recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer SC-LX83 slukker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer SC-LX83 slukker?

 Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg havde en LX71 i 3 år uden problemer. Den nuværende LX83 er 5 år. Så fyldt med problemer kan man vel ikke sige de er.

Den LX83 på DBA kan være 8 år gammel og lide af det samme som min. Så jeg køber ikke sådan en ubeset.


Så er din 83'er en overgemt model? Jeg mener LX75/85 kom i 2011. De er i øvrigt også berygtet for og sætte træskoene omkring 18-25000 timer. Noget med en DTS dekoder chip der brænder så hut jeg visker. Min 75'er lever endnu, men den har formentlig også kun kørt en 4-5000 timer.

Jep! Det var en betydeligt nedsat restmodel, men ny.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg havde en LX71 i 3 år uden problemer. Den nuværende LX83 er 5 år. Så fyldt med problemer kan man vel ikke sige de er.

Den LX83 på DBA kan være 8 år gammel og lide af det samme som min. Så jeg køber ikke sådan en ubeset.
Pioneers receiver er bestemt ikke fejlfire efter de kom med Class D effekttrin, så jo de er ikke problemfrie.
 
Selv om du køber den som beset, er der jo ingen garanti for at du ikke løber ind i fejl, måske endda samme fejl som din egen har fået
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 15:53
LX83 var sidste generation Ice-Power fra B&O, som udmærker sig ved at producere meget lidt varme. Altså i teorien mere holdbar end en Class D.

Jeg kan jo ikke bese den i den anden ende af landet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 17:26
Øøøøøøh, Icepower er klasse D forstærker!
http://www.icepower.bang-olufsen.com


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 17:29
Øøøøøøøøh, men en slags der ikke producerer meget varme.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 18:08
Ja, klasse D!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 19:05
En effektiv forstærker kan sku også blive varm - det sætter bare mindre krav til kølingen.

En MOSFETT som har fået et klask dårligt kølepasta, som bliver sprød med tiden, har ringe vilkår.. og det er ikke sjældent man sparer på det i produktionen.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2017 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Øøøøøøøøh, men en slags der ikke producerer meget varme.


*Fnis*

M.v.h.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2017 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

LX83 var sidste generation Ice-Power fra B&O, som udmærker sig ved at producere meget lidt varme. Altså i teorien mere holdbar end en Class D.

 

- i den kontekst, kan man så konkludere at Pioneers nuværende receivere er udstyret med "egne" klasse D- forstærker ???? ( var iøvrigt ikke klar over at det var B&O som havde lev. deres ICE-power/klasse D- moduler til de første årgange af Pioneer' receivere med klasse D...)


Redigeret af JesA - 09-Juni-2017 kl. 11:43
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2017 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

LX83 var sidste generation Ice-Power fra B&O, som udmærker sig ved at producere meget lidt varme. Altså i teorien mere holdbar end en Class D.

 

- i den kontekst, kan man så konkludere at Pioneers nuværende receivere er udstyret med "egne" klasse D- forstærker ????


Det er de store modeller fra ONKYO også nu. De har fået Pioneers klasse D udgangsmoduler. Og kan man tilføje - forhåbentlig også Pioneers HDMI-boards!

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 789
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu