - men det er vist på tegnebrættet
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2017 kl. 10:33
ahh.. tak. køb 2 SFP'er med RJ45 stik og jeg har 9 porte at bruge.
De koster jo ikke alverden, så det vil jeg gøre.

Tak for svar
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu